Variabele sample rate converter?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Weet iemand een sample rate converter voor OSX waarbij je een wav/aiff file kan exportren als bv 16 bit - 33 khz file?

In Audacity kan dat niet, daar heb ik geen khz optie..
En bij een ander pakket wat ik heb kan ik enkel 44,1, 32, 22,05 en 11 khz kiezen... de vrij standaard sample rates..

M'n S3000xl: Sample-menu - Edit-menu - Dsp-menu - Rate, in te stellen tussen 4kHz en 44.1kHz. ;) natuurlijk niet voor OSX...

Weet iemand een sample rate converter voor OSX waarbij je een wav/aiff file kan exportren als bv 16 bit - 33 khz file?

In Audacity kan dat niet, daar heb ik geen khz optie..
En bij een ander pakket wat ik heb kan ik enkel 44,1, 32, 22,05 en 11 khz kiezen... de vrij standaard sample rates..

Ik gebruik Fission voor al mijn audiobewerkingen/conversies

http://rogueamoeba.com/fission/

M'n S3000xl: Sample-menu - Edit-menu - Dsp-menu - Rate, in te stellen tussen 4kHz en 44.1kHz. ;) natuurlijk niet voor OSX...

ja maar schrijft hjj ook als .wav weg? ....nee
of als .aiff? nee...

;)

mn s950 kan dat soort samplerate kunstjes ook, maar daar heb ik ook niet zo veel aan...

Wavelab en Fission ga ik eens uitchecken. :okdan:

Audacity kan dit niet hoor,. die heeft ook maar een beperkt aantal opties voor je project.. niet vrij te kiezen,,

Peak had dat
Iets van izotope
Vrijwel iedere waveeditor
Is het ook niet afhankelijk van wat je geluidskaart aankan ?

ja maar schrijft hjj ook als .wav weg? ....nee
of als .aiff? nee...

;)

Ik heb 'm aan mijn G4 hangen via scsi en kan vanuit de sampler memory window de samples in de audio editor van M.E.S.A. drag-droppen en dan als wav, aiff, sd2f op een USB-stick opslaan...8o)=)

Ik heb 'm aan mijn G4 hangen via scsi en kan vanuit de sampler memory window de samples in de audio editor van M.E.S.A. drag-droppen en dan als wav, aiff, sd2f op een USB-stick opslaan...8o)=)

Ah, da's wel superdeluxe...

Ik heb in het verleden wel een s2000 gehad maar nooit M.E.S.A geprobeerd..

Je klinkt bijna als een verkooppraatje 8o)

"enhance your workflow for unparralelled creativity, with the akai S3000 !"

Haha :D

Hit producers Stock, Aitken & Waterman (Rick Astley, Mel & Kim): 'We rely on Akai samplers as the workhorse in our studio.'

Ben er idd wel enthousiast over, ben visueel ingesteld en M.E.S.A. maakt alles gewoon erg inzichtelijk! Van modulatie tot keygroups en van trimmen en choppen tot sample-loops...

Als je een Akai met deze ondersteuning hebt, heb je het voor een paar tientjes voor elkaar... Oude Apple II draait al M.E.S.A., een G4 haal je voor een klein bedrag van MP, groot plezier!

In audacity kan dit wel, alleen vertraagd hij het bestand als je het downsampled omdat je in een project zit van 44100hz of hoger.

Op het audiospoor de dropdown menu, frequentie instellen en dan kun je het intypen.

In audacity kan dit wel, alleen vertraagd hij het bestand als je het downsampled omdat je in een project zit van 44100hz of hoger.

Op het audiospoor de dropdown menu, frequentie instellen en dan kun je het intypen.

hm.. ok, dat audiospoor instellen op 33 khz lukt me.

Maar vervolgens wil ik de file exporteren als wav.. Daar kan ik geen opties kiezen qua khz en schrijft hij de file altijd weg als 16 bit - 44.1

Het is btw ook niet mogelijk in Fission en ook niet in Soundforge Pro..

Ik geef het op... laat maar zitten :)

Waarom wil je dat eigenlijk ?
Bitreduction / time stretching/ transponerenetc leverentoch gelijke mogelijkheden op ?

Waarom wil je dat eigenlijk ?
Bitreduction / time stretching/ transponerenetc leverentoch gelijke mogelijkheden op ?

Het is voor m'n Nitrotracker app op de Nintendo DS. De DS soundmixer is 33 khz.. Ik wil proberen of een 33 khz file het meest clean klinkt..

Ik zou eens kijkenvoor een versie van peak
Succes

Back