Mixers met meerdere uitgangen

steven1

Stamgast
Er zijn hier waarschijnlijk al meerdere threads over, maar ik heb volgens mij wel een vrij specifieke vraag.

Het zit zo:
Ik heb een Edirol Fa 101 met zo'n 8 analoge ingangen waarmee ik mijn synths opneem, maar nou zou ik eigenlijk voor de Edirol nog een (kleine) analoge mixer willen gooien. Nu hoor ik je denken: 'appeltje eitje'. Maar ik wil niet overgeleverd zijn aan de (meestal) maar 2 stereo uitgang van de mixer, maar alsnog 8 sporen tegelijk via de mixer naar de Edirol om vervolgens 8 kanalen tegelijk in mijn DAW te kunnen opnemen.
Ik hoop dat ik het duidelijk verwoord heb:P

Even voor het grote plaatje, ik zou er graag een analoge mixer tussen gooien zodat ik het geluid wat meer 'warmte' (komt ie weer) mee zou willen geven. Met de mixer kan ik wat geluiden oversturen of analoog eq-en etc. Of heeft iemand een andere tip?

Heeft iemand enig idee waar ik op moet letten om dit te kunnen bewerkstelligen?

Alvast dank!

Zoeken naar mixers met direct outs (post fader & eq) Mackie heeft zo'n mixers als ik me herinner.. vast nog andere..

Ik heb een Dayner van D&R. Aan alle channel (line) inputs heb ik een patch bay. Ik steek op de patch bay alle synths voor het muziekstuk waarmee ik bezig ben. De Dayner heeft een stereo master uit voor een stereo mix die ik kan opnemen (2 track). Dit wordt m'n refference track.
Elk kanaal heeft ook een subgroup selectie. Als een subgroup geselecteerd is dan gaat het subgroup signaal via de group out jack op dat kanaal naar buiten. Dat zou je dus 8 keer kunnen doen voor je 8 analoge inputs van de DAW en op kanalen 9 tm 16 zou je ook subgroups 1 tm 8 weer kunnen selecteren die dus het zelfde registreren maar dan op je Edirol.

Wil je nieuw of vintage analoog??

Grote mixer kopen met 4 subgroups . Mackie heeft ze of een midas venice.

Een sub group is een stereo kanaal, die ofwel naar zn eigen output gerout kan worden als nog naar de master out. Sub groepen worden gebruikt om instrumenen te bundel en kan dan de hele group bv compressen,bv drum group.

Ik heb een A&H GS3, die heeft dus 4 subgroupen. als je die los opneemt kan je later in daw nog je helemix vebouwen...

Als je echt iets voor kleuring wilt zou ik geen mega mixer aan gaanschaffen, maar een oude tascam of een boss, gewoon iets wat warm kleurt . En daar van de direct outs gebruiken.

Hey Enzo, bedankt voor de reply.
Dus als ik het goed begrijp kan je op je Dayner 8 kanalen als input gebruiken en dan 8 andere niet gebruikte kanalen als uitput instellen?
Ik heb de Dayner even opgezocht, maar is voor mij wel wat groot :P ik zoek een goed klinkend (nieuw vintage maakt me niet heel veel uit) niet al te groot en niet al te duur en dus met direct outs (wel wat veeleisend ik weet het)...mocht je tips hebben ;)

Een sub group is een stereo kanaal, die ofwel naar zn eigen output gerout kan worden als nog naar de master out. Sub groepen worden gebruikt om instrumenen te bundel en kan dan de hele group bv compressen,bv drum group.

Ik heb een A&H GS3, die heeft dus 4 subgroupen. als je die los opneemt kan je later in daw nog je helemix vebouwen...

Als je echt iets voor kleuring wilt zou ik geen mega mixer aan gaanschaffen, maar een oude tascam of een boss, gewoon iets wat warm kleurt . En daar van de direct outs gebruiken.
Bedankt allemaal voor de reacties :D.
Hensie ik zoek inderdaad iets om wat kleur te geven aan de kanalen, je noemde boss en tascam heb je ook modellen die dat allemaal hebben?

Hey Enzo, bedankt voor de reply.
Dus als ik het goed begrijp kan je op je Dayner 8 kanalen als input gebruiken en dan 8 andere niet gebruikte kanalen als uitput instellen?
Ik heb de Dayner even opgezocht, maar is voor mij wel wat groot :P ik zoek een goed klinkend (nieuw vintage maakt me niet heel veel uit) niet al te groot en niet al te duur en dus met direct outs (wel wat veeleisend ik weet het)...mocht je tips hebben ;)

Het selecteren van den subgroup op een channel gaat niet ten koste van de line functie. Dus je houdt je 16 inputs, met EQ, panning, gain en aux sends. Voor dat kanaal kies je een output, waar wil ik dat het signaal terrecht komt; in je mix, in een van de 8 subgroups of in beide.

Door op kanalen 1 en 9 in de group-out selectie subgroup 1 te selecteren gaan naar de group out jacks van kanalen 1 en 9 het zelfde signaal.

Tafel is ongeveer 80 breed en 95 diep, best compact voor de mogelijkheden, in mijn ogen.

Het selecteren van den subgroup op een channel gaat niet ten koste van de line functie. Dus je houdt je 16 inputs, met EQ, panning, gain en aux sends. Voor dat kanaal kies je een output, waar wil ik dat het signaal terrecht komt; in je mix, in een van de 8 subgroups of in beide.

Door op kanalen 1 en 9 in de group-out selectie subgroup 1 te selecteren gaan naar de group out jacks van kanalen 1 en 9 het zelfde signaal.

Tafel is ongeveer 80 breed en 95 diep, best compact voor de mogelijkheden, in mijn ogen.
ok, klinkt helder. Maar het formaat is voor mij net te groot. Zouden de inserts van een een Soundcraft EFX 8 of 12 ook kunnen dienen als outputs? Mixers zijn voor mij een een nieuw terrein dus probeer wat informatie in te winnen, en veel reviews etc. zijn voor mij wel wat abacadabra...

Je hebt ook analoge mixers met een digitale interface. Dan heb je alles in één. Zoals de Mackie Onyx. Er staan er op dit forum ook regelmatig wat te koop. Ze zijn niet duur, volgens mij analoog signaalpad en dan een digitale FireWire interface met evenveel digitale uitgangen naar je DAW als dat het ding ingangen heeft. Ideaal zou ik denken.....
http://www.thomann.de/nl/mackie_onyx_1620i.htm?ref=search_rslt_onyx_236559_1

En je kunt je huidige geluidskaart weer verkopen....

Attachments

• Mackie Onyx 1620i.jpg
    Mackie Onyx 1620i.jpg
    91,9 KB · Bekeken: 199

subgroup stereo? Een subgroup out is gewoon mono, en je kan je kanalen routen igv een 4 sub naar sub1/2 of 3/4 en met je panning op de kanalen heb je dan 2 stereo sub outputs.
Een direct out is doorgaan wat het woord zegt een direct out, dus zonder de preamp en EQ. Je moet dus een 8 sub om 8 outputs te kunnen sturen hebben via de preamps. Wat ook nog wel eens gedaan wordt is de aux sends gebruiken als output naar een multitracker.

Back