afstudeeropdracht bedrijfskunde...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SpaceAgent202

Sinds 2001
ja...
help ... ik ben op zoek naar:

>een afstudeeropdracht voor mijn opleiding bedrijfskunde<

weet (of heb) je een bedrijf wat een concreet beleidsmatig probleem heeft?
zoals bijvoorbeeld

-hoe reduceer ik het afval van de mijn productieafdeling met de helft;
-hoe zorg ik dat ik mijn verouderende voorraad niet meer veroudert;
-wat moet ik doen om mijn gedaalde marktaandeel als gevolg van weggelopen klanten terug te krijgen;
-ik weet niet wat voor richting ik opmoet op de markt...
etc ...
de mogelijkheden zijn veelzijdig, advies en uitgewerkte oplossingen zijn uiteraard maatwerk.

ik hou me aanbevolen. ik kijk uit naar een pbtje.
dank u

Laatst gewijzigd:
Re: afstudeeropdracht bedrijfskunde...

Origineel geplaatst door Roel
ja...
help ... ik ben op zoek naar:

>een afstudeeropdracht voor mijn opleiding bedrijfskunde<

weet (of heb) je een bedrijf wat een concreet beleidsmatig probleem heeft?
zoals bijvoorbeeld

-hoe reduceer ik het afval van de mijn productieafdeling met de helft;
-hoe zorg ik dat ik mijn verouderende voorraad niet meer veroudert;
-wat moet ik doen om mijn gedaalde marktaandeel als gevolg van weggelopen klanten terug te krijgen;
-ik weet niet wat voor richting ik opmoet op de markt...
etc ...
de mogelijkheden zijn veelzijdig, advies en uitgewerkte oplossingen zijn uiteraard maatwerk.

ik hou me aanbevolen. ik kijk uit naar een pbtje.
dank u

hey roel :)

1- Waar bestaat het afval uit ? is de productie 100% goed en bestaat afval alleen uit verpakkingsmateriaal van aangeleverde goederen ? Praat met toeleveranciers over de toelevering.

Is het afval ook nog voor een deel foutproductie ? Verbeter de productie en zorg voor minder uitval.

Komen er afvalstoffen vrij bij de productie ? Kan je andere stoffen gebruiken ? Kan er netter of efficienter gewerkt worden.

2- Invriezen ? First in First out principe hanteren ? Uitverkoop ? Weggooien ? (ohnee afval)

3 - Vertrouwen terug winnen en aan naamsbekendheid blijven werken. Rivella is ook met een comeback bezig.

bibi

Re: Re: afstudeeropdracht bedrijfskunde...

Re: Re: afstudeeropdracht bedrijfskunde...

Origineel geplaatst door dextron
hey roel :)

1- Waar bestaat het afval uit ? is de productie 100% goed en bestaat afval alleen uit verpakkingsmateriaal van aangeleverde goederen ? Praat met toeleveranciers over de toelevering.

Is het afval ook nog voor een deel foutproductie ? Verbeter de productie en zorg voor minder uitval.

Komen er afvalstoffen vrij bij de productie ? Kan je andere stoffen gebruiken ? Kan er netter of efficienter gewerkt worden.

2- Invriezen ? First in First out principe hanteren ? Uitverkoop ? Weggooien ? (ohnee afval)

3 - Vertrouwen terug winnen en aan naamsbekendheid blijven werken. Rivella is ook met een comeback bezig.

bibi

1. laten we zeggen dat ik afval bedoel in de vorm van verspillingen.
bij verspanende bewerkingen bijvoorbeeld ben je een bepaald percentage van je grondstof kwijt aan spaan.
als dat percentage in juow ogen te groot is zou je kunnen kijken hoe dat gereduceerd kan worden

2. ? :)

3. dat zou inderdaad een goed uitgangspunt zijn voor een opdracht "ontwikkel een plan hoe het vertrouwen van de consument teruggewonnen kan worden".

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back