[cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

4tune

Stamgast
Ik werk zelf met cubase sx 1 en vind het erg irritant dat je de kanalen in je mixer niet kan verplaatsen. Ik raak hierdoor vaak het overzicht kwijt en vroeg me dus af of het in versie 2 wel mogelijk is. Ik had van iemand begrepen dat het wel in nuendo kon dus vandaar deze vraag.

Als iemand dus al ervaring heeft met deze versie en nog meer kwijt wil horen we dat graag.

Last edited by a moderator:
Re: [cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

Origineel geplaatst door 4tune
Ik werk zelf met cubase sx 1 en vind het erg irritant dat je de kanalen in je mixer niet kan verplaatsen. Ik raak hierdoor vaak het overzicht kwijt en vroeg me dus af of het in versie 2 wel mogelijk is. Ik had van iemand begrepen dat het wel in nuendo kon dus vandaar deze vraag.

Als iemand dus al ervaring heeft met deze versie en nog meer kwijt wil horen we dat graag.

verplaatsen wil nog steeds niet, ook niet in nuendo (is dezelfde mixer namelijk). Je kan wel per kanaal aangeven of je hem breed of smal wilt hebben. Ook kun je per kanaal aangeven wat je hier nog meer van wilt zien. Bijvoorbeeld inserts, sends of output. Dit kun je allemaal door elkaar heen gebruiken.
Verder kun je channels op can hide zetten. Via een setting kun je deze dan verbergen in je mixer. Maar verplaatsen kan niet.

Al je mixer settings kun je eenvoudig in mixer views vastleggen. Dus het is niet wat je wilt denk ik. Maar het is wel beter geworden. Bijvoorbeeld battery met 12 outs waarvan je een paar niet gebruikt in je track. Die kun je dan hiden. heb je er ook geeen last van.

Re: Re: [cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

Re: Re: [cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

Origineel geplaatst door quifster
verplaatsen wil nog steeds niet, ook niet in nuendo (is dezelfde mixer namelijk). Je kan wel per kanaal aangeven of je hem breed of smal wilt hebben. Ook kun je per kanaal aangeven wat je hier nog meer van wilt zien. Bijvoorbeeld inserts, sends of output. Dit kun je allemaal door elkaar heen gebruiken.
Verder kun je channels op can hide zetten. Via een setting kun je deze dan verbergen in je mixer. Maar verplaatsen kan niet.

Al je mixer settings kun je eenvoudig in mixer views vastleggen. Dus het is niet wat je wilt denk ik. Maar het is wel beter geworden. Bijvoorbeeld battery met 12 outs waarvan je een paar niet gebruikt in je track. Die kun je dan hiden. heb je er ook geeen last van.

Dit is idd precies wat ik bedoel. heb je battery, kontakt en weet ik het allemaal. Dan kan je van hier tot tokyo gaan scrollen. En dat vind ik echt irritant. Zelf maak ik hardyle achtige muziek dan wil je ook graag dat je bass offbeat naast je kick staat bijvoorbeeld. Of je gaat 2 verschillende synths met elkaar layeren dan is het ook handig dat deze kanalen naast elkaar staan. Dit gaat dus niet lukken? :( Vind ik echt dom. Het lijkt me toch niet al te moeilijk om dit temaken voor steinberg.

heb net even gekeken bij sx1.... de oplossing lijkt me simpel toch? verplaats gewoon je track in je project window.. in je mixer verplaatst hij dan ook....

en bij Battery kan je heel makelijk instellen hoeveel outputs je wil hebben.
beetje mierenneuken dit...

Re: Re: Re: [cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

Re: Re: Re: [cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

Dit is idd precies wat ik bedoel. heb je battery, kontakt en weet ik het allemaal. Dan kan je van hier tot tokyo gaan scrollen. En dat vind ik echt irritant. Zelf maak ik hardyle achtige muziek dan wil je ook graag dat je bass offbeat naast je kick staat bijvoorbeeld. Of je gaat 2 verschillende synths met elkaar layeren dan is het ook handig dat deze kanalen naast elkaar staan. Dit gaat dus niet lukken? :( Vind ik echt dom. Het lijkt me toch niet al te moeilijk om dit temaken voor steinberg.

Ho is... volgrns mij verwar je dingen:

EEN! EEN BASSLINE MAKEN WE SELLUF MET PETSEN..!:( ok, that being said:

een layer gooi je erbij in het zelfde instrument (zo spaar je kanalen, daarom ook Layer ("Engelse taal, pronociation key Lay'er")

We kunnen ook aan steinberg en native vragen vragen of ze alvast de hardstyle willen maken zodat we het alvast kunnen uitbrenge.

Origineel geplaatst door Furious5
heb net even gekeken bij sx1.... de oplossing lijkt me simpel toch? verplaats gewoon je track in je project window.. in je mixer verplaatst hij dan ook....

kwou net zeggen zo zet je alles voor je mixer op volgorde. Dit is overigens al mogelijk sinds cubase 2.0 ofzow?8o)

Wat zijn we hier weer allemaal vriendelijk kwa toon }:|

In cubase sx 1 kun je inderdaad in je project window de volgorde van AUDIO! kanalen in je mixer bepalen. Echter hij heeft het over VST instrumenten. Deze worden in SX 1.0 in de mixer gezet op volgorde van slot positie in je VST instruments. Deze kun je dus niet op een andere positie in je mixer krijgen.

In cubase sx 2 kun je dit nog steeds niet. Echter er is wel een nieuwe manier bijgekomen in je project window. Je krijgt voor elk vst instrument die je in een slot hebt ingeladen automatisch ook een track onder vst instruments. Als je hem hier verplaatst verplaatst hij ook mee in je mixer paneel. Echter dat is nog steeds niet voldoende. je wilt eigenlijk in je mixer gewoon kunnen verplaatsten. Dit is helemaal handig als je ook nog hardware sliders gekoppeld hebt aan je mixer paneel. Dan zou je inderdaad de bass kick op hardware slider 1 kunnen zetten, en de bass op hardware slider 2.

Dus niet zo onaardig zijn tegen die jongen :smeris: Wat hij wil is namelijk inderdaad een probleem.

Re: Re: Re: Re: [cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

Re: Re: Re: Re: [cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

Origineel geplaatst door ><i
Ho is... volgrns mij verwar je dingen:

EEN! EEN BASSLINE MAKEN WE SELLUF MET PETSEN..!:( ok, that being said:

een layer gooi je erbij in het zelfde instrument (zo spaar je kanalen, daarom ook Layer ("Engelse taal, pronociation key Lay'er")

We kunnen ook aan steinberg en native vragen vragen of ze alvast de hardstyle willen maken zodat we het alvast kunnen uitbrenge.

Je hebt helemaal gelijk met het verhaal van layer. Ok laat ik het zo zeggen dan. 2 verschillende synths die exact het zelfde spelen, of elkaar aanvullen. Deze zou ik dus graag naast elkaar willen hebben. Wat ik niet helemaal begrijp is de vraag dat native en steinberg hardstyle moeten maken zodat ik het kan gebruiken. ik maak naamelijk bassline offbeat plus kick gewoon zelf met VST SOFTSYNTHS!!!!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
Wat zijn we hier weer allemaal vriendelijk kwa toon }:|

In cubase sx 1 kun je inderdaad in je project window de volgorde van AUDIO! kanalen in je mixer bepalen. Echter hij heeft het over VST instrumenten. Deze worden in SX 1.0 in de mixer gezet op volgorde van slot positie in je VST instruments. Deze kun je dus niet op een andere positie in je mixer krijgen.

In cubase sx 2 kun je dit nog steeds niet. Echter er is wel een nieuwe manier bijgekomen in je project window. Je krijgt voor elk vst instrument die je in een slot hebt ingeladen automatisch ook een track onder vst instruments. Als je hem hier verplaatst verplaatst hij ook mee in je mixer paneel. Echter dat is nog steeds niet voldoende. je wilt eigenlijk in je mixer gewoon kunnen verplaatsten. Dit is helemaal handig als je ook nog hardware sliders gekoppeld hebt aan je mixer paneel. Dan zou je inderdaad de bass kick op hardware slider 1 kunnen zetten, en de bass op hardware slider 2.

Dus niet zo onaardig zijn tegen die jongen :smeris: Wat hij wil is namelijk inderdaad een probleem.

Thnx voor je reply ik zat mezelf namelijk al helemaal op te vreten tot ik jouw post aan het lezen was. Kennelijk zijn mensen hier aan het zoeken naar posts, van een lekker vers lidje, om even lekker te flammen maar daar door kennelijk niet goed lezen!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door cyan_circle
en bij Battery kan je heel makelijk instellen hoeveel outputs je wil hebben.
beetje mierenneuken dit...

In battery wel ja. En toch zou het handig zijn als je gewoon 8 ouputs open kan zetten maar kanalen kan hiden als je ze niet gebruikt. Maar ik heb dus begrepen dat hiden iig nu kan. Kennelijk waren ze het bij steinberg het toch ergens met mij eens.

In battery wel ja. En toch zou het handig zijn als je gewoon 8 ouputs open kan zetten maar kanalen kan hiden als je ze niet gebruikt. Maar ik heb dus begrepen dat hiden iig nu kan. Kennelijk waren ze het bij steinberg het toch ergens met mij eens.

precies.
ik heb veel outputs binnen battery gedefinieerd voor het juist kunnen masteren en afmixen van mijn songs. Aangezien ik een zo'n 20 drumsets gemaakt heb die allemaal op dezelfde manier zijn opgezet, maar afhankelijk van de muziekstijl een bepaalde sound hebben is het dus uitermate handig om dat met veel outs te kunnen doen.

Je gaat echt niet als je op die manier werkt elke keer het aantal stereo outs en mono outs apart instellen. In sx 2.0 kun je nu dus de kanalen hiden die je niet gebruikt in je project. Zo kun je kwa afmixen veel beter overzicht houden over het resultaat in je mixer. Dit geldt uiteraard niet als je maar 3 sporen gebruikt. maar als je meer als 20 vst instrumenten in je project hebt dan is het toch wel erg prettig om zo te kunnen werken. Dus de 2.0 mixer gaat de goeie kant op.

Thnx voor je reply ik zat mezelf namelijk al helemaal op te vreten tot ik jouw post aan het lezen was. Kennelijk zijn mensen hier aan het zoeken naar posts om even lekker te flammen maar daar door kennelijk niet goed lezen!
ik zie dat ik erg goed heb gelezen en precies kreeg waar ik om vroeg. Maar, ff serieus, als je je bassline in een vst maakt en dan een shot in je sampler doet dan doe je dit neem ik aan om 2 redenen ?
1. performance.
2. klinkt steeds het zelfde ..... als je pro52/53 pakt is het moelijk vette patches te maken die mooi en regelmatig klinken?

of is het iets anders, als je dit doet maakt je wel meteen je track helemaal plat en niet spannnend, maar ... je kan toch gewoon de sample heel simpel pass offbeat triggeren? of doe je dat al maar dan zie ik niet in waarom je een probleem hebt?

was geen nare bui was lollige bui... ik slaap al dagen slecht door annie 1x (geen familie van johnny 5)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Persoonlijk vind ik de update erg duur € 139, voor wat je er voor krijgt.
Dus ik ga nog ff wachten....

kwa prijs is het inderdaad belachelijk, je blijft zo aan de gang bij steinberg.

echter er zitten moooooooie dingen in :)
bijvoorbeeld je fx spoor komt nu als apart spoor in je project window en je mixer. Het lijkt me duidelijk wat voor waanzinnige dingen je daar mee kan doen. Verder is er een routing window bijgekomen. Veel dingen met betrekking tot inputs en outputs kun je niet zelf op allerlei mogelijke manieren aan elkaar knopen. Vooral als je met adat werkt of meerdere soundkaarten of asio kanalen is dat een volledige zege.

en zo kan ik nog wel even doorgaan :)

Origineel geplaatst door ><i
ik zie dat ik erg goed heb gelezen en precies kreeg waar ik om vroeg. Maar, ff serieus, als je je bassline in een vst maakt en dan een shot in je sampler doet dan doe je dit neem ik aan om 2 redenen ?
1. performance.
2. klinkt steeds het zelfde ..... als je pro52/53 pakt is het moelijk vette patches te maken die mooi en regelmatig klinken?

of is het iets anders, als je dit doet maakt je wel meteen je track helemaal plat en niet spannnend, maar ... je kan toch gewoon de sample heel simpel pass offbeat triggeren? of doe je dat al maar dan zie ik niet in waarom je een probleem hebt?

was geen nare bui was lollige bui... ik slaap al dagen slecht door annie 1x (geen familie van johnny 5)

Ik sample m'n bassline niet hoor of ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Ik maak m'n bassline gewoon in een VST synth en laat die daar gewoon in staan. Als ik dan een andere kick gebruik kan ik nog wat schuiven, release of attack nog veranderen. Ik bounce wel eens maar dit doe ik idd alleen maar om performance redenen. Daarom is SX 2.0 wel lekker door de Freeze functie.

Daarom is SX 2.0 wel lekker door de Freeze functie.
ik wil een mac :( snel :( dual g5je met 6.2 ofzo, ik vraag niet veel toch?
de motu interface heb ik wel..

Stel je niet teveel voor van de freeze functie. Die is nog niet echt bruikbaar.

aantal weetjes over de freeze functie in 2.0
- Indien je song bijvoorbeeld 5 minuten is wordt er per spoor een audiofile aangemaakt van 5 minuten. Zelfs als je maar 1 maat gebruikt.

- verder is het nog niet bugvrij, bijvoorbeeld bij de waldorf attack, als je daar 1 maat maakt van 4 beats. en je freezed deze (dus bijvoorbeeld 4 keer een kick) en je song is 5 minuten, dan krijg je 8 !!! wav files van 700 mb. slecht 1 wav file is gevuld met de kick. De andere zijn leeg. Dit wordt veroorzaakt doordat de waldorf 8 outputs heeft. En bij sommige vst plugins werkt dit dus nog niet goed.

- Nog erger is dat fx streams niet gefreezed kunnen worden.

Al met al niet bruikbaar dus.
Persoonlijk zie ik het nut er ook niet van in om freeze te kunnen gebruiken aangezien er al een macro inzit die hetzelfde doet. (deze werkt wel goed).
(CTRL SHIFT R) deze rendert je vsti spoor naar audio en mute je vsti spoor. (deze zou je ook in sx 1.0 kunnen maken).

Origineel geplaatst door bambamstudio
Persoonlijk vind ik de update erg duur € 139, voor wat je er voor krijgt.
Dus ik ga nog ff wachten....

139 ex ... het is toch je werk ? Dat verdien je toch zo terug .
Of je moet het echt niet nodig vinden om te updaten .
Heb gisteren de update besteld .
Ik krijg hem als het goed is donderdag of vrijdag .
Ik moest afgelopen weekend met Alexander Robotnik optreden en die had SX 2 en was er erg over te spreken .
En het zag er erg goed uit .
En er zitten toch wel hoop toffe nieuwe funkties op .
Ik kan alleen niet vinden of ze nu wel of niet Magneto als standaard plug inplaats van true tape hebben gebruikt .

Back