MIDI Filter hardware om midi notes in signaal te verwijderen

spdk

ech wel
Hallo,

Ik heb een MPC die midi-notes en midi-cc's uitstuurt. Ik gebruik alleen de midi-cc's en de midi notes helpen de doel module alleen maar over de zeik.

Weet iemand een hardware midi filter die ik na de midi out van mijn mpc kan hangen, waar ik midi notes mee weg kan filteren? Ik wil dus alleen de midi-cc data overhouden.

Bedankt weer!

SPDK

Bedankt, ik ga ze even bekijken. Ik ben wel wat filters tegen gekomen, maar het uitsluiten van midi noten lijkt iets wat er dan juist niet op zit

De Roland A880,, of de UM-880 & UM-550 maar die zijn moeilijker te vinden,

Ik snap niet waarom je dan gewoon geen midi noten verstuurt.

Vraag me ook af waarom je geen midinoten verstuurt. Maar de motu midi expres xt kan dat in ieder geval. Ook andere filter mogelijkheden zoals cc's enz.

Ik snap niet waarom je dan gewoon geen midi noten verstuurt.

Vraag me ook af waarom je geen midinoten verstuurt. Maar de motu midi expres xt kan dat in ieder geval. Ook andere filter mogelijkheden zoals cc's enz.

Omdat ik CC vanuit de qlinks van mijn MPC wil versturen, maar de midi noten van de actieve track worden ook meegestuurd, dit kun je niet uit zetten.

Dit is de hele korte versie van het probleem overigens, nog best knap in 1 zin.

Omdat ik CC vanuit de qlinks van mijn MPC wil versturen, maar de midi noten van de actieve track worden ook meegestuurd, dit kun je niet uit zetten.

Dit is de hele korte versie van het probleem overigens, nog best knap in 1 zin.

Wil je zeggen dat als je alleen je q links wil gebruiken je ook een midi noot moet uitsturen? Lijkt mij niet. Volgens mij kan je ook gewoon die qlinks gebruiken om faders van je daw aan te sturen. Lijkt mij niet dat je dan midi noten er gratis bij krijgt.

Of heb je iets opgenomen met midi noten en cc dmv qlinks en die midi noten er niet meer uitkrijgt? Evt kan je dan gewoon de midi data exporteren als een midi file naar je daw en daar die midi noot data er uit slopen.

Maar kan natuurlijk ook dat ik je niet begrijp :D

Als ik midi cc's vanuit mijn qlinks wil sturen, moet ik de midi out aan zetten voor de actieve track. Als er op die actieve track noten staan die de interne sampler aansturen, worden deze ook als midinoot via dezelfde output naar buiten gestuurd.

Dus lijkt mij wel. ;)

Betreft overigens een MPC2500 met JJOSXL.

Maar die Anatek Pocket Filter heeft inderdaad een swtich voor notes , die mok hebbu

Als ik midi cc's vanuit mijn qlinks wil sturen, moet ik de midi out aan zetten voor de actieve track. Als er op die actieve track noten staan die de interne sampler aansturen, worden deze ook als midinoot via dezelfde output naar buiten gestuurd.

Dus lijkt mij wel. ;)

Betreft overigens een MPC2500 met JJOSXL.

Vreemd. Ik heb een 2kxl dus mischien is het bij jou anders maar ik kan per track gewoon switchen tussen intern en extern midi output a of b.

Na een tip van Synthiaks, heb ik een Pocket Filter gekocht bij DLSE. De Pocket Filter is zo te zien uit '88 (kleur van het lettertype sowieso) en helemaal nieuw in dubbel plastic, echt zonde om open te maken :D

Bedankt voor de tips mannen!

Attachments

• IMG_20160202_195003.jpg
    IMG_20160202_195003.jpg
    39,8 KB · Bekeken: 123
  • IMG_20160202_195038.jpg
    IMG_20160202_195038.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 125
Back