Beetje laat antwoord, ik heb sinds jaren een tanzbar 1 en heb nu ook de 2 gekocht omdat de workflow en de analoge hats uiteindelijk toch niet echt zijn wat ik ervan wou. De workflow van de 2 is gelijkaardig en vrij direct voor het programmeren van je steps, ook met parameter locks. Daarnaast vind ik de faders heel fijn en het menu stoort me niet. Naar mijn gevoel kan ik net wat sneller bij de functies die ik wil hebben.
Dat gezegd merk ik dat bij het wijzigen van de parameters die via het scherm gaan af en toe wat lag of buggy gedrag komt kijken.
Een van de twee moet gaan, op dit moment kies ik ervoor om de 2 te houden vanwege de verbetering in workflow (vooral voor jams/live) en betere overall sounds. De stock samples klinken erg goed voor minimal tracks en hebben een lekkere grit.
De Kick1 van de 2 is helaas niet wat hij is van de 1, een perfecte machine voor mij zou de 2 zijn met de kick en clap van de 1, en zonder de bugs in het menu.. Helaas wordt dat 'm nooit
Een andere optie die ik nog bekijk is de tanzmaus, want die heeft dan wel weer de kick en de clap van 1, en twee sample slots. Deze unit moet je dan weer aansturen met een andere sequencer want van al die knopcombinatie workflow word je niet heel erg blij..