New Work [#007]

Dubluv dank voor je reactie.

Deze opmerking krijg ik vaker. Zelf vind ik een beetje droog en staccato wel mooi maar ik ben met je eens dat er iets meer diepte in mag zitten. Ik ben nog maar een leek, hoe zou ik dat kunnen bereiken? Je hebt het over een reverb delay (pedaal?).

Ik wil niet digitaal versleutelen dus (vintage) analoge tips welkom!

je zegt zelf dat je een leek bent, dat hoor je ook eraan. Wees eens wat kwistig met geluiden en effecten man ! Dit is zo statisch dat ik hem niet mooi vond. Good luck ! :)

Waarom wil je niet digitaal (ver)sleutelen? Ik neem zelf analoog sounds op met Ableton en verwerk het daar dan mee. Veel effecten en filters haal ik uit Ableton en de combi werkt voor mij perfect.

Net als jij ben ik ook voorstander van de oude sound maar wat ik bij jou hoor is een sound die ik twintig jaar geleden maakte. Puur vanwege het gebrek aan effecten en afwisseling in je tracks.
De SQ16 heeft een hele leuke optie om een delay aan je percussiegeluiden mee te geven met een soort randomheid. Als je dat toepast, maak je het al levendiger.
Verder is de balans van je volumes wat zoek. Toen ik dit YT filmpje startte, moest ik hem harder zetten om het borrellijntje te kunnen horen. Vervolgens komt die kikker er met een aantal db's over heen gehikt. Die kikker zou ik zelf weglaten en een ander themadingetje verzinnen of in ieder geval wat reverb of een delay erover heen plaatsen.
Je zult zelf vast voorbeelden hebben van tracks (van anderen) die je goedvindt, zoek er een of twee uit en analyseer die eens. Dat doe ik zelf vaak ook wanneer ik mij afvraag waarom een bepaalde sound impact op mij heeft.

Off-topic Woon je echt in Oekraine? Je Nederlands is lang niet slecht... Zelfs beter dan veel andere SF leden.

Om dan off-topic te beginnen, nee ik woon niet in Oekraïne maar mijn roots liggen daar wel, vandaar (oa.) Яabotnik...