[Snippets] - Deel 1

Wijnstekers schreef:
Graag hoor ik jullie mening over het nummer en mijn mastering kwaliteiten

Het klinkt iig harder en beter gedefinieerd dan mijn gepruts.. :S

Hallo mensen,

Sinds kort ben ik van FL studio naar Ableton live 8 overgegaan, dit nummer is een eerste poging. Volgende week zou ik dit nummer tijdens een gig (discotheek) willen draaien alleen weet ik niet of de mastering goed heeft uitgepakt? Graag hoor ik jullie mening over het nummer en mijn mastering kwaliteiten
sm_smile.gif

BeastieNoize ft. Lil John - Damn (Original Mix):
http://soundcloud.com/jordy-wijnstekers/beastienoize-ft-lil-john-damn-original-mix

Een lijst met de gebruikte gear:
01) AMD based PC - Windows XP 32bit
02) Sequencer: Ableton Live 8
03) Bass: Rob Papen, Predator
04) Vocal: Van een Canadese site geplukt
05) Rest: Samples uit diverse (bekende) sample packs

Percussie is lekker helder gemixt. Had er dan eigenlijk ook een wat opgeruimder bass bij verwacht.. Vind de bass net wat te moeilijk. Misschien heb je aan die sine bass die eronder zit genoeg en dat in combinatie met een paar tommetjes die je pitched.

Vandaag weer wat gebakken.. Maar zit aan mij caffeine limit dus ik hoor het niet meer zo goed :D

Dit rifje leuk genoeg om af te maken?

Attachments

• bakken koffie_1.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 87
zeker goed genoeg! :okdan:

Alleen die beat8D

Ah, beat is alleen ff als ondersteuning. Alhoewel ik waarschijnlijk wel zo'n vette snare ga gebruiken. Of haalt dit het tempo eruit? Ik weet nu eindelijk hoe je zo'n 80's snare kan maken...
Kick is ook wel ok toch?

Ah, beat is alleen ff als ondersteuning. Alhoewel ik waarschijnlijk wel zo'n vette snare ga gebruiken. Of haalt dit het tempo eruit? Ik weet nu eindelijk hoe je zo'n 80's snare kan maken...
Kick is ook wel ok toch?

ik bedoel de kick, die vind ik veels te iel:) hoor liever een ronde diepere kick hierin. Vooral omdat anders de sound in verhouding te overkill is. En dat is zonde, want die sound is lekkel!

vanavond ff op monitoren mee luisteren. nu op laptop. Ik vind hem nog steeds lekker. serious lekker hoor.
Alleen is de kick nog iel:P maaaarr dat weet ik pas vanavond:)

Ik nu opzoek naar een goed kick, vind deze ook net iets te plat/uitgezakt. Ik wil wel een softe ondersteunende kick, geen beuk kick.

Ga ook een keer buiten mijn vec sample packs kijken, ik ken die samples nu onderhand wel haha

Hier een snippet van mij. Mijn vraag aan jullie:

Ik produceer nu al een aantal jaar en ben erg benieuwd
naar jullie mening over deze snippet. Ben er een middag
mee bezig geweest en zaken als effecten, arrangement
en nog wat extra sounds moeten nog gebeuren.

Ben vooral benieuwd naar jullie mening over de algehele sound.

KLIK

Hier een snippet van mij. Mijn vraag aan jullie:

Ik produceer nu al een aantal jaar en ben erg benieuwd
naar jullie mening over deze snippet. Ben er een middag
mee bezig geweest en zaken als effecten, arrangement
en nog wat extra sounds moeten nog gebeuren.

Ben vooral benieuwd naar jullie mening over de algehele sound.

KLIK

Netjes.. basis is gewoon goed.. nu nog een paar van die diepe dub chords en omlaag gepitchde stem en je bent er ;)

haha heet je frank jansen? ik Frank janssens haha

Vandaag ook weer een stuk verder gekomen..
De mix is nog een puinhoop maar ik ga eerst het arrangement uitzetten. Is de puinhoop te groot?

-

Attachments

• SNIPPET SNIPPET.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 90
haha heet je frank jansen? ik Frank janssens haha

Vandaag ook weer een stuk verder gekomen..
De mix is nog een puinhoop maar ik ga eerst het arrangement uitzetten. Is de puinhoop te groot?

-

Thanks voor je comment. Wat een toeval ook die namen ;-)

Je mix klinkt prima hier (op laag volume ivm huisgenoten). Misschien is het de muziekstijl, maar vooral je 'laag' zit er altijd goed in bij je tracks. Iets waar ik zelf altijd
veel mee worstel. Je overall mix is gewoon goed. Energiek, zoals het bij Trance hoort.

Muziekaal gezien mis ik een hook. Misschien dat je teveel zaken tegelijk naar voren wilt laten komen.

Omdat je bijna mijn naam deelt zal ik hier wat dieper op ingaan :)

De bassline vanaf 1:54 is zeker catchy. Het akkoordje wat je in de break daarvoor introduceert (tu-du-du - - tu-du-du) mag wat dikker. Het komt niet genoeg naar voren in de mix. De slepende strings daarbovenop zullen dan wat subtieler moeten. Misschien (dieper) side-chainen? (wha-wha-wha-wha-wha)

De synth die er bovenop komt vanaf 2:51 klinkt als een waardige toevoeging aan je mix. Echter vind ik dit meer iets voor een uitloop van een track. Na de tweede break bijvoorbeeld.

Ik mis hier gewoon een dikke synth die de melodie (vanaf bijvoorbeeld 2:51) dik accentueert. Lekker introduceren vanuit zo'n power-breake. Tu-Tu-Tu-TuTuTu

Pff, moeilijk jezelf tekstueel uit te drukken over een snippet. Ach ja, hoop dat je er iets mee kan, of überhaupt wilt :)

Thanks voor je comment. Wat een toeval ook die namen ;-)

Je mix klinkt prima hier (op laag volume ivm huisgenoten). Misschien is het de muziekstijl, maar vooral je 'laag' zit er altijd goed in bij je tracks. Iets waar ik zelf altijd
veel mee worstel. Je overall mix is gewoon goed. Energiek, zoals het bij Trance hoort.

Muziekaal gezien mis ik een hook. Misschien dat je teveel zaken tegelijk naar voren wilt laten komen.

Omdat je bijna mijn naam deelt zal ik hier wat dieper op ingaan :)

De bassline vanaf 1:54 is zeker catchy. Het akkoordje wat je in de break daarvoor introduceert (tu-du-du - - tu-du-du) mag wat dikker. Het komt niet genoeg naar voren in de mix. De slepende strings daarbovenop zullen dan wat subtieler moeten. Misschien (dieper) side-chainen? (wha-wha-wha-wha-wha)

De synth die er bovenop komt vanaf 2:51 klinkt als een waardige toevoeging aan je mix. Echter vind ik dit meer iets voor een uitloop van een track. Na de tweede break bijvoorbeeld.

Ik mis hier gewoon een dikke synth die de melodie (vanaf bijvoorbeeld 2:51) dik accentueert. Lekker introduceren vanuit zo'n power-breake. Tu-Tu-Tu-TuTuTu

Pff, moeilijk jezelf tekstueel uit te drukken over een snippet. Ach ja, hoop dat je er iets mee kan, of überhaupt wilt :)

Thanks! Dat is een uitgebreide comment.. Ik heb nu een redelijke steady intro gemaakt. En wil nu eerst, wat jij zegt, een duidelijke lead gaan maken. Vanuit daar bouw ik de rest om de track heen.

Vanaf nu post geen snippets meeer, maar je zult hem wel zien verschijnen in het 'tracks' gedeelte!

-

Attachments

• SNIPPET0049382.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 105
@Wijnstekers:
Buiten m'n muzikale voorkeur om: Ik zou het laag wat aanpassen van dat 'wobble' geluid, het rommelt teveel/beetje modderig zegmaar, ergens in het 50-100hz gebied voornamelijk..

De kick en de rest klinkt verder wel goed gemixt.

Back