101 slider (pulse in signal mixer) werkt alleen van 0 tot 5 (ipv 10)

MonoTron

Initiating Sequence..
Gisteren een tweede 101 gekocht die al behoorlijke tijd opgeslagen heeft gestaan.
Was uiteraard een beetje stoffig maar werkt op 2 dingen na volledig.

Ten eerste de wobbly power switch. Aanraken is tuning issues. Ik ga eens kijken of ik deze knop zelf open kan krijgen. Als iemand hiervoor tips heeft dan hoor ik het graag.

Maar waar het me even om gaat; de pulse volume slider in de signal mixer werkt alleen op de onderste helft.
Dus van 0 tot 5. Bij 5 valt het hele geluid weg en is niet te horen, van 5 tot 10.
Wazig, dit heb ik nog nooit gezien. Geen kraakje, gewoon alsof de tweede helft geen printbaan meer heeft ofzo.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Ik denk dat je koolstofbaan van de slider er nog maar voor de helft is.

Was open voor visuele inspectie. Mijn schoonmaakspullen waren op, dus er is een nieuwe bus Kontakt 60 en 61 onderweg.
Als dat binnen is zal ik 'm echt helemaal open maken en eens goed checken. Wellicht wat droge soldeerpunten bijwerken.

Ik heb nog 101 sliders liggen van mijn andere 101 waar een hele nieuwe set ChipsforBrains sliders in is gegaan in 2008.
Moet alleen ff kijken of ik kan zien welke fader ik moet hebben en testen of het een goede is :)

@ MarcMarc: Thanks, dat topic volgde ik al. Staat het wel beschreven, maar dat geeft mij nog niet voldoende vertrouwen om 'm open te maken.

@ MadR: ik ben bang van wel ja. Kan het niet goed zien, maar het lijkt er idd op dat die koolstofbaan gewoon weg is...

"maar het lijkt er idd op dat die koolstofbaan gewoon weg is"
Dat kan je doormeten met een multimeter?
Overigens kan de koolbaan niet geheel weg zijn want, dan komt er op geen enekel stand geluid door.
Wel kan de loper op de bovenste helft het contact verliezen met de geleiderbaan en/of koolbaan door veel vuil.aanslag.

Als ie open ligt, wil je eens een foto delen vd onderkant vd print thv de grote chip? Ik wil nl weten hoe dat er origineel uitziet, mijn nova 101 heeft rare solderingen die de tubbu mod tegenhouden om te duren doen.

Geen probleem Klinkske. Wel chip bedoel je? Er zitten meerdere grote chips in. En welke kant? De onderdelen kant of de printbanen kant?

Bedoel je IC6 waar je Tubutec op wordt geplaatst?
attachment.php

Attachments

• board1.jpg
    board1.jpg
    86,3 KB · Bekeken: 132
Als ik Gert mag geloven, kwam ik na jou indien jij het liet afweten. Jammer, voor dat geld had ik er ook graag eentje bij gehad. Viel spass ermee!

Als ik Gert mag geloven, kwam ik na jou indien jij het liet afweten. Jammer, voor dat geld had ik er ook graag eentje bij gehad. Viel spass ermee!

Dat heeft hij ook aan mij verteld (niet wetende dat het over jou ging natuulk)
Wel een aardige vent. Hij had 'm ook direct van MP afgehaald om andere reacties te voorkomen.

Ik word nu toch nieuwsgierig, wat vroeg hij er dan voor ? of nog brutaler, wat heb je ervoor betaald ?

Hij vroeg 400 en dat zou incl. een kenton midi/cv bakje zijn. Deze kon hij echter niet vinden en stuurt hij nog op als hij 'm ooit kan vinden. Stom genoeg niet verder onderhandeld over de prijs door het missen van de kenton, maar gezien de prijs ook niet zo erg.

Dus 400 voor een 101 met wat schoonmaak- en onderhoudswerk en 1 gare slider. Niet slecht en ook de max wat ik voor een 2e 101 wilde betalen.

Net de 101 op de operatietafel gehad. Hier is de boosdoener:
attachment.php

Op het oog alleen vies, maar nadat ik de slider had terug gesoldeerd werkte deze alsnog maar half.
Dus eruit en een NOS slider erin. Nu werkt alles weer ok!

De power knop heb ik twee keer ingespoten met IPA en tig keer aan en uit gedrukt. Deze stoort nog een beetje als ik er echt aan ga rommelen , maar verder stabiele tuning.

:okdan:

:luv:

Attachments

• 20160117_213105.jpg
    20160117_213105.jpg
    53,3 KB · Bekeken: 141
Back