Waldorf Q DSP ram error

oberheim

Stamgast
Hallo allemaal.

Heb zojuist een Waldorf Q voice board expansion geïnstalleerd en ik krijg DSP error RAM in het display te zien.

Vervolgens de board er weer uit gehaald maar het probleem blijft.

heeft hier iemand ervaring mee en is het op te lossen?

Ter info, ik heb een Halloween versie Q en de voiceboard is origineel van Waldorf.

Ja daar ben ik nu ook achter na een zoek tocht op het net.

Het zal wederom Waldorf weer eens zijn om abnormale dingen te lanceren.
Bij o.a. Korg gaar wel zoiets normaal (Z1 voiceboard).

Maar is het nu zo dat de moederboard kapot is!? en de externe voice board ook?

Ik zou eens kijken of er een test modus op zit. En of je alles kan resetten.

Ja dat heb ik al gedaan, je moet dan edit OSC en edit Mixer indrukken en dan de Waldorf aanzetten.
Hij test dan het 1 en ander maar verder kom je niet helaas.

Ja dat heb ik dus sinds gister ook gelezen, dus ik denk dat de moederboard naar z'n grootje is.

Ja is die expansionboard voor een rev 1? Kut hoor.

Je kan kijken of ie ook je expansionboard heeft gesloopt door de maker in dat draadje te vragen. Misschien kan je die nog doorverkopen want ze blijven gewild. En ze maken volgens mij alleen die rev 2 dingen na in dat topic.

Het is een rev 2.2 expansion board die ik heb liggen.

Ik had wel gelezen dat de Yello versie deze niet kon hebben, maar nu blijkt dat ook mijn Halloween versie de zelfde moederboard te hebben als de eerste serie.

Het is stom van mij ik had verder moeten kijken/lezen!

Ik vraag mij nu af, is het mogelijk om een Moederboard van een Micro Q of een rack Q compatible is met een Key Q.

Kan je niet die laatste bêtaversie van het os er in plempen, Pierre?
Werkt dat niet?

Micro q is volgens mij een heel ander beestje. Voices kunnen meer worden dan 25 als je bij 1 osc presets gebruikt begreep ik. Met q rack zou je nog wel eens geluk kunnen hebben.

Al zou ik zeker waldorf mailen. Geheid dat die misschien nog wat heeft liggen of je met een reparateur van hun in contact kan brengen die nog zo'n moederbord heeft.

Zelfs bij die link die ik hier postte stond dat die Halloween versie zou werken. Dus een beetje zielig en aardig doen bij waldorf zou je misschien wel wat coulance kunnen krijgen.

Ik heb versie 3.02 in de Q zitten, is er nog een andere dan?

Ja ik zal eens kunnen vragen of ze nog een Q mainboard hebben liggen.

Ik heb zelf een Q. Als je al volledige reset gedaan hebt tjah.. Het probleem is is dat je software hebt proberen overgedragen waar je Q geen antwoord op heeft.. Eigenlijk best triest dit. Zo'n vette synth, Geen idee wat je verder nog kan doen..

Heb je Waldorf zelf al gecontacteerd?

Ik heb wel intresse in de Q halloween mocht je hem
Weg willen doen btw...ook Met kapot soundboard/voiceboard.. Als
Midi
Controller..

Hoe reset je de Q? heb wel wat test gedaan maar nog geen reset.

Ik heb waldorf nog niet gemaild.

En nee de (defecte) Q gaat niet weg! hang hem wel als muur decoratie mocht het allemaal niet lukken.

Helaas ook door het opnieuw inladen van OS geen verandering.

Het ziet er naar uit dat ik een Q rack moet gaan zoeken.;{

Vervelende situatie. Dit allemaal geprobeerd?

Q: How to get into the Q's factory test, service, erease data mode?

A: Power up holding these buttons will get your Waldorf into this mode:

Osc-Edit + Mixer-Edit = factory test
Shift = Init AFM Data (Q+ only!)
Global = Service Mode
Multi = Erase Data Flash

Laatste hulpmiddel: Support contacteren.

Je hebt vast het meest recente OS er terug proberen op zetten. Al eens een ouder OS terug proberen opzetten?

Ja ik heb de factory test gedaan maar helaas niks.
Service mode test doet niets, de 2de test is voor mij niet van toepassing en Erase data flash lijkt mij geen goed idee.
Heb een X aantal dagen een mail gestuurd maar geen reactie.
Tevens heb ik van een kennis vernomen dat de huidige Waldorf concern geen Q onderdelen meer heeft.

Dus ik zit hier met een dood vogeltje, die vroeger erg mooi kon zingen!!!

Back