Meerdere midi files maken in cubase

D-synth1

Nieuwkomer
Goedenmorgen allemaal,
Zoals de onderwerp zegt hoe kan je meerdere midi files exporten.
Ik heb op google gezocht maar kwam alleen uit op midi exporteren naar audio.
Ik heb namelijk van all me instrumental kanalen een midi file nodig zodat ik ze mee kan nemen naar een maat van me om weer te bewerken.
Enigste wat ik zie is per kanaal een midi spoor maken maar volgens mij kan dat met alle instrumental kanalen.

Wie o wie kan mij helpen hiermee

Groetjes
Dillon

Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed heb begrepen, maar volgens mij wil je in een batch-export van elk spoor een midifile creëren. Ik ga er dan maar even vanuit dat die vriendd van je ook een DAW gebruikt en dat dat geen Cubase is. Als ik het goed begrepen heb, geeft midi ook data mee over de verschillende sporen. Dus met een "normale" midi file export, worden alle sporen meegenomen. Bij in het inladen in een andere DAW zouden deze sporen dan gewoon weer gesplitst moeten worden.

Met welke versie van Cubase werk je?

gewoon saven in cubase als midi file type 1, dan krijg je 1 midi file die in elke daw in te lezen is waarin elk spoor apart staat.

Als je saved als type 0 dan worden alle sporen gemerged naar 1 track in de midi file. Dit kun je uiteraard wel simpel in cubase weer uit elkaar trekken, daar is een menu optie voor.

Maar het antwoord op jouw vraag is dus: saven als midi file type 1

als aanvulling, als je echt van elk spoor een aparte midi file wil maken (wat heeeeeeeeeeel onlogisch is) dan kun je in cubase een tweede project maken, dan kopieer je een spoor uit project 1 naar project 2 via copy paste en save je project 2 als midi file type 0. Dit doe je dan handmatig voor elk spoor. Maar eigenlijk is dit compleet zinloos, midi type 1 is juist voor het apart inlezen van elk midi spoor in een andere daw

Ok me maat heeft ook cubase 8.5 zoals ik maar zaten enorm te zoeken hoe je makkelijk midi files kan exporten.

Ok me maat heeft ook cubase 8.5 zoals ik maar zaten enorm te zoeken hoe je makkelijk midi files kan exporten.

als je beide dezelfde cubase versie hebt kun je ook gewoon de CPR meenemen, dat is veel handiger omdat je daarin ook al je settings hebt staan zoals je je project hebt. Dat werkt veel fijner. Als je audio gebruikt kun je bijvoorbeeld in cubase je project saven naar een aparte folder, dan heb je de hele set klaarstaan en je kameraad kan gewoon verder waar jij gebleven bent.

Maar hij heeft helaas niet sommige plugins en dat maakt het weer lastiger

dat maakt niet uit, dan zet cubase daar een dummy voor in de plaats, kan hij zelf een vst of plugin daarvoor kiezen. Je kunt er ook voor kiezen om je sporen voor de synths en plugins die hij niet heeft gewoon als audio er bij in te renderen (als referentie of als final result).

midi files is echt onhandig, dan moet je alles opnieuw instellen en heb je alleen de midi informatie.

Back