Cubase tempo change sync probleem

Laandodeman

Symfomaan
Met Cubase kun via de tempo track het tempo wijzigen in een project. Dus bijvoorbeeld van 160 bpm naar 120 bpm.

Maar als ik dat doe in een project met bestaande opnames, gaan al mijn events out of sync.

Iemand een idee hoe dat komt en hoe ik dat kan verhelpen?

Bedoel je audio files als je het over bestaande opnames hebt? In dat geval zou je eens kunnen proberen om die audio files te openen en vervolgens "Musical mode" te activeren. In het project window zet je vervolgens dat spoor op "Musical" in plaats van "Linear" (via het klokje in de channel settings).

Hoi Dr. van Lansberg,
Is nog niet gelukt :-(
Heeft wel iets met die musical mode te maken, dank dus voor de hint. Maar ik doe kennelijk nog iets niet goed. Heel vervelend.

Met Cubase kun via de tempo track het tempo wijzigen in een project. Dus bijvoorbeeld van 160 bpm naar 120 bpm.

Maar als ik dat doe in een project met bestaande opnames, gaan al mijn events out of sync.

Iemand een idee hoe dat komt en hoe ik dat kan verhelpen?
Ik werk niet met Cubase maar het lijkt me niet zo onlogisch : je vermindert de nauwkeurigheid van registratie, als je naar een lager aantal bpm's gaat.

Cubase tempo changes

Cubase tempo changes

Allereerst in de pool moet je de muziekfile een tempowaarde geven bv 120 bpm waarin het muziekstuk staat

Dan activeer je de musical mode

Dan kies je in je arrangement in je transportbar op tempo

Eventueel kan je dan in de tempotrack variaties gaan aanbrengen in tempo en dat kan op elk moment dat je maar wil

Ik heb zelf cubase 6.5 en die heeft zplane 2.0 die is al goed maar Cubase 8.5 heeft zplane 3.0,ik heb er geen ervaring mee maar die zal wel beter zijn
ook kan je in de media pool verschillende soorten timestretching kiezen

Auke

Problem solved. Sommige tracks stonden op musical mode en andere niet. Dat was blijkbaar het probleem. Dank voor jullie tips!

Back