expressie pedaal

MOTIFFF

Stamgast
Hallo iedereen,

had wat vragen over een expressie pedalen. :)

Ik gebruik expressie pedaal voor pitchbend control wat je normaal gesproken met pitchbend wheel doet maar mijn ervaring is dat het niet goed werkt en gaat ten kosten van één hand.

mijn vraag is er een expressie pedaal die je zeg maar - + oftewel naar beneden kan gaan en omhoog kan gaan net als pitchbend wheel staat bijvoorbeeld als je hem niet aanraakt op 0 wanneer je hem helemaal omhoog duwt dan staat die op +100cent dacht ik of zo of op +200cent maar dat is bij iedere synth anders ingesteld je kan ook bijvoorbeeld op +400cent zetten in Korg Pa1x

maar wat ik ook wil is naar beneden gaan bijvoorbeeld -100 met de expressie pedaal dat kun je instellen maar dan gaat die weer alleen naar beneden???

Volgens mij kan de pitchbend ribboncontroller dat wel dat is eigenlijk net zo iets als pitchbend wheel maar je kunt naar boven gaan maar ook naar beneden gaan qua tone!

ik weet zelf niet hoe het precies zit met een ribbon controller maar graag zou ik willen weten wat voor mogelijkheden er zijn?

er is nog een vraag in iedere synthsizer heb je assign input poort voor expressie pedalen bijvoorbeeld dan kun je zelf programmeren wat je er wilt mee aansturen bijvoorbeeld expressie of cutoff filter etc..

ik wil eigenlijk 2de expressie pedaal voor expressie gebruiken maar er is maar 1 assign poort??

Hoop dat er experts zijn die mijn kan helpen:P

Zelf denk ik dat ribbon controller beste oplossing is alleen nu begrijp ik nu even niet
deze man speelt violin met doepfer ribbon controller zonder keys of wat??

Speelt hij nu viool geluid met zijn doepfer pitchbend od het als gespeeld en nu is hij pitch aan het spelen?

Je kunt bijvoorbeeld eerst notes opnemen en achteraf pitch spelen en opnemen met doepfer is dat wat deze man doet?

Last edited by a moderator:
Dit is eigenlijk wat ik wil alleen nu zit ik te denken waar moet ik dit aansluiten gewoon op de assign input een andere probleem is ik heb maar 1assign input? dus hoe kan ik dan tegelijkertijd expressie pedaal gebruiken???

Last edited by a moderator:
Back