Interbellum

Stoney Pete

Nieuwkomer
Hier is een nieuwe track... stijl in de richting van krautrock, psychedelic en metal... ben zelf nog niet helemaal tevreden over verschillende dingetjes en ik hoor graag jullie commentaar...

Last edited by a moderator:
yo Pete ;)

De intro en de outro zijn me wat té in to your face.
En de gitaren zijn nogal statisch, weinig beweging. (Toch geen Slayer van Fruityloops ?)

Voor de rest wel een prima plaatje, ik heb met plezier geluisterd.

Klinkt lekker. Hou wel van het ruwe soms wat ongecontroleerde live effect en de mooie psychedelische aanloop. Je hebt een leuke originele eigen stijl te pakken en dat is tussen al het copycat en remix geweld best wel uniek te noemen .:okdan:

Ha guys, thanx for the comments! Intro en outro zijn inderdaad wel erg hard, mag wel wat minder... Gitaren zijn zeker niet van fruity loops! Ik gebruik een gibson sg, een mesaboogie pedaal en een roland oefenversterker die rechtstreeks de computer ingaat. (Heb ook wel een orange versterker maar die is voor de oefenruimte/live, als ik die thuis gebruik krijgen de zeer christelijke buren meteen een hartaanval.) Het probleem met de gitaar is dat de brug pickup kaput is, dat maakt het moeilijk om het juiste geluid te krijgen. Vooral bij de cleane gitaar, over de distortion ben ik redelijk tevreden...

DigitalArt, bedankt voor die opmerking over mijn 'eigen stijl'! Dat geeft de burger weer moed... Ik denk dat dat komt omdat ik niet uit de synthesizer of elektronische muziek wereld kom maar uit de psychedelische rock, stoner en metal... Ik ben de Korg EMX-1 gaan gebruiken omdat het niet echt lukte om samen iets met andere bandleden op te zetten... maar inmiddels ben ik zo verliefd geworden op het vette geluid van de Korg, de intuïtieve programmeerbaarheid en de fantastische effecten die je op het geluid kan loslaten dat ik het ben gaan zien als een volwaardig instrument naast de gitaar.

Groetjes,
Stoney

Hij klinkt niet echt tussen oorlogen in maar midden in de oorlog ;) dus ik zou hem gewoon bellum ipv. Interbellum noemen. Maar verder leuke track hoor! Ik vind dat je toffe delays gebruikt en leuke filters lekker space!

thanx dude... dankzij mijn favoriete space machine: de korg emx-1... het ultieme trip apparaat... fazers en delays, daar kun je er nooit genoeg van op elkaar stapelen :) helaas kun je bij de emx-1 maar 3 effecten op elkaar layeren... eigenlijk moet ik 2 van die apparaten hebben!

Als je VST's gebruikt zou je eens moeten luisteren daar de Toraverb van D16. Ik vind sowieso hun vintage plugins echt super.

Door het feit dat die "gitaren" zo belachelijk fake klinken komt het echt niet goed over. Indien je deze muziek stijl wil blijven handhaven, stel ik voor dat je een echte gitaar gebruikt. Om het toch enigszins geloofwaardiger te maken. Sorry voor deze negatieve, maar toch redelijk constructieve kritiek. Ik zelf speel al meer dan 25 jaar gitaar en het is "tenenkrullend" om zoiets te moeten aanhoren (het part met de distortion). Zeker als men het als rock en metal wil laten beschouwen.

Laatst gewijzigd:
Goh... daar sta ik een beetje van te kijken, dat de distorted gitaren fake klinken... Gloomer zei ook al zoiets... het is toch echt ingespeeld met een echte gitaar (gibson sg) over een pedaal en een versterker... ik denk dat het deels 'fake' klinkt omdat ik bij de heavy gedeeltes 2 gitaren over elkaar heb opgenomen??? ik geef toe dat het opnemen van gitaar iets is wat ik nog niet helemaal onder de knie heb.... maar fake zou ik het niet willen noemen... het gedeelte vanaf 5 min. 30 sec. vind ik zelf heel goed klinken....

En bedankt voor de tip Terracide over Toraverb!

Nog een opmerking: de gitaren zijn niet opgenomen met een microfoon maar via de koptelefoonuitgang zo de computer in.... ik denk dat de gitaren daardoor ook wel iets van hun sound verliezen... dat is helaas noodzaak, want thuis kan ik niet 'live' spelen.... dan krijgen de bejaarde buren meteen hartaanvallen :)

Back