[Snippets] - Deel 1

na bijna 2 jaar weer eens muziek gemaakt...

moeten nog wat laagjes bij denk ik, maar mijn controller ligt nog ergens anders opgeslagen...

Attachments

• test3rev1.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 98
er zit idd wat randomisation op (is dat een woord :D)

Moeilijk werken zonder keys, dus ik probeerde iets te maken met weinig variatie....
zelf dacht ik dat met wat noise achtige laagjes e.e.a. nog wel interessant te krijgen....

Maar misschien ook niet ;)

JP6K gelayered samen een saw met tikkeltje unison, daar een compressor op gegooid zodat de zachtere stukjes met cutoff lekkere volle stabs geven.

Overigens wel heel vreemd dat ik weer net inspiratie krijg terwijl ik eigenlijk moet leren voor een tentamen..
Klinkt goed, vinde de compositie lekker, luister nu op laptop dus mix kan ik niet te veel over zeggen

Laatste tijd veel naar de Above & Beyond podcast geluisterd. Dit is wat eruit kwam vanmiddag.

Roept u maar. Mix te wollig?

wordt een lekker trackie, maar je mix is echt VEELS te veel compressed, luister eens naar de break en hoe alles volledig in elkaar klapt in de spits, alle energy is gewoon weggezogen.

als de spits zachter lijkt als de break dan kan je daar nog wel wat verbeteren.
verder ben ik geen liefhebber van de snares op de kick, ik weet het, veel tracks doen dat op dit moment, zelfs rihanna ook, maar gaat wel weer erg snel richting de hardstyle als het er te dik erop ligt.

jam die rond 02:00 goed misgaat :) . Kick is niet cool, maar het is niet anders. Verder wel leuk om te laten horen denk ik.

Attachments

• a11.6.mp3
    5 MB · Bekeken: 108
Laatst gewijzigd:
Ghehe, Snelkookbami was da man ? melodieus als de pest oldskool trance......i like it :okdan:

Je inspireert ben ook dat soort shizzle aan t maken :D

Eindelijk weer wat tijd gevonden om muziek te maken. Drum n Bass ditmaal..

Graag wat feedback! We gaan hem vanavond/vannacht afmaken 8)

:peukie:

Attachments

• DDDDNNNNNBBBBBB.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 102
Krijg altijd energie van dit soort shizzle dus goed. Versassend andere shizzle Jpsf :okdan:

Wat in the hell gebruik je op je master ?......altijd max vermogen, zit toch nog leven in, klinkt nais.....i dont get :?

Nachtwerk is altijd goed ghehe :)

Laatst gewijzigd:
Krijg altijd energie van dit soort shizzle dus goed. Versassend andere shizzle Jpsf :okdan:

Wat in the hell gebruik je op je master ?......altijd max vermogen, zit toch nog leven in, klinkt nais.....i dont get :?

Nachtwerk is altijd goed ghehe :)

Tijdens het produceren gebruiken we alleen een Waves L2 limiter op de master die minimaal piekt. Dan laden we de track uit en laden hem in een nieuw project in. Daar komt de masterchain op met een aantal Waves plugins. Multiband compressor + Ssl compresser en de L2

De laatste tijd haal ik steeds meer volume uit distortion op sommige elementen. Distortion op wat lagere ferquenties kan het volume snel harder maken.

De verhoudingen worden vaak bepaald door het meest overheersende element in de track. Bij de bovenstaande snippet hebben we de baseline eerst op het gewenste volume gemaakt. Distortion en wat limting. Daarna moet je alle omliggende elementen ook de zelfde verhoudingen geven. De snare een extra layer geven + wat compressie. Vaak vervangen we de kick helemaal aan het einde van de het productie proces omdat je dan vaak pas weet hoeveel attack en sub je nodig hebt. VEC kicks zijn ideaal hiervoor. En zeker belangrijk zorg ervoor dat de root noot van je baseline het zelfde is als de pitch van je kick.

Dus bepaal tijdens het mixen welk elementen het meest belangrijk is en mix daar alles omheen. Succes!

@Jpsf, heel andere manier van werken leuk om te lezen :okdan:

Dank voor je reactie, m8

Ik ben lekker aan het experimenteren... Wordt het wat of niet?

http://soundcloud.com/pablodemode/snippet-dance-try-out

Back