Bestaat dit?

krinkel

Stamgast
Ik zou met men spectralis graag via midi program changes sturen naar men fx bakken, nu is het probleem dat die enkel noten en midi cc's kan uitsturen.
Bestaat er een apparaat waarmee ik die midi cc's kan omzetten in een program change?

Er zijn maar twee antwoorden mogelijk op deze vraag.
Het juiste antwoord is reeds gegeven 8o)

ff zonder dollen.. ik zou het niet weten

zou deze kunnen zijn wat je zoekt?
http://www.midisolutions.com/prodevp.htm

heb deze even opgezocht op basis van je vraag, zelf nooit mee gewerkt. lijkt best wel wat te kunnen op het eerste zicht, waaronder mappen tussen verschillende soorten MIDI-events.

de editor is gratis te downloaden zodat je al even kan kijken of je er exact mee kan bereiken wat je wil.

Die midisolutions lijkt het inderdaad te kunnen, nieuw wel vrij prijzig voor wat ik er mee wil doen

Die midisolutions lijkt het inderdaad te kunnen, nieuw wel vrij prijzig voor wat ik er mee wil doen
Zulke standaard antwoorden nodigen echt uit om moeite te doen hé.

Voor 5 Euro heb je een mini computertje dat dit kan, een USB-midikabletje eraan en klaar.
Een modderator heeft echter besloten om de info omtrent dit weg te halen.
Dus doe zelf maar moeite... of klaag die modderators aan.

waarom zou je niet gewoon een program change kastje in je midisetup ergens hangen.
divers opties: pedaaltjes van behringer etc ?
cc naar programchange , ken ik niet , ook niet via omzetting zoals cubase bv, maar goed, zou het graag bijleren als het bestaat

Zulke standaard antwoorden nodigen echt uit om moeite te doen hé.

Voor 5 Euro heb je een mini computertje dat dit kan, een USB-midikabletje eraan en klaar.
Een modderator heeft echter besloten om de info omtrent dit weg te halen.
Dus doe zelf maar moeite... of klaag die modderators aan.

?

Je bedoelt dan met een microcontroller of iets in die richting?
Daar ken ik helaas te weinig van om er zelf aan beginnen te programmeren.

waarom zou je niet gewoon een program change kastje in je midisetup ergens hangen.
divers opties: pedaaltjes van behringer etc ?
cc naar programchange , ken ik niet , ook niet via omzetting zoals cubase bv, maar goed, zou het graag bijleren als het bestaat

Met zo'n program change kastje zijn die program changes niet te sequencen (bvb automatisch andere fx bij start van een ander patern)
Het via software doen is ook niet echt een optie, want ik wil het voornamelijk gebruiken voor live en dan heb ik men laptop niet mee.

Laatst gewijzigd:

heb wel interesse om te weten waar je voor 5 euro zo'n computertje vindt :) ik ging inderdaad voorstellen dat je bijvoorbeeld met een raspberry pi zoiets wel kunt opzetten, maar die kost wel betrekkelijk meer dan 5 euro :D

nadeel van zo'n mini-computertje is dat je waarschijnlijk zit met issues als opstarttijd en (mogelijks) latency

normaal zet je programchances in je sequence eventueel aangevuld met een pedaal die dmv switches programchances uitzend.
een beetje controller kan je dat laten doen en dan de presets wisselen waarmee je weer nieuwe andere programchances onder de knoppen/ pedalen/ switches hebt

nice! dat is dan echt wel een dirt cheape oplossing

on topic aanvulling: het enige moeilijke hierbij is natuurlijk dat je dat ding moet opzetten en programmeren.
opzetten heb ik zelf absoluut geen ervaring mee, maar de pi zou min of meer out of the box python moeten ondersteunen op basis van wat ik lees.
lijkt me voor iemand die wat kan programmeren geen grote opgave om even in python iets te schrijven om midi-events te vertalen (eventueel op basis van een simpele text file die aangeeft wat op wat te mappen)

Back