HELP ! Silent way Expert sleepers setup

subselector

Ouwe rot
Iemand ervaring met het werkend krijgen van een expertsleepers ES-1 module.
Ik heb deze module een tijdje geleden overgenomen van iemand hier op het forum.
Maar krijg 'm niet werkend.
Ik heb 2 outputs van mijn RME ff 800 naar de ES-1 gaan en een SW voicecontoller geladen in ableton en daar de outputs ingestelt.
Als ik de outputs van de rme meet met mijn multimeter dan zie ik 1 volt, uit de ES 1 4 .2 volt.
Zie ik iets over het hoofd ?

Die had ik gevonden en doorlopen.
Maar zonder resultaat helaas.
Alles aangesloten en gedaan zoals in de tutorial, maar voor de calibratie procedure triggered hij zijn oscillator en bij mij doet hij niks ;{

Een Osc kun je niet triggeren tenzij het een excitatie oscillator is zoals een Braids oid. Je moet dus een envelop triggeren die aan een VCA zit aangesloten. In de VCA audio in gaat de Osc.

Wat bij mij altijd helpt is de VCO course op 12uur zetten zodat hij van zijn totale bereik halverwege staat. Meestal is dat 12uur maar sommige oscillatoren werken op een andere manier.

Ik begrijp dat je de oscillator zelf niet kunt triggeren, in mijn geval probeer ik de Mutable Istruments Elements te triggeren.
Maar hij reageert niet.
Normaal gaat de led aan als deze een trigger krijgt.
Heb ook andere synth's met cv gate geprobeerd.

WAs dat niet alleen de hoofdtelefoonaansluiting??? idd dat zei je al ..

DC coupled output op de koptelefoon uitgang is alleen op de FF 400 maar niet op de FF 800 gek genoeg.
Kan natuurlijk wel met een mod ;)

Ok vandaag weer geprobeerd met de AC encoder en het werkt :okdan:
Alleen kan ik de calibratie procedure niet uitvoeren.
Daar waar je input 1/2 moet selecteren op het audio kanaal naar de SW voicecontrol blijft het gedeelte 1/2 SW voicecontrol grijs in ableton :? ( zie foto )
Kan dus geen audio naar de SW voicecontrol sturen en dus ook geen calibratie uitvoeren.
Kom er niet achter waar dit aan ligt, mysterieuz =)

screenshot

Attachments

• SW.jpg
    SW.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 142
Back