New Work [#007]

Dubluv dank voor je reactie.

Deze opmerking krijg ik vaker. Zelf vind ik een beetje droog en staccato wel mooi maar ik ben met je eens dat er iets meer diepte in mag zitten. Ik ben nog maar een leek, hoe zou ik dat kunnen bereiken? Je hebt het over een reverb delay (pedaal?).

Ik wil niet digitaal versleutelen dus (vintage) analoge tips welkom!

je zegt zelf dat je een leek bent, dat hoor je ook eraan. Wees eens wat kwistig met geluiden en effecten man ! Dit is zo statisch dat ik hem niet mooi vond. Good luck ! :)

Waarom wil je niet digitaal (ver)sleutelen? Ik neem zelf analoog sounds op met Ableton en verwerk het daar dan mee. Veel effecten en filters haal ik uit Ableton en de combi werkt voor mij perfect.

Net als jij ben ik ook voorstander van de oude sound maar wat ik bij jou hoor is een sound die ik twintig jaar geleden maakte. Puur vanwege het gebrek aan effecten en afwisseling in je tracks.
De SQ16 heeft een hele leuke optie om een delay aan je percussiegeluiden mee te geven met een soort randomheid. Als je dat toepast, maak je het al levendiger.
Verder is de balans van je volumes wat zoek. Toen ik dit YT filmpje startte, moest ik hem harder zetten om het borrellijntje te kunnen horen. Vervolgens komt die kikker er met een aantal db's over heen gehikt. Die kikker zou ik zelf weglaten en een ander themadingetje verzinnen of in ieder geval wat reverb of een delay erover heen plaatsen.
Je zult zelf vast voorbeelden hebben van tracks (van anderen) die je goedvindt, zoek er een of twee uit en analyseer die eens. Dat doe ik zelf vaak ook wanneer ik mij afvraag waarom een bepaalde sound impact op mij heeft.

Off-topic Woon je echt in Oekraine? Je Nederlands is lang niet slecht... Zelfs beter dan veel andere SF leden.

Om dan off-topic te beginnen, nee ik woon niet in Oekraïne maar mijn roots liggen daar wel, vandaar (oa.) Яabotnik...

Dank voor je uitgebreide commentaar. Tja waarom mijn sound klinkt als die van jou 20 jaar geleden ligt in het simpele feit dat jij 20 jaar eerder begonnen bent en ik 20 jaar later ;)

Ik moet idd nog zoeken naar een manier om mijn volumes te controleren en wat meer ruimtelijk effect te creëren. Maar niet teveel het mag van mij wel wat "plat" en metaalachtig [in your face als live] klinken.

De Sq16 is voor mij nog voor een groot deel een gesloten oester, ben er nu wat mee aan het experimenteren en als ik de knopjes een beetje weet te vinden ga ik de 2 cm dikke handleiding maar eens doorbladeren.

Dat van die favoriete tracks van anderen is een goeie tip, eigenlijk doe je dat onbewust al wel een beetje natuurlijk [minimal tracks van Plastikman bijvoorbeeld]. Nu ik zelf bezig ben begin ik dan dingen te herkennen, zo van hij doet nu dit en nu komt dit effect erin etc.

Oftewel, we rommelen lekker verder.
Nogmaals dank en keep posted!

Oja en waarom niet digitaal? Ik zit voor mijn werk al 60 uur per week naar een macbook schermpje te turen...

Beetje reverb gooien over de die bleeps en eventueel ook de xox, send & return,
Je verandert/moduleert het timbre van de xoxbox maar dat bleepje/percussie blijft 5min hetzelfde.

Probeer mss eens lichtjes delay in de break te smijten?

De closed hihats laten afwisselen met een open hihat doet ook al veel. Wat rare noise effecten met massa's reverb? Ik weet het ook niet, zijn maar ideeën :P

En er is idd veel te weinig diepte in de mix, pannen en volumes regelen helpt veel :)

Back