[cunase sx 2.0] iemand al ervaring zo ja..

Ik zeg dat ik het duur vind, of het waard is en of ik het kan betalen staat hier buiten.

En betalen kan ik het makkelijk, alleen moet het wel toegevoegde waarde hebben.
En als ik kijk dat ik bijna geen audio gebruik en ook dus weinig VSTi's, kan ik beter cubasis aanschaffen :)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik zeg dat ik het duur vind, of het waard is en of ik het kan betalen staat hier buiten.

En betalen kan ik het makkelijk, alleen moet het wel toegevoegde waarde hebben.
En als ik kijk dat ik bijna geen audio gebruik en ook dus weinig VSTi's, kan ik beter cubasis aanschaffen :)

Ja dat zeg ik .. of je moet het niet nodig vinden om te updaten ..

ik ben heel benieuwd naar de audio edit mogelijkheden .. .beatsyncen ala ableton ? iig makkelijker dan nu... lijkt me niet te veel gevraagd...

beatsynchen in cubase is in sx 1.0 ook al heel makkelijk. Als je bijvoorbeeld een audioloopje hebt teken je die gewoon op een audiospoor.
zet de locators goed zoals het audioloopje moet loopen, daarna rechtermuis-proces-timestretch, set to lcators, done
nu loopt die kwa tempo perfect mee.

je kan ook via hitpoints werken , kun je ook perfect mee synchen, maar dat ga ik niet uitleggen dat is teveel werk, staat wel in de handleiding.

Origineel geplaatst door quifster
Stel je niet teveel voor van de freeze functie. Die is nog niet echt bruikbaar.

aantal weetjes over de freeze functie in 2.0
- Indien je song bijvoorbeeld 5 minuten is wordt er per spoor een audiofile aangemaakt van 5 minuten. Zelfs als je maar 1 maat gebruikt.

- verder is het nog niet bugvrij, bijvoorbeeld bij de waldorf attack, als je daar 1 maat maakt van 4 beats. en je freezed deze (dus bijvoorbeeld 4 keer een kick) en je song is 5 minuten, dan krijg je 8 !!! wav files van 700 mb. slecht 1 wav file is gevuld met de kick. De andere zijn leeg. Dit wordt veroorzaakt doordat de waldorf 8 outputs heeft. En bij sommige vst plugins werkt dit dus nog niet goed.

- Nog erger is dat fx streams niet gefreezed kunnen worden.

Al met al niet bruikbaar dus.
Persoonlijk zie ik het nut er ook niet van in om freeze te kunnen gebruiken aangezien er al een macro inzit die hetzelfde doet. (deze werkt wel goed).
(CTRL SHIFT R) deze rendert je vsti spoor naar audio en mute je vsti spoor. (deze zou je ook in sx 1.0 kunnen maken).

Helemaal true. ik zit ook op clubcharts.nl en had daar al een topic over FXfreeze gestart. Deze lijkt me wel echt vet.

Back