Hoe maken jullie je panels voor Modulars?

Terracide

Superheld
De PCB's in elkaar solderen is 1 ding, maar de frontpanels is weer iets totaal anders. Iik wil dat zelf gaan doen, niet omdat het goedkoper is (zeefdrukramen maken en CNC frees zijn niet goedkoop 8o) ) maar omdat ik het koel vind alles zelf te doen.

Ik vroeg me af hoe jullie zelf panels maken voor bijv. eurorack modules en hoe komen jullie aan de onderdelen?

Heeft iemand zelf wel eens panels zelf gezeefdrukt, en gefreesd met een CNC freesbank? En hoe kom je dan aan goed geanodiseerd aluminiumplaatwerk?

wat redelijk goed werkt is tonertransfer.
met de laserprinter op inkjet fotopapier printen en dan met een hete stijkbout de handel overzetten op alu plaat.
( moet wel echt rete schoon zijn)

en wat ik zelf doe, met een plotter met daarin een watervaste stift de meuk overzetten.

geeloxeerd aluminium plaat (geknipt)kan je bij diverse bedrijven online kopen, gewoon ff goggelen.

:mega:

Waterslide decal werkt ook goed

ik koop meestal bij conrad de alu panels.
deze schuur ik 'n beetje op, 1 laag doorzichtige lak erop.
daarna beschilder ik ze met ecoline of oostindische inkt.
daarna weer een laklaagje.

laatst een gekleurde lakstift gebruikt, dat is ook wel ok.

Gebruik tegenwoordig ook wel de blind panels van Doepfer zodat ik 100% rechte maten en voorgeboorde bevestigingsgaten heb. Toner transfer voor de opdruk en dan een stuk of wat lagen met blanke lak.

Op Alu kan je ook Lasergraveren. Slaat dan Wit uit alsof er met witte inkt op gedrukt is.
Ik heb een lasermachien (ttz, de nieuwe komt binnenkort binnen, oude verkocht) en zal
dan eens eens stukje alu graveren en hier een foto posten. Met Cermark product kan het ook
maar dan is het zwarte gravure ipv wit.

Back