Variabele sample rate converter?

Misschien moet je het niet zoeken in audio-edit software maar in de advanced format conversion-hoek?

Compressor (shipped with final cut pro) of media encoder van Adobe?
Met die tools heb je veel, zoniet alle elementen van je output in de hand.

Let us know

Ik heb een 'Droplet app' gemaakt in Compressor. Je kunt in de Finder files op deze app gooien en dan converteert de app de WAV naar AIFF met 33kHz op 16 bit. De droplet schrijft de output-file op de plek waar de bron staat.
Ik weet niet zeker of de droplet ook werkt op systemen waar Compressor niet op geïnstalleerd is. Dat is even uitzoeken. Ik heb geen systeem waar Compressor niet op geïnstalleerd is.

Ik heb zelf met succes 24bit - 44.1kHz WAV'jes kunnen omzetten.

Bekijk bijlage audio_to_AIFF_16bit_33kHz.app.zip

Laat je even weten of het werkt?

Ik heb een 'Droplet app' gemaakt in Compressor. Je kunt in de Finder files op deze app gooien en dan converteert de app de WAV naar AIFF met 33kHz op 16 bit. De droplet schrijft de output-file op de plek waar de bron staat.
Ik weet niet zeker of de droplet ook werkt op systemen waar Compressor niet op geïnstalleerd is. Dat is even uitzoeken. Ik heb geen systeem waar Compressor niet op geïnstalleerd is.

Ik heb zelf met succes 24bit - 44.1kHz WAV'jes kunnen omzetten.

Bekijk bijlage 107345

moet ik daar gewoon op klikken :)

nou, dan doet hij hier niks helaas.. Ik heb btw Compressor 4.2.1 op m'n computer staan..

Attachments

• Screen Shot 2016-01-19 at 14.00.50.png
    Screen Shot 2016-01-19 at 14.00.50.png
    36,3 KB · Bekeken: 152
Ik heb een 'Droplet app' gemaakt in Compressor. Je kunt in de Finder files op deze app gooien en dan converteert de app de WAV naar AIFF met 33kHz op 16 bit.
Bekijk bijlage 107345

Dus niet dubbel klikken maar in een finder-venster zoeken naar de droplet in een ander venster je WAV of AIFF opzoeken deze oppakken en op het icoontje van de droplet loslaten...

Deze moet gewijzigd voor 4.2.1:
lrwxr-xr-x@ 1 user staff 49 19 jan 15:02 Contents -> /Applications/Compressor.app/Droplet.app/Contents

Voor 4.2.1 is het pad naar de Droplet: /Applications/Compressor.app/Contents/Helpers/Droplet.app

[edit] hij blijft daarna trouwens roepen dat het bestand "beschadigd" is, dus misschien dat ook de settings-xml niet werkt met 4.2.1.

Bekijk bijlage audio_to_AIFF_16bit_33kHz.setting.zip

je kan ook deze setting openen in Compressor òf hem handmatig zetten op:
/users/GEBRUIKER/library/Application Support/Compressor/

Waar GEBRUIKER in het pad staat ff je gebruikersnaam intoetsen, kan ook door in Finder menu 'Go" te kiezen, ALT op je toetsenbord indrukken en dan kiezen voor "Library" ("Bibliotheek" als je NL hebt ingesteld)

ps wel eerst even unzippen... ;)

In Audacity kun je ook wav of aiff op andere sample rates wegschrijven:

1- Verlaag de sample rate van het project links onderin naar de waarde die je wilt
2- Kies "Export Audio" onder het file menu
3- Kies bij format "other uncompressed files"
4- Kies daarna optie en selecteer je file type die je wilt.

Werkt simpel en snel.

In Audacity kun je ook wav of aiff op andere sample rates wegschrijven:

1- Verlaag de sample rate van het project links onderin naar de waarde die je wilt
2- Kies "Export Audio" onder het file menu
3- Kies bij format "other uncompressed files"
4- Kies daarna optie en selecteer je file type die je wilt.

Werkt simpel en snel.

Nou.. bij mij werkt dat niet.

Ik kan in Audacity geen 33 khz voor mn projectfile kiezen.
En bij 'other uncompressed files' kan ik niet eens khz kiezen..

Attachments

• Screen Shot 2016-01-19 at 19.12.30.jpg
    Screen Shot 2016-01-19 at 19.12.30.jpg
    37,7 KB · Bekeken: 148
  • Screen Shot 2016-01-19 at 19.13.34.png
    Screen Shot 2016-01-19 at 19.13.34.png
    45,4 KB · Bekeken: 151
Laatst gewijzigd:
@ Furious: Je kan ipv die drop-down ook de gewenste frequentie typen in dat veld.

@ Furious: Je kan ipv die drop-down ook de gewenste frequentie typen in dat veld.

:okdan:

Haha.. damn dat wist ik niet.... Het is gelukt, ik heb nu een prachtig mooie 33 khz file op m'n desktop staan..

Thanx guys!

Back