Onbekende net aansluiting

Alvarius

Stamgast
Iemand bekend met deze aansluiting? Bij Rotor Amsterdam waren ze er niet bekend mee. Kan ik er ook een vrouwelijke 2polige stekker op aansluiten zonder problemen?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    51 KB · Bekeken: 82
Is dat 3 polig + aarde?

Klinkt als openmaken om te kijken wat het is.

In ieder geval geen autoswitching (gezien de knop om te schakelen tussen 100, 115, en 122 volt).

Ziet er uit als een NEMA 14-20 of 14-60. Niet dat ik er ook maar een greintje verstand van heb... Zie verder hier:

https://en.wikipedia.org/wiki/NEMA_connector

NEMA L14[edit]

NEMA L14 connectors are used with circuits with a maximum specified voltage of 125/250 V. Supply connections are intended for two-pole, four-wire hot-hot-neutral-ground circuits with a nominal supply voltages of 240 V or 208 V hot-to-hot and 120 V hot-to-neutral.

These connectors are common on household backup generators, and on racks of power amplifiers in large audio systems.

Zet 'm wel op 220 a 240V....

En doneer een tientje aan Wikipedia

Wat is het? Een (functie)generator oid? Ziet er uit als een Amerikaanse nema-plug met randaarde inderdaad

Hallo,

bedankt voor jullie advies!

Blijkbaar is het inderdaad een soort Nema aansluiting.

Ik kreeg dit bericht van een vriend die zijn hele werkzame leven (is nu gepensioneerd) als engineer bij Bang en Olufsen heeft gewerkt:

"Het lijkt mij dat je hier een NEMA 5-15 grounded (Type B) contra plug moet aansluiten. . Zie bovenstaande link. die plug lijkt er het meest op.
Weet je zeker dat de spannings- carrousel op 220(230) Volt staat??
Als dat het geval is, kan je een tweepolige stekker er op aansluiten. Op de beide parallelle aansluitingen.
Een alternatief kan zijn: soldeer de aansluitdraden op de aansluitpennen en spuit de aansluitingen dan vol met een lijmpistool. Zover dat alle aansluitingen bedekt zijn. Zonder de spannings- carrousel te bedekken met lijm natuurlijk. Dus die even afschermen.
Ik heb geen idee waar je een contra-plug zou kunnen kopen."

Waar de 4e pin voor dient, geen flauw idee. Lekker obscuur plugje.
Ik ga dan gewoon een tweepolig snoer er op aan sluiten...

Wat is het? Een (functie)generator oid? Ziet er uit als een Amerikaanse nema-plug met randaarde inderdaad

Het gaat om een Bruel & Kjaer 2112 (1/3 octave filter, rechts onder op foto) De 1024 (rechtsboven) heeft dezelfde aansluiting. De apparaten daarnaast zijn een 1022 en 2603.

Attachments

• IMG_3752.jpg
    IMG_3752.jpg
    61,8 KB · Bekeken: 70
Ziet er uit als een NEMA 14-20 of 14-60. Niet dat ik er ook maar een greintje verstand van heb... Zie verder hier:

https://en.wikipedia.org/wiki/NEMA_connector

NEMA L14[edit]

NEMA L14 connectors are used with circuits with a maximum specified voltage of 125/250 V. Supply connections are intended for two-pole, four-wire hot-hot-neutral-ground circuits with a nominal supply voltages of 240 V or 208 V hot-to-hot and 120 V hot-to-neutral.

These connectors are common on household backup generators, and on racks of power amplifiers in large audio systems.

Zet 'm wel op 220 a 240V....

En doneer een tientje aan Wikipedia

:okdan:

Mocht er een verouderde papier-in-folie ontstoorcondensator tussen beide polen van de netaansluiting zitten zou ik deze wel aan een kant losknippen of vervangen voor een degelijke MKP. Geeft zo'n vieze lucht die je na een week nog ruikt als ie doorslaat :)

Mocht er een verouderde papier-in-folie ontstoorcondensator tussen beide polen van de netaansluiting zitten zou ik deze wel aan een kant losknippen of vervangen voor een degelijke MKP. Geeft zo'n vieze lucht die je na een week nog ruikt als ie doorslaat :)

Grappig dat je het zegt.
had van de week net een Wandel & Goltermann MG64 aangesloten waar de papieren C van was door gaan branden / roken. Inderdaad een lucht waarvan je meteen weet dat het aardig fout zit. Mijn reparateur heeft er inmiddels een folie versie van in gezet.
https://www.synthforum.nl//nl.pinterest.com/pin/create/extension/

Ook weer zoiets moois, da's een complete am-zender die MG64!

Papieren ero C's neem ik al niet eens meer de moeite voor om ze te formeren, allemaal zo lek als een mandje.. De lucht waar ik op doelde was die van de papieren Rifa's, om van over je nek te gaan zo goor.. Vaak als netfilter/ontstoor C toegepast. Vaak zie je ook nog Jensen C's er zitten, knip ik er ook direct uit. Jammere is alleen dat die nieuwe gele folie C's er eigenlijk niet uit zien.. :peukie:

EMIcap_SGI_1.jpg

EMIcap_AppleII_1.jpg

Back