Reaktor creaties (part 2)

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
terug en met een nieuw concept...

De PRE-6, bestaande uit 3x een zaagtand osc, 2 blokgolf oscs en 1 noise osc (met instelbare freq), 2 VCA env's en 2 VCF env (1x HPF en 1x LFP)

de synthese zit hem voornamelijk in het schakelen tussen de VCA env's en het routen naar 1 van de 2 filters... 8)

pre6.jpg

[KLIK]

geen id, alle pogingen om dat te maken zijn tot nu toe mislukt.
In jouw synth heb je meerdere instrumenten gebruikt, (in Reaktor 4 zie ik dat tenminste) en dat hadden ook modules kunnen zijn. Nu moet je alle instrumenten bijv. op max. aantal voices 7 zetten, maar of het dan lukt weet ik ook niet. Je kunt beter 1 instrument maken met bijv. 13 modules.

Laatst gewijzigd:
( Instrument ( Macro ( Module ) ) )

je bedoeld dat ik meer macro's had moeten gebruiken binnen 1 instrument? ik gebruik idd instruments als blokken die ik later met elkaar verbind (beter overzicht dus) met Macro's werk ik zelden tot nooit...

wat ik ook een beetje raar vind is dat de hoofd ENSEMBLE op gelijk level staat met een INSTRUMENT terwijl ze naast elkaar op de reaktor desktop verschijnen...

Origineel geplaatst door 6 trak
[Bje bedoeld dat ik meer macro's had moeten gebruiken binnen 1 instrument? ik gebruik idd instruments als blokken die ik later met elkaar verbind (beter overzicht dus) met Macro's werk ik zelden tot nooit...
... [/B]
Nu weet ik het ook niet meer. Ik bouw niet meer in Reaktor, maar in abox.
Het is niet de goede manier van werken, vooral niet in R4 waar alles nog ingewikkelder wordt. *ZUCHT*
tip: Koop een Reaktor boek!;)

boeken zijn niet nodig Nate... geen theorie maar praktijk laten we maar zeggen...
en je ziet, alles wat ik tot nu toe gemaakt heb werkt gewoon perfect! (in eerste plaats voor mezelf nutuulk) ;)
ik heb reaktor 4 nog niet gezien en het zal idd wel wat uitgebreider zijn... voorlopig blijf ik nog ff in 3 knutselen...

ik ben trouwens benieuwd naar muziek die je gaat maken met Abox! :)

Het is een interessante synthesizer; doch nogal raar opgebouwd. Ik ga hem in R4 proberen goed op te bouwen, maar ik kan niet garanderen dat het lukt, intussen, zal ik met o.a. met deze synth een nieuw werkje maken, getiteld 'ZeeuwMeeuw' of 'Seagull Zelande':biertje:

OK na een avond kloten heb ik m ook voor R4. En ik heb m ook als 1 instrument gemaakt (instrumenten heb ik naar macro getransformd) en ik ga de draadjes nog controleren, en m ook ff proberen te polyfoneren. heh.
die macro links boven klopt nog niet, maar dat komt goed.

Attachments

• pre-6,1.jpg
    pre-6,1.jpg
    55,7 KB · Bekeken: 112
Zoek ff naar "vraagje reaktor", daar legt Zom-B het uit.
Ik had namelijk hetzelfde probleem. Met die polyphony bedoel ik.

Het design heb ik zo getrouw mogelijk nagebouwd, de hele synth is 'from scratch' nieuw gebouwd.

Origineel geplaatst door 6 trak

wat ook een erg handige optie zou kunnen zijn in reaktor (die nu nog ontbreekt) is een totale snapshot van alle modules, nu is het alleen mogelijk om per indiv. instrument een snap te maken...

Over het gebruik van snapshots in R, zie je manual
Het is precies waarom ik deze versie van je synth maakte; je kan nu dus patches maken, en als 'banken' wegschrijven.
Ook ga ik m polyfoon proberen te maken. En dat allemaal ~~grattis voor de gelukkige R4 bezitter.

N.b. compatible is R4 NIET met R3- zelfs R4.03 is niet meer compatible met R4.02 d.w.z. dat je geen R4.03 files naar R4.02 kunt lezen voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Het design heb ik zo getrouw mogelijk nagebouwd, de hele synth is 'from scratch' nieuw gebouwd.

Over het gebruik van snapshots in R, zie je manual
Het is precies waarom ik deze versie van je synth maakte; je kan nu dus patches maken, en als 'banken' wegschrijven.
Ook ga ik m polyfoon proberen te maken. En dat allemaal ~~grattis voor de gelukkige R4 bezitter.

wat is dat toch weer erg goed van je Nate... het is echt geweldig... :D 8o) :erm:

niet compatible...? wat onzettend handig weer van NI... 6 blijft dus gewoon nog ff in 3 knutselen...

Laatst gewijzigd:
Hier is de polyfone versie..

je moet de file bij het opslaan even naar .ens hernoemen want dit forum accepteert geen *.ens

/wouter

Attachments

• pre-6,3 poly.txt
    54,8 KB · Bekeken: 104
Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
het ie een leuke creatie, ik heb er even lekker mee zitten rommelen
ik snap u met terug lezen dat deze is gemaakt in reaktor 3 door 6-trak
en de reaktor 4 versie is "geupdate" door niff?

mochten jullie meer gemaakt hebben, ik houd me altijd aanbevolen...

nee, dat is teveel eer :)
ik heb em alleen polyfoon gemaakt. dat stelt weinig voor.

ik heb hier ook reaktor 3. is er dan behoefte aan een reaktor 3 versie?

Back