Mobieltjes, hoe schadelijk?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

BigDplayboy

Ouwe rot
Ik las laatst in een interview met Paul Oakenfold dat hij geen "gewone" mobieltjes gebruikt. Ofja, wel gewone, maar iets met een magnetisch ding erop, omdat gewone telefoons z'n gehoord beschadigen ivm de straling.
Kan/klopt dit? ... Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid dat je belt enzo, maar gewoon in het algemeen, gaat je gehoor erop achteruit?

verplaatst naar algemeen overig

Daar zijn al vele wetenschappelijke studies rond uitgevoerd en er is nog geen echt eenduidig antwoord. Toch wordt algemeen aangenomen dat als je erg veel GSM't, je inderdaad stralingsgevaar oploopt. Dit stralingsgevaar tast je gehoor niet aan, maar vraag me nu niet wat het dan wel aantast, want dat weet ik niet (je hersenen misschien :confused: )

Ik denk dat het allemaal nogal wat overroepen is ... ik ga in ieder geval niet 'niet' opnemen als er me iemand probeert te bereiken alleen omdat ik dan 'het gevaar loop om bestraalt te worden' ;) .

NB. Ik ben langs één kant een beetje hardhorig ... en laat dat nou net de kant zijn waarmee ik NIET bel :) Dat belooft voor over 20 jaar als blijkt dat ik toch verkeerd zat ... potdoof! :dubbel:

:doei:

Ze zijn enorm schadelijk!

Het psychologisch leed is niet te overzien als je denkt dat van die straling er allerlei gezwellen in je oren gaan groeien.

Re: Mobieltjes, hoe schadelijk?

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ik las laatst in een interview met Paul Oakenfold dat hij geen "gewone" mobieltjes gebruikt. Ofja, wel gewone, maar iets met een magnetisch ding erop, omdat gewone telefoons z'n gehoord beschadigen ivm de straling.
Kan/klopt dit? ... Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid dat je belt enzo, maar gewoon in het algemeen, gaat je gehoor erop achteruit?

Nee natturlijk niet, is gewoon logisch. Dikke onzin prietpraat voor mensen die geen verstand en logisch kunnen nadenken en dat soort dingen als waarnemen waardoor ze zelf in een dusdanige poltieke correcte uier van de koe terrecht komen.
No offense.

Re: Re: Mobieltjes, hoe schadelijk?

Re: Re: Mobieltjes, hoe schadelijk?

Origineel geplaatst door Mostatic
Nee natturlijk niet, is gewoon logisch. Dikke onzin prietpraat voor mensen die geen verstand en logisch kunnen nadenken en dat soort dingen als waarnemen waardoor ze zelf in een dusdanige poltieke correcte uier van de koe terrecht komen.
No offense.

UH... Wazige post van je. Maar jij zegt dus van niet, ik kon het me ook al niet voorstellen, dat je gehoor er op achteruit gaat. Wel dat de stralingslecht voor je is (bij instensief gebruik), maar dat kan je trommelvliezen of iets dergelijks toch niet direct aantasten :confused:
Hebben anders mensen hier nog zo hun visie op dit onderwerp?

Ik werk zelf bij de grote telecom aanbieder van nederland, en wat ik heb begrepen heb uit het officieele TNO onderzoek is dat de gewone gsm masten en telefoons weinig tot geen straling afgeven. Maar nu komt het, er is wel gebleken dat UMTS masten en gsm telefoons daarentegen een ongezonde dosis straling (dmv magnetische velden) afgeven, en dat word nu nader onderzocht door TNO.

Paul Oakenfold is gewoon dingen uit zijn duim aan het zuigen...........

Het is ongezond om veel mobiel te bellen:
- er is inderdaad een lage dosis straling (maar meestal niet schadelijk)
- het wekt irritatie op in de trein, bus en horeca
- het kost bakken met geld.

Tsja, als je gaat bellen onder een hoogspanningsmast op vrijdag de 13e als er net een zwarte kat de straat overgestoken is in de Bijlmer en zonder konijnevoetje maar wel onder een ladder dan vraag je er natuurlijk gewoon om.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Het is ongezond om veel mobiel te bellen:
- er is inderdaad een lage dosis straling (maar meestal niet schadelijk)
- het wekt irritatie op in de trein, bus en horeca
- het kost bakken met geld.

Waarvan alleen de laatste twee zijn aangetoond! :D

Het onderzoek naar het effect van straling op de mens is ontiegelijk lastig, omdat je nooit alle andere factoren (bv het menselijk vermogen om dingen te verbeelden die er niet zijn bv) kunt uitsluiten. Dus er valt nooit een waterdichte conclusie te verzinnen.. IMO

Wat betreft Oakenfold, ik denk niet dat ie doof wordt van dan GSMetje maar meer van die fukkin monitors die op 1 meter van zijn oren 160dB aan het blazen zijn bij zijn DJ setjes ;)

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Waarvan alleen de laatste twee zijn aangetoond! :D
Wat betreft Oakenfold, ik denk niet dat ie doof wordt van dan GSMetje maar meer van die fukkin monitors die op 1 meter van zijn oren 160dB aan het blazen zijn bij zijn DJ setjes ;)

:D Idem :D

Electromagnetische straling is schadelijk als het een lage freq heeft, de mobiele telefoon freq is geloof ik hoog (magnetron). Maar ik mijd mobiele masten altijd. Hert hele mobiele gefuck is terreur, de burger heeft er niets over te zeggen en het draait weer om geld.
Omver halen al die lelijke palen! Ze schaden je natuurlijke em veld. En let ook goed op defecte apparatuur in je huis, je kunnen je hele immuniteit ontregelen, zoals dat bij mij het geval is geweest. Reis ook nooit met de Den Haag tram, die straalt ongelofelijk. In een lage freq.
Ga maar eens in een natuurgebied slapen voor een maand, je komt herboren terug.
Geloof alleen jezelf en geen 'onderzoek'. Ieder is verschillend.

interesante materie Nate... er zit zeker waarheid in je verhaal.
het schijnt ook zo te zijn dat mensen die dichtbij of zelfs onder hoogspanningskabels wonen een verhoogt risico op kanker hebben... dit geld ook voor radar installaties, wekkerradio's die dicht bij het hoofdeind van het bed staan enz...
ik geloof daarom ook zeer zeker dat mobieltjes schadelijk zijn op langere termijn...

als die gekke oakenfold nou net zo creatief was met zijn muziek als met zijn verhaaltjes...

Origineel geplaatst door cyan_circle
als die gekke oakenfold nou net zo creatief was met zijn muziek als met zijn verhaaltjes...

Die Rubbernek remix al gehoord?.. :r :r

Als je dacht bij de remix van Tom H: "jezus, dit kan echt niet erger.." Nou, voila, het tegendeel is bewezen..

:)

Arv

Origineel geplaatst door cyan_circle

Oakenfold is the best!!!

Origineel geplaatst door 6 trak
interesante materie Nate... er zit zeker waarheid in je verhaal.
het schijnt ook zo te zijn dat mensen die dichtbij of zelfs onder hoogspanningskabels wonen een verhoogt risico op kanker hebben... dit geld ook voor radar installaties, wekkerradio's die dicht bij het hoofdeind van het bed staan enz...
ik geloof daarom ook zeer zeker dat mobieltjes schadelijk zijn op langere termijn...

Dit klopt 100 % - er zijn electrische, en electromagnetische velden. Je ziet ze niet, daarom wordt er geen aandacht aan besteed. Check altijd dat je wekkerradio 'ver' van je bed staat.

Het merkwaardige (geld en macht speelt hier natuurlijk weer de hoofdrol) is dat er OVERAL masten staan, zelfs en vooral op bejaardentehuizen. Er zijn dus geen gebieden meer met neutrale natuurlijke velden.
Waarom is er geen referendum? Natuurgebieden worden beschermd maar mensen worden als vuil behandeld. Schaam U overheid!
Elk kunstmatig veld schaadt het natuurlijke veld. En langdurige zeer lage straling= niet goed.
imo.

Als men de mobiel nu gewoon alleen gebruikt voor nuttige zaken, dan zal dat heel wat mogelijke
schaden voorkomen.

Al die onzin die mensen die de hele dag met zo'n kut mobiel zitten te bellen.
Opzouten!!!. Wordt er dood ziek van. Zet dat ding gewoon uit.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back