Welke 230V -> 110V convertor ?

demian

Ojee
Er zijn er zo veel, ik wil een goeie.. iemand die me een aanraden kan?
Eventueel 1 waar meerdere 110V apparaten op kunnen is ook niet verkeerd..

Nu ik hier toch ben.. Ik weet niet eens of het wel kan wat ik wil.

Ik heb een Roland System 100 model 101 die op 110V moet, en een model 102 die 230V wil.
Kan ik wel 'veilig' patchen tussen die 2?

Het maakt niet uit welke converter je koop als hij maar genoeg vermogen levert.
Meerdere 100v apparaten opéén converter kan ook zonder problemen.
Maar let wel op dat je dan een stekkerdoos nodig hebt met 110v stopcontacten.
Ik heb die nooit te koop gevonden in NL.
Buiten NL wel, maar dan liep ik steeds tegen het probleem aan dat er niet naar NL verzonden werd (misschien omdat deze stekkerdozen zo goedkoop zijn oid).

Je kan ook de 110v stekkers eraf knippen en gewone NL stekkers erop zetten en dan een standaar stekkerdoos gebruiken.
Maar ik begin daar niet aan omdat er dan een risico ontstaat dat er per ongeluk een 110v apparaat in 220v geprikt kan worden.

Thanks!

Zouden fase verschillen nog een rol kunnen spelen denk je of zal dat allemaal wel loslopen? :-)

Met een omvormer dien je rekening te houden met hoeveel WATT hij aankan.
Roland 101 heeft een vermogen van 10 WATT.

Als je zo'n multi-ding koopt,moet je rekening houden met het aantal toestellen die je wil aansluiten,en wat z'n maximaal vermogen(WATT) is.

Eens je Roland 101 omgevormd is naar 230v,zal dat geen invloed hebben om patching tussen verschillende toestellen.

Grappig, ik heb exact dezelfde combi. Roland System 100 type 101 op 110 Volt en een 102 op 220 Volt. Laatste is door de vorige eigenaar overigens omgebouwd van 110 naar 220, maar goed.
Je kunt veilig patchen tussen die twee.

Over meerdere 110V machines op 1 meervoudigde stekkerdoos: heb ik ook bij de hand gehad. Inderdaad is er niet makkelijk aan een 110V stekkerdoos te komen. Heb ik als volgt opgelost: neem een gewone "Nederlandse" 220V stekkerdoos en koop bij DealExtreme (www.dx.com) een aantal converterstekkers van 110V naar 220V en eentje van 220V naar 110V. De stekkers van de 110V apparaten voorzie je van de 110 naar 220 converters en die steek je vervolgens in de 220V stekkerdoos. De stekker van die 220V stekkerdoos voorzie je van de 220V naar 110V converter en die steek je vervolgens in je omvormer en voila, een meervoudige 110V stekkerdoos :D
Hou wel even in het achterhoofd dat die omvormstekkertjes in NL niet helemaal legaal schijnen te zijn. Maar DX levert ze wel gewoon uit en ze zijn spotgoedkoop.
En, zoals gemeld, zorg er dan wel voor dat je omvormer 110V naar 220V voldoende vermogen kan leveren. Het type wat ik gebruik is 85 Watt.

Maakt inderdaad niet zo veel juit welk type je neemt, als ie maar voldoende vermogen levert. De meeste zijn 50 of 100 Watt, neem liever een grotere dan een kleine, kan je later nog meer speelgoed uit de US of Japan kopen.:D Veel gear verbruikt maar 10 of 20 watt, kan je er makkelijk een aantal van op dezelfde converter aansluiten.

Na jaren aankloten met verloopstukken heb ik een paar jaar geleden tijdens een vakantie in de US een amerikaanse verdeeldoos meegenomen, die is nu aangesloten op een 230/110V converter en voedt m'n 110v spul(MX8 patchbay, MKS80, TX7) Veel nettere oplossing, nu kan ik tenminste de originele netsnoeren gebruiken en loop niet meer het risico om een 110V apparaat per ongeluk in 230V te prikken. Ik moet er toch niet aan denken om m'n geliefde MKS80 op te blazen..

Jammer dat buitenlandse stekkerdozen in Nederland nergens te koop zijn. (Maar een reisje naar NYC is ook geen straf kan ik je verzekeren! :okdan: )

Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar een Roland netsnoer met amerikaanse stekker. Heeft iemand die toevallig liggen?

Back