Sequential Prophet VS rack

Status
Please reply by conversation.
Ik begrijp mensen die graag een VS willen kopen helemaal, maar laten we niet zwijgen over de dure repair kosten (die dingen gaan ook steeds stuk - ik heb me blauw betaald) of onderdelen die onvindbaar zijn geworden en bijgevolg ook onbetaalbaar...
En dan staat daar een stukke VS te blinken.

Ja dat is jammer, en een stukke dure en zeldzame vintage synth (CS80, JP8,OBX,P5,SYNTHEX,SYRINX,OSCAR,ETC) is geen cent meer waard, dus op tijd servicen en niet wachten tot het noodlot toeslaat.

Om nog maar te zwijgen van de dure repair kosten (die dingen gaan ook steeds stuk - ik heb me blauw betaald) of onderdelen die onvindbaar zijn geworden en bijgevolg ook onbetaalbaar...

Succes met de zoektocht !

Dit gaat over een Prophet VS ? wat is, volgens jou, dan niet te verkrijgen buiten de joystick ?
Een Prophet VS heeft een paar punten, slider, display, rackversie de druktoetsen en bandkabel van front naar main, de trafo die wat geluid kan gaan maken, de stereo chorus, en 2 x CEM5530 waardoor bv ook de chorus niet juist werkt of verschillende velocity waardes per voice uitstuurt to name a few en bij de keyversie kan het front doorbuigen wat problemen kan opleveren als je bepaalde druktoetsen wilt gebruiken.
Verder zijn mij nooit problemen opgevallen, ik heb ze al zeker 20 jaar zelf in gebruik heb er inmiddels ook best wel enkele geserviced......het valt best wel mee dus :) klank is geweldig naar mijn mening van haunting naar hemels. bediening vind ik niet echt super en het orginele display kun je vervangen voor OLED maar dan is het nog steeds niet heel geweldig.

Gaat voornamelijk over de CEM 5530, geloof ik. Lastig te vinden schijnt.
Iemand had daar al eens een drop in circuit boardje voor gemaakt - zijn die nu wel beter te vinden?

Om eventuele misvattingen te voorkomen, de orginele slider is vervangen door een pot.
Optisch kun je er iets van vinden maar het werkt fijner en is beter te doseren.

Je kan zien dat de potmeter niet in het midden zit van de gleuf van de slider, dat betekent dat er (deels) in geboord moet zijn.

@DigiLoog:
Is museumdirecteur van ouwe meuk niks voor jouw :D

Nee, alleen kijken naar de ouwe zooi geeft geen bevrediging :D
Trouwens ik heb allang niet zoveel vintage meer, 20 jaar geleden al met de verkoop begonnen.
Heb nog maar enkele vintage (CS-50, 700S, ESQ-1, Juno-2, CR-78, Minipops MP7, RE-201) in mijn bezit :?
Die rol is eerder weggelegd voor Wiseguy, MacGyverGear, egres :eureka:

zo, wist niet dat ze zo prijzig waren,
maar ziet er dacht ik wel oke uit?

Status
Please reply by conversation.
Back