Doepfer A-135-1 - advies voor euro rack mix modules

taifun

Stamgast
Dag allen, ik ben bezig met het samenstellen van een 84HP 6U euro rack als aanvulling voor mijn Cwejman S1. Wat ik heel belangrijk vind is flexibele mogelijkheden om cv's en audio rate signalen te kunnen mixen EN de sterkte ervan met cv te kunnen moduleren.

Voor CV mixing en modulatie heb ik zitten kijken naar modules zoals:

*Intellijel Linix: heel goed qua functies maar al wat negatieve commentaar over gehoord ivm onderlinge lekkage van de kanalen!)

*Doepfer A-135-1: heel goed qua prijs-kwaliteit en ik heb nog geen rumoer gelezen omtrent lekkage. Iets minder functionaliteit dan de Linix, maar missch is de Linix dan ook overkill voor een kleine setup als deze.

Daarnaast ben ik ook, in deze beperkte setup, op zoek naar een mixer die net hetzelfde doet als de Linix en de A-135-1, maar dan voor audio signalen. Nu heb ik gelezen op de site van Doepfer dat je met de A-135-1 ook audio signalen kunt mixen. Het probleem in mijn geval is dat ik in dezelfde mixer ook amplitude modulatie dmv envelopes wil, kwestie van zoveel mogelijk functionaliteit in de beschikbare ruimte te proppen. En het feit dat de respons van de A-135-1 lineair is, denk ik dat hij niet zo lekker gaat klinken wanneer ik audio rate signalen met envelopes ga moduleren. Ik had eerst de A-135-1 als oscillator mixer voorzien, maar denk dat ik daarmee fout zit.

Ik denk dat ik als audio mixer een module nodig heb die exponentiele versterking geeft en waarbij ik die versterking met cv kan controleren. Nota bene, ik heb geen andere manier om de amplitude van mijn oscillatoren met envelopes te controleren he. De Maths misschien ja, maar ik wil ook vanuit m'n DAW gegenereerde envelopes (via Expert Sleepers - ES-3) kunnen gebruiken.

Kan er iemand die weet waarover hij spreekt eens het licht laten schijnen aub? Momenteel ziet mijn rack er zo uit:
https://www.modulargrid.net/e/racks/view/235905

Als ik op de juiste manier aan het denken ben ivm het ongeschikt lineair gedrag voor audio mixing MET cv modulatie van de sterkte, dan gaat de Linix eruit, want die dubbelt dan eigenlijk de functie van de A-135-1 als cv mixer, en zoveel cv mixing heb ik absoluut niet nodig.

Of kijk eens naar de 4ms VCA Matrix http://www.4mspedals.com/vcam.php.
Vind dat je met een matrix behoorlijk veel aan flexibiliteit wint (van mixing tot signaal distributie).
Gebruik 'm zelf al lang, toch wel een soort van 'center piece' in m'n kast.

bedankt voor je input Hanz - deze module kende ik nog niet. Veel waar voor geld hier moet ik zeggen! Ik zal deze zeker in overweging nemen.

Back