Spring reverb

Status
Please reply by conversation.

Bonnefooi

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke spring verb.
Van experimenteel naar redelijk clean maar donker
- Eckdahl moisterizer
- AKG BX5
- Fostex 3180
- Tapco 4400

K sta open voor suggesties, hoeft dus niet perse een stereo unit te zijn..

wat mag zo'n Fostex 3180 kosten? zie op ebay er 500$ voor gevraagd word ?!?

Had ebay ook al gecheckt ja..
Ik was wel altijd gecharmeerd van jouw fostex 3180, vandaar ook mijn vraag naar zo'n unit.
Lekker soundje maar 500 dollar is wel veel hoor!

Ik heb nog een leuke yamaha MA -1B, eigenlijk een mix-mixer, maar erg compact en een gave spring-reverb aan boord.

Thanks voor het aanbod Arjen maar ik zoek echt een degelijke spring verb..

Ook erg aan de prijs, maar sommige Space Echo's hebben wel een mooie spring aan boord.
De RE200, RE201, RE301, RE501 en SRE555 zijn voorzien van een spring.

Verder is volgens mij de Great British Spring ook wel een tof ding.

RE201 heb ik ;)
Ik zoek echter nog een spring reverb naast de RE201 te gebruiken.
Een moisterizer lijkt me cool, met name omdattie zo uitgebreid is en je de spring kan manipuleren.

Ah! die great british spring ga ik even onderzoeken..

Ik heb zelf een RE201 en een Knas Ekdahl Moisturizer maar vind de reverb klank erg op elkaar lijken. Als je een modular hebt is een Knas wel een leuke toevoeging.

Als je een mooie reverb wilt hebben zou ik ook een Great British Spring zoeken. Ik heb er ook één en hij klinkt geweldig.

Ik heb ook een DOD R-845 en die vind ik ook erg mooi.

Attachments

• yamaha reverb3 5.jpg
    yamaha reverb3 5.jpg
    37,8 KB · Bekeken: 62
De BX20 is veruit de beste Springreverb ooit gemaakt. Vooral voor Studio gebruik. Je komt ze echter niet veel tegen. Ze gaan vanaf ongeveer 800 euro. Ik heb zelf 1500 betaald voor een perfect werkend exemplaar. Geen moment spijt van gehad.
Ik heb eveneens 2 mono EMT140 platereverbs staan. Samen met de BX20 heb ik een fantastisch palet van reverbs. De plates voor het wat rauwere geluid, de spring voor een mooi rond warm geluid. De plates klinken ook warm (zijn tubes) maar op een andere manier. De BX20 klinkt niet als de doorsnee springreverb; dus niet het typische 'boing' geluid. Tenzij je de lange galm setting instelt. Persoonlijk spreekt mij vooral de korte setting aan (voor langere galm gebruik ik de plates) dit klinkt als een bijzonder professionele galm zonder dat je hoort dat het een spring is. Tenzij je natuurlijk bekend bent met de BX20, dan pik je hem er zo uit. Zeer karakteristiek geluid. Luister hier eens naar: https://www.youtube.com/watch?v=X4-fRkn8AwM

heb ik. Niet zo spannend als de Tapco/AKG 4400. ik gebruik hem live. lekker brommen :)

BX15/20 lijkt me erg ineteressant.

Status
Please reply by conversation.
Back