Orchestra track gemaakt met Cubase 8 en Symphonic Orchestra Gold

R-WinV

Ingeburgerd
Hallo muziekvrienden,

Ik heb de afgelopen periode gewerkt aan mijn eerste echte symphonic orchestra track en deze is inmiddels klaar. Ik ben erg benieuwd wat jullie van de track vinden.

Voor deze track heb ik gebruik gemaakt van Cubase 8 in combinatie met East West Symphonic Orchestra Gold en Nexus 2 Hollywood. De track heb ik laten masteren door Arjan Rietvink mastering studio.

Ik vond het in ieder geval heel leuk om te maken en ben benieuwd naar jullie feedback.

Hele fijne feestdagen alvast!

Groetjes,

Erwin

Last edited by a moderator:
Sfeervolle track!

Misschien hadden er nog paukslagjes bijgekund?
Voorzover ik hoor, is er maar 1 slagwerkgeluid die steeds weer herhaald wordt?

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je reactie Scepticist. Ja je hebt hier wel een punt inderdaad. Bij mijn volgende track zal ik hier rekening mee proberen te houden. Thx!

Mooie compositie, klinkt goed.

Dit zou ik doen, maar smakken verschillen.....
Probeer fade in te vermeiden maar begin met echt zacht gespeelde instrumenten of met een echt gespeelde swell. Verder zou je meer orkest gevoel kunnen krijgen door nooit direct akkoorden te spelen, maar alle noten opsplitsen over verschillende instrumenten en daar waar mogelijk hiervan loopjes maken met een eigen panning en galm afhankelijk van de plek in het orkest. (met uitzondering van de echte polyfone instrumenten zoals piano)

Back