Roland SRV330 = zelfde als SDE330 mysterie?

smackos

Gepokt en gemazeld
Ten eerste de beste wensen

Ten tweede een aantal vraagjes betreffende de Roland SRV330:
Ik krijg volgende week een Roland SRV330 Dimensional Space Reverb binnen nou zei iemand dat deze defacto hetzelfde is als de SDE330 Dimensional Space Delay en je bij het opstarten met een knoppen combo je de SRV in een SDE veranderd?

Weet iemand hier iets van af of is het een broodje apenkroket verhaal???

En is het echt een SDE330 waar in die veranderd?
of zijn het gewoon wat "geheime" delay functies die je kan oproepen?

Ik zie alleen maar referenties naar "een vriend van een vriend weet die magische knoppencombinatie, ik kom er nog op terug" in postings uit 2010-2012, zonder verdere opvolging.

Persoonlijk denk ik dat het gerucht de wereld in gekomen is omdat de hele serie (SRV, SDE, SDX) exact de zelfde behuizing heeft. Men gaat er dan maar vanuit dat er onder de motorkap ze ook identiek zijn.

Ik weet dat er met de SRV330 wat problemen zijn met een bepaald onderdeel waardoor ze soms niet of moeilijk opstarten. Daar heeft mijn SRV330 ook last van. Iemand heeft er een oplossing voor gevonden maar ben er nog niet aan toe gekomen deze mod uit te voeren.

Mijn SDE330 heeft totaal geen last van rare opstartproblemen...dus vermoed dat ze dan ook niet identiek zijn qua processor. Maar ben maar een leek op dit gebied.

Ik zie alleen maar referenties naar "een vriend van een vriend weet die magische knoppencombinatie, ik kom er nog op terug" in postings uit 2010-2012, zonder verdere opvolging.

Ja op gearzsluts zag ik het ook, maar een vader van een kennis van mij uit Italie zei ook zo iets maar hoe het nou precies was is natuurlijk niet bekend (ook zo lekker vaag)

Wellicht is het dit
Er is op de SDE/SRV en SDX ook een "geheim" dieper menu

"The SRV-330, SDE-330, and SDX-330 have an advanced programming mode called
'Further Mode' that contains many parameters that are not discussed in the
manual. Use the following procedure to enter Further Mode:

1) Power on while holding down PROGRAM and SYSTEM.
2) Hold SYSTEM and press the FUNCTION 1,2,and PROGRAM. "LOAD: ALL" will be
displayed.
3) Press SYSTEM.

Use the following procedure to exit Further Mode:

1) Hold SYSTEM and press FUNCTION 1,2, and 3. "LOAD: SYSTEM + PROGRAM" will be
displayed.
2) Press MEMORY."

Van de Roland US website
http://www.rolandus.com/support/knowledge_base/201922569

of dat dan meteen een SDE ook is? Kan iemand dat checken die ze allebei heeft?

wat misschien wel kan is dat ze alledrie gewoon dezelfde "multi FX" engine hebben en op de verschillende versies alleen de parameters voor wat het is programeerbeer zijn in de normale mode (Dat zou best wel een beetje shady zijn ergens). Het enige wat ze dan hoeven te doen is een paar lettertjes op de voorkant veranderen en de desbetreffende functies in de software aan en uit zetten :D

Ja op gearzsluts zag ik het ook, maar een vader van een kennis van mij uit Italie zei ook zo iets maar hoe het nou precies was is natuurlijk niet bekend (ook zo lekker vaag)

Wellicht is het dit
Er is op de SDE/SRV en SDX ook een "geheim" dieper menu

"The SRV-330, SDE-330, and SDX-330 have an advanced programming mode called
'Further Mode' that contains many parameters that are not discussed in the
manual. Use the following procedure to enter Further Mode:

1) Power on while holding down PROGRAM and SYSTEM.
2) Hold SYSTEM and press the FUNCTION 1,2,and PROGRAM. "LOAD: ALL" will be
displayed.
3) Press SYSTEM.

Use the following procedure to exit Further Mode:

1) Hold SYSTEM and press FUNCTION 1,2, and 3. "LOAD: SYSTEM + PROGRAM" will be
displayed.
2) Press MEMORY."

Van de Roland US website
http://www.rolandus.com/support/knowledge_base/201922569

of dat dan meteen een SDE ook is? Kan iemand dat checken die ze allebei heeft?

wat misschien wel kan is dat ze alledrie gewoon dezelfde "multi FX" engine hebben en op de verschillende versies alleen de parameters voor wat het is programeerbeer zijn in de normale mode (Dat zou best wel een beetje shady zijn ergens). Het enige wat ze dan hoeven te doen is een paar lettertjes op de voorkant veranderen en de desbetreffende functies in de software aan en uit zetten :D

Als je niet andere algorithms kunt laden dan blijft het een Delay :)

Ik heb die post op Gearslutz nog eens nagelezen (ik ben ook wel eens in de verleiding geweest er een te kopen). Wat ik er uit opmaak voor zover mogelijk is dat er dus die further modus is en dat de de srv-2000 inderdaad tot een sde-2000 om te toveren was.
Ik kan me voorstellen dat iemand die modellen gewoon door elkaar gehaald heeft en zonder te checken gewoon gepost heeft dat het voor de srv-330 mogelijk was (foutje, bedankt).
Maar ik lees ook dat er verschillende firmware revisies waren. Het is niet ondenkbaar dat het in een firmwareversie mogelijk is en dan niet in een volgende (of vorige).
Verder lees ik dat de srv 2 processoren bevat en de sde 1. Van srv naar sde zou wellicht dus wel kunnen maar andersom niet lijkt me...een vraag die ook gesteld wordt maar niet beantwoord.

Ik heb een srv2000 staan, zal vanavond eens kijken...

Heb net even smell de SRV2000 aangezet terwijl ik de REVERB/NON LINEAR + WRITE + ROOM SIMULATE ingedrukt hield.

De display toont dan twee pagina's, de eerste SRV2000 en de tweede DELAY aan, bij normaal aanzetten staat er SRV2000 en FL level of FT level.

Is natuurlijk geen antwoord op de vraag van TS.

En bij de RE501 werkt het helaas niet... *)

Laatst gewijzigd:
heb je inmiddels de gear binnen, Smackos?

en wat zijn jouw bevindingen?

ben benieuwd!

blablablablablabla?

srv3.jpg

-C-

ik las laatst van iemand die de Korg Electribe Music Station in een Electribe Sampler veranderd had door de firmware te wisselen.. wel grappig zo'n dingen, ook een beetje triest.

Het is een leuke reverb ik had wel dat "dimensionale space" iets meer freakier verwacht, het is een beeetje braafjes wel hoor allemaal

Ik zal van de week even checken of ik hem kan veranderen in een SDE :engel:

en die Hidden menu eens van wat dichterbij bekijken

Het is een leuke reverb ik had wel dat "dimensionale space" iets meer freakier verwacht, het is een beeetje braafjes wel hoor allemaal

Ik zal van de week even checken of ik hem kan veranderen in een SDE :engel:

en die Hidden menu eens van wat dichterbij bekijken

Het Hidden systeem kan alleen geactiveerd worden op maanloze nachten. Na het consumeren van Belladonna...

Even een zijspoor....op de ouwe XBOX Original, kon je sommige cds ook opstarten in een andere modues met een knoppenvariatie, kreeg je trainingssoftware for US army enzo, lachen man.

Hier, voor iemand die door Smackos aangestoken is...

http://link.marktplaats.nl/m1008358988

Nee hoor, da ben ik :D Ik zie dit draadje nu pas..

Stond al een tijdje op de lijst voor de verkoop. Fiets gesloopt, geld nodig. Ze gaan op Ebay voor goed geld weg. Hier was ie iets te hoog ingezet, op €200. Maar ja, je mag niks doen dan heh, 3 dagen. Uiteindelijk gaat ie op marktplaats wel goed zo :halleluja

En ik geloof dat het niet zo is bij de SRV-330 en de delay versie. Het kan geloof ik alleen bij de SRV-2000. Dat zou ik kunnen proberen, die staat hier ook voor m'n neus.

Geinig....geen idee of het echt zo is. Ik heb ze beide maar nooit gecheckt. Weet je welke knoppencombi het is? Dan kan ik het even uitproberen.

en>?
:okdan:

Back