SUB 37 - DOMINION 1

ben_jamin

DISTANZ - ELEKTRON FANBOY
HEEEELP!!!

normaal weet ik altijd wat ik wil maar hier kan ik echt niet kiezen. Ik wou doorsparen en eindelijk eens een moog kopen, Stephan Bodzin overtuigde mij maar dan zag ik deze sonicstate video:

Omg check de sound @21:50 ;{

Last edited by a moderator:
De dominion 1 uittesten gaat je niet lukken, aangezien er een wachtrij is. Dus keus nummer 1: Vind je het erg om twee maanden te wachten op je synth? Of hopen op een tweedehands. Ze komen af en toe voorbij.

Ik heb zelf pas een dominion gekocht :). Ik kan je zeggen dat het echt een brute synth is. Enorm divers. Kan Moog-ish en ARP-ish klinken, maar heeft ook echt z'n eigen sound. De filter is episch, echt episch. Wat vooral opvallend is, is zoals Sonic State ook zegt, de enorme bak aan boventonen die deze synth kan uitkermen. Echt cool. Check ook even het dominion topic op SF onder nieuws, en vooral het topic op gearslutz.

Zie deze review:
http://greatsynthesizers.com/en/test/mfb-dominion-1-a-deluxe-analog-synth/
En deze (uit duits vertaald, dus het leest een beetje gek soms):
https://translate.google.nl/transla...mfb-dominion-1-analogsynthesizer/&prev=search

Dominion heeft ook nog de patch bay mocht je ooit willen experimenteren of je modular leuk vind. Ik heb toevallig zelf gister een review op GS getypt waar je misschien wat aan hebt. https://www.gearslutz.com/board/reviews/1063814-mfb-dominion-1-a.html?highlight=dominion+1

Als je echt leads en basses wil die overal doorheen snijden en je houdt echt van die typische moog sound, go for moog. Hou je van experimenteren en hou je er van op zoek te gaan naar de uitersten van een synth en een wat originelere toon, go Dominion. Voor de rest zie de reviews. :)

Gewoon beiden zoals een echte gearslut ;)

HEEEELP!!!

normaal weet ik altijd wat ik wil maar hier kan ik echt niet kiezen. Ik wou doorsparen en eindelijk eens een moog kopen, Stephan Bodzin overtuigde mij maar dan zag ik deze sonicstate video:

https://www.youtube.com/watch?v=i_tIDPxs9oQ

Omg check de sound @21:50 ;{

Maar dat is natuurlijk wel door een Eventide H9 gehaald

De dominion 1 uittesten gaat je niet lukken, aangezien er een wachtrij is. Dus keus nummer 1: Vind je het erg om twee maanden te wachten op je synth? Of hopen op een tweedehands. Ze komen af en toe voorbij.

Ik heb zelf pas een dominion gekocht :). Ik kan je zeggen dat het echt een brute synth is. Enorm divers. Kan Moog-ish en ARP-ish klinken, maar heeft ook echt z'n eigen sound. De filter is episch, echt episch. Wat vooral opvallend is, is zoals Sonic State ook zegt, de enorme bak aan boventonen die deze synth kan uitkermen. Echt cool. Check ook even het dominion topic op SF onder nieuws, en vooral het topic op gearslutz.

Zie deze review:
http://greatsynthesizers.com/en/test/mfb-dominion-1-a-deluxe-analog-synth/
En deze (uit duits vertaald, dus het leest een beetje gek soms):
https://translate.google.nl/transla...mfb-dominion-1-analogsynthesizer/&prev=search

Dominion heeft ook nog de patch bay mocht je ooit willen experimenteren of je modular leuk vind. Ik heb toevallig zelf gister een review op GS getypt waar je misschien wat aan hebt. https://www.gearslutz.com/board/reviews/1063814-mfb-dominion-1-a.html?highlight=dominion+1

Als je echt leads en basses wil die overal doorheen snijden en je houdt echt van die typische moog sound, go for moog. Hou je van experimenteren en hou je er van op zoek te gaan naar de uitersten van een synth en een wat originelere toon, go Dominion. Voor de rest zie de reviews. :)

Bedankt voor je meerwaardepost. Klopt het dat de dominion niet controleerbaar is in je DAW door midi cc messages? Ik wil natuurlijk wel de moog sound EN de de uitersten haha, wellicht begin ik bij een sub 37 en het mij niet aanstaat switch ik ... Nee ik begin bij uw links.

Luister naar deze hele wijze man.

NOT

Moog is vast waardevaster en "betrouwbaarder" dan MFB... Voor de gemiddelde synth liefhebber. En sonic lab zijn review lijkt ver de reden waarom ieder de dom wil. Omdat die man m zo fijn vindt. Is dat de referentie?
Als t enkel de filter is die je doet lusten naar moog, kan je vast wel ergens een mfb koppelen aan een moog filter? ik ken niks van modulair maar vermoedelijk vanzelfsprekend mogelijk.
Deprijs ging ook stijgen vd dom, maar dat bleek dan maar ein een winkel.
Laat je niet gekmaken. Ik,heb geen plaats momenteel, anders kon je eens testen, beiden. Heb ze niet eens in huis momenteel :-P bah
Ik vind de moog betrouwbaar aanvoelen. De dom is wat meer klikkerig met de knoppen.
Sib 37 vind ik qua keys beter dan de sub phatty. Die toetsen kraakten als je ze heel licht indrukte.
Ik kan me voorstellen dat de dollar nog stijgt tov de euro. Dus wordt de moog duurder en de dom goedkoper voor usa klanten. Dus die dom blijft vast nog een poos hard to get....
En ik heb mijn sub 37 amper 1300 euro betaald. December 2014. Dus wie zegt dat de dollar geen verschil maakt tov de euro toen tot nu, ik beweer t tegendeel.

Ik zou qua klank absoluut voor de dominion gaan. Filter is onovertroffen. Midi is wel brak. Zeker in vergelijking met de sub37.

Als je wilt automaten kun je beter voor de sub37 gaan. Als je echt een vet klankenpallet wilt neem je de dominion.

Ik las ergens iemand zeggen dat de dominion 1 al uit elkaar valt als je er naar kijkt. Die persoon heeft nog nooit een dominion 1 van dichtbij gezien, en dat het internet vol staat met horrorverhalen vind ik erg overdreven, ik kan zelf bv amper iets vinden over de bouwkwaliteit van de dominion.
Ding is gebouwd als een tank, maar inderdaad, ik heb de dominion wel 2 keer terug moeten sturen naar Berlijn. Beide keren voor het keyboard, en dat is van fatar, en dus niet echt een fout van MFB. De 2e keer dat ie terug moest wel trouwens, hadden ze een stekkertje vergeten :P

Voor de rest lijkt het me stug dat er veel kapot aan kan. De faders zijn wat wiebelig, maar zeker niet brak of lam.

Ik heb mijn dominion verkocht omdat ik modular wilde gaan met de dominion 1 als basis, maar dat stel ik nog een jaartje of twee uit ivm verhuizen naar een groter huis. Als dat achter de rug is en ik ga modular, koop ik zeker weer een dominion 1 terug ( wellicht een dominion 5 :) )

De sub 37 is echt wel een toffe synth, maar staat alleen qua midi implementatie boven de Dom.

Als je echt leads en basses wil die overal doorheen snijden en je houdt echt van die typische moog sound, go for moog. Hou je van experimenteren en hou je er van op zoek te gaan naar de uitersten van een synth en een wat originelere toon, go Dominion.

Geheel mee eens.

Ik heb 2 exemplaren van de Dominion gehad, beide gingen kapot. Dat was ik beu en daarom geld teruggevraagd en een Sub37 gekocht. Die is overigens nu ook in reparatie... De sub37 vind ik geweldig voor bassen, en het filter en de envelopes zijn fantastisch. Toch mis ik wel een beetje de Dominion, ik hou van fm en ringmod achtige ranzige zooi, en het parafone vond ik heel cool, als je een akkoord speelt met 3 noten dan is het moeilijk om alle 3 de oscillators exact te tunen, en dat geeft vaak een beetje valse of onstabiele akkoorden, en dat vond ik helemaal geweldig, heel karaktervol. De envelopes zijn niet zo snel als de Moog maar dat boeide mij niet. Lowpass filter van de Moog vind ik veel beter maar ja de Dominion heeft dan wel veel meer filtertypen die verder prima klinken. Super beperkte daw integratie / cc ondersteuning vind ik wel erg jammer van de Dom. Tjonge je brengt me aan het twijfelen, jammer dat ie nu zo kut leverbaar is.

sssttt dat mag je niet zeggen, voor je 't weet krijg je dit weer…

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht

Mjah die sub phatty ... Er zitten beetje teveel ongemakken op ivm de sub 37. Ik denk dat het grootste struikelblok het wachten en de povere midi mogelijkheden zijn op de mfb. Ik heb de reviews gelezen van de dominion (uitstekende review) maar zie nu toch in dat ik beter af ben met een sub 37. Mijn pulse 2 heeft een modulationmatrix waar ik in feite al heel erg coole dingen mee kan doen. Bedankt ;)

sssttt dat mag je niet zeggen, voor je 't weet krijg je dit weer…

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht

Welll!!!! Of niet. Maar sowieso heb je denk ik aan een van de twee een mooie keus.
Wat bouwkwaliteit betreft over de dom. De sub kent ook talloze horrorverhalen van meerdere malen terugsturen etc.
In het eerste jaar van productie was er een fout in de productie van het keyboard, en dat ligt buiten MFB. Die worden gamaakt door Fatar. Beste keyboards blijkbaar op de markt.
De wobbly faders zijn express gedaan. Dit zie je bijvoorbeeld ook op DJ mixers. Als je faders snel en hard op en neer wilt bewegen, dan mogen ze niet super strak zijn, want dan breek.buig je ze gewoon als je hard/snel beweegt. Hoewel het er een beetje funky uitziet, is het in gebruik dus juist prettig.

Dat het niet de fout van MFB das die keyboards niet werken vind ik kul. Ze horen bij MFB dusdanig te testen dat ze werkend de deur uit gaan.
Het verhaal van het stekkertje bewijst dat er nul is getest. Iets wat ik een bedrijf best kwalijk neem.

Ja klopt. Maar dan nog zegt het niets over de bouwkwaliteit van de Dominion. En daar ging het over.
Dit is iets wat met het bedrijf te maken heeft en niet met de synth als zodanig. De bouwkwaliteit is klasse.
Fout keyboard en slecht testen of niet.
Bovendien heb ik het over mijn individuele keyboard. Van andere keyboard defecten heb ik nog nergens gelezen. Dus : 'dat die keyboards niet werken...' gaat mij iets te ver. Het gaat om één exemplaar. Het mijne.
Het defect trad op na een aantal dagen spelen. ( enkele toetsen begonnen te kraken als je de aftertouch ging gebruiken) Dat hebben ze nooit op kunnen merken tijdens het testen. En dus zeg ik dat het niet de fout van MFB is maar van Fatar.
Dus eigenlijk is alles wat MFB fout heeft gedaan het testen van het nieuwe keyboard.

Ik vind het redelijk heftig om in zo'n geval het bedrijf iets kwalijk te nemen.

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Ik ga me niet over ieder foutje van een ander druk maken.

Dat het niet de fout van MFB das die keyboards niet werken vind ik kul. Ze horen bij MFB dusdanig te testen dat ze werkend de deur uit gaan.
Het verhaal van het stekkertje bewijst dat er nul is getest. Iets wat ik een bedrijf best kwalijk neem.

Welk klein synth bedrijf heeft nog nooit issues gehad? DSI? :D
Iets met software en bugs.

Moog? Iets met bluwkwaliteit van sub37.
Fouten worden gemaakt, het blijft mensenwerk (2 mensen). Het is niet alsof er honderden dominions terug moesten volgens mij. Er zijn mensen die dat hebben moeten doen tijdens het eerste productiejaar, en er zijn er een paar geweest op GS die zelf de fix mochten doen van MFB voor het keyboard met instructies.

Eén dingetje wbt de dominion nog. Wat ik erg jammer vind is dat het bedieningspaneel niet onder een hoek is geplaatst maar plat ligt. Daardoor moet je recht van boven op de synth kijken om de de parameters ( die je na een tijdje uiteraard uit je hoofd kent ) te zien. De knoppen zitten dan in de weg van de tekst zeg maar.
Dat vond ik wel een nadeel aangezien ik mijn synth niet rechtop wilde neerzetten. En dat vind ik ook een voordeel van de sub 37.
Het was mooi geweest als het omhoog geklapt had kunnen worden á la minimoog/matrixbrute etc.

Back