Nord Modular G2 sound demo!

quifster

Gepokt en gemazeld
op de clavia site staat een eerste demo van de Nord Modular g2 in aktie !!! :D

hierbij een directe link naar de mp3
http://www.clavia.se/G2/G2Guitar.mp3

begeleidende tekst:
This demo was created by keyboard player, composer and sound designer Åke Danielson. The patch utilizes physical modeling to simulate the sound of plucked strings - in this case the sound of an acoustic guitar. A StringOscillator module is used to generate pitched notes out of very short noise bursts. A Reverb module is also used to give the sound a nice ambience. Note that the sound is synthesized and that no samples are used!

klinkt echt erg goed!

ps voor de trance liefhebbers.... laat maar zitten deze demo.
Voor de modular liefhebbers luisteren!!! :halleluja

nog 1 maand wachten, als die niet weer uitgesteld wordt.

Åke Danielson klinkt behoorlijk Zweeds, en dat is hij ook, ware het niet dat hij zowat zijn hele leven al in Nederland woont en dus hier ten lande werkt. Hij is werkzaam aan het Rotterdams Conservatorium en zoals je al begrepen hebt behoorlijk met die rode synthjes bezig. Ook met de Nord Modular heeft hij prachtige resultaten bereikt, vooral op het gebied van de popmuziek. Zijn speltechniek is op het hoogste niveau en neem van mij aan dat het voorbeeld zo ingespeeld is.

Het Clavia's mp3tje is gewoon een voorbeeld, niets meer en minder. Omdat het zo sprekend is leek het hen wel leuk het te publiceren. Wacht maar tot de sequencer voorbeelden verschijnen, al zal dat wat langer op zich laten wachten.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Het Clavia's mp3tje is gewoon een voorbeeld, niets meer en minder. Omdat het zo sprekend is leek het hen wel leuk het te publiceren. Wacht maar tot de sequencer voorbeelden verschijnen, al zal dat wat langer op zich laten wachten.

gewoon een voorbeeld? :confused: Ik sloeg stijl achterover :)
ik vind dit echt heel erg goed kwa oscilator mogelijkheden. Ik bijna kan niet wachten op al die andere mogelijkheden.
Dus kom maar op clavia, met de sequences. :P

nou dit klingt echt als een modulair. je hoort duidelijk het 12 db filter over de saw .. NOT !!! ja wat moet ik zeggen hij kan het wel even als een dijk neerzetten .. als ie dit kan is derest al helemaal geen probleem meer

Kbang !

Åke Danielson klinkt behoorlijk Zweeds, en dat is hij ook, ware het niet dat hij zowat zijn hele leven al in Nederland woont en dus hier ten lande werkt.

..EN hij speelde bij de Time Bandits!!

ps voor de trance liefhebbers.... laat maar zitten deze demo.

Ben een trance liefhebber maar vind ook dit lekker klinken :D

Origineel geplaatst door Bass
..EN hij speelde bij de Time Bandits!!

Indeed!
En nog wel meer.
Hij is gewoon waanzinnig goed. Soms zitten we te patchen en dan hoort hij iets leuks, zegt dan: "Laat mij even!" En vervolgens durven wij het keyboard twee weken niet meer aan te raken :-)

Wout

Indeed!
En nog wel meer.
Hij is gewoon waanzinnig goed. Soms zitten we te patchen en dan hoort hij iets leuks, zegt dan: "Laat mij even!" En vervolgens durven wij het keyboard twee weken niet meer aan te raken :-)

Wout

kan ik me voorstellen dat je 2 weken niets meer aanraakt, als hij die track op die mp3 zo live kan spelen, dan kun je inderdaad echt erg goed spelen. dat lukt mij bij lange na niet om dat zo te doen. :halleluja

Back