[Lounge] Almeros - Devide By Zero

Almeros

Bitwig en Reason+ gebruiker...
Ook weer eens een trackje van mij... Zal wel door het mooie weer komen =). Een Lounge nummertje met elementen van vanalles... Wat Clanned, vleugje klassiek, Jazz, Bossanova(??)... Nahja als het maar swingt.. en volgens mij mag je het dan Lounge noemen toch ;)

Almeros - Devide By Zero

Shake that boody! Ohja... gebruik gemaakt van vele softsynths/samplers en Cubase SX

Ben erg benieuwd hoe het op jullie setjes klinkt!

Almer

Vind ik echt goed hoor !
Er hangt een zuiders sfeertje over :mexico:
(En dat terwijl het hier pijpestelen regent.)

[zeurmodus] Is het niet divide by zero? [/zeurmodus]

Buttonpusher: Damn je hebt gelijk geloof ik ;) Kzal het nog wel veranderen... het heeft iig een naam!

Googol: Was dat maar waar!! Ik doe het gedeeltelijk en pas daarna redelijk veel aan in de editor... Maar mag ik uit je opmerking opmaken dat het natuurlijk klinkt zo?

Fijn dat hij iig bij jullie in de smaak valt!!

Trouwens over de mix/master... iemand last van ploppende bassdrum? Draaide laatst een eigen nummer bij iemand in de auto... De subwoofer draaide toen wat door, dus probeer dat nu wat te vermeiden...

Ok mijn nederige mening:

Er is nog vrij veel ruimte in de mix, ik mis een diepe bassline (bijv lekkere sine-dub-sub), en ik denk dat er daarnaast zelfs nog een spoor bij kan gemixt, bijv slaggitaar om maar iets te noemen.

Ben je nog van plan de mix te herdoen of is dit het eindstation?

Origineel geplaatst door Pjotr G
Ok mijn nederige mening:

Er is nog vrij veel ruimte in de mix, ik mis een diepe bassline (bijv lekkere sine-dub-sub), en ik denk dat er daarnaast zelfs nog een spoor bij kan gemixt, bijv slaggitaar om maar iets te noemen.

Ben je nog van plan de mix te herdoen of is dit het eindstation?

Nou, ik denk dat dat bij lounge niet de bedoeling kan/mag zijn... Het is ook niet bedoeld als beuknummer om maar zo te zeggen ;) Maar wieweet kan ik bij alles toch wat meer bass 'terug' draaien, dat had ik nu allemaal iets verminderd om bij subwoofers beter uit de verf te komen...

Eindstation? Qua instrumenten en lagen zeker... qua mix ligt aan jullie :D

Thanx

Origineel geplaatst door 6 trak
ik vind het nog wat ruw, kaal, scherp en af en toe blikkerig klinken... ff nog wat fixen Almer...
het idee achter het nummer vind ik wel wat hebben... :)

Kzal hem nog eens op wat andere stereo's beoordelen... Hij klinkt hier zeker niet blikkerig en schel...hooguit wat minder bass dus ;) Maargoed ik zou het zelf ook niet blikkerig 'willen' laten klinken natuurlijk...

Ook thenks!

Ik vind het ook best een goed nummer, leuk met originele geluiden gewerkt, Almeros!

Ben het wel met Pjotr/Googol eens dat de sound/mix nog niet helemaal goed tot zijn recht komt.
Ik mis de warmte in het geluid, het lijkt nu op een opname van een cassettebandje, met weinig dynamiek ofzo; doe er wat aan. En het hoeft helemaal niet keihard te beuken hoor, als je er wat sub-bassen bij doet.

Wel waanzinnige samples heb je gebruikt, veel afwisseling enz. het houdt het spannend.

(momenteel ben ik ook met een soortgelijk nummer bezig, ik heb nu weer wat inspiratie gekregen om hem af te maken denk ik!! ;) )

hey gast, leuk arrangement...

maar what the fuck is er je met je mix gebeurt !!! je "sound" is 200% fucked up

...spijtig

WHAAAAT? als jazzman het zegt...dan ist serieus vanwege dit genre ;) Kan je me misschien iets duidelijker maken in wat je ervaart want hier alleen heb ik niet zoveel aan qua kritiek =(

Heb wel al besloten om m'n subwoofer idee experiment maar te laten voor wat het is en alsnog een flinke remix en master te gaan maken old almeros style... En het zal me zelfs niet verbazen dat ik er toch nog een ' sine-dub-sub' dingetje eronder zal zetten Pjotr ;).

Ik ga er maar vanuit dat jullie het echt menen want zelf hoor ik (afgezien van de bass) aan de mix niet zoveel problemen (wieweet dat fijne AKAI setje van mij)...

Wordt vervolgd!! En nogmaals weer allemaal thanx

al het mid & hoog mid staat knal tegen de voorgrond & het klinkt eerder ruig dan warm.

het klinkt alsof er een crossover achter hangt waarvan het laag spoorloos is terwijl de drummer in de badkamer staat te spelen.

op welke monitors mix je ?

Hèhèhè ;) Twee Tannoy Mercury One's (meer high end consumer boxen hoor) maar die hangen aan een AKAI setje...

Kzal morgen in wat nuchtere staat kijken of ik je uitleg snap... Maar geloof dat ook bij jou dus vooral het laag mist... maar de drummer in de badkamer :D :D Best vet ;) ! Heb daar maar weinig reverb op zitten... maar okay... ik ga het checken!

Thanx!

Okay... nou goed dan ;) Na jullie comments heb ik nog een nieuwe versie gemaakt...deze keer met toch een diepere bass erbij... De mix wat breder gemaakt... en nog wat meer afwisseling om het geheel wat interessanter te houden...

EN hij heeft nu een andere (meer lounge) naam gekregen ...

'Almeros - Laguna di Almeros' (bovenste nummer)

PS. De mastermix is nog steeds bagger... deels omdat de Lounge Lizzard er met de DC offset vandoor gaat :( :( Deze heb ik handmatig terug gezet in Soundforge maar lost niet alles op. Na de tijd viel me op dat sommige geluiden er nog teveel uit knallen... maar heb ff geen zin meer om weer alles opnieuw aan te gaan pakken :gaap: Komt dan nog wel als ik hem eens als demo verstuur ofzo... ik ben dus vooral benieuwd of jullie de 'feel' nu beter vinden...

Back