Spectralis 1&2 firmware update V 1.68

Destijds was iedereen lyrisch over de spectralis ondanks z'n tekortkomingen die nog opgelost zouden moeten worden in OS updates. Zo'n veel belovende bak destijds, een hoop beloftes niet waar gemaakt en daardoor in vergetelheid geraakt (althans bij mij). Het merk was zelfs nog van plan andere synths uit te geven die konden worden uitgebreid met filter modules geloof ik, wat de woede van veel spectralis bezitters naar boven haalden die nog steeds zaten met een product wat niet "af" was.

Of dit het precieze verhaal is weet ik niet meer maar dit staat me nog bij, het was ook een kleine soap hier op het forum.

Wat is hier uiteindelijk van geworden, afgezien van deze firmware update? Doet de spectralis 1 al wat er destijds beloof werd? Of doet alleen de spectralis 2 wat de spectralis 1 zou moeten kunnen? En die uitbreidbare synths waarmee hij toen op een beurs stond? Daar ooit nog wat van gehoord?

2_ACC_SCHRÄG_CMYK.jpg

Nooit meer wat van gehoord, maar dit is dus de synth. Iemand die hem heeft of kent? Jammer van de matrix, gezien de lose ruimte die er is was die matrix niet nodig geweest en hadden er wel wat meer handson knoppen op mogen zitten.

Die synth is er absoluut gekomen, inderdaad te koste van de Spectralis en volgens de ontwikkelaar om geld te genereren voor verdere ontwikkelling.

Ik ben zelf Spectralis 1 bezitter geweest en vond het concept ERG cool. Prima sound en veel creatieve mogelijkheden echter bleven bugs maar onopgelost en beloofde features (zelfs behoorlijk basic zaken) waren na 2 jaar bezit nog niet aanwezig. Uiteindelijk is de mijne naar een nieuwe eigenaar in Parijs gegaan. Zonde.....

Back