3 synths en 1 keer zang naar Apogee Duet, beste oplossing?

JelleWaltman

Ouwe rot
Hi,

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet gaan kopen, binnenkort komt er geld vrij en heb mn set al compleet qua aanschaf. Na jaren van stil staan wil ik het weer goed op gaan pakken.

Ik ga voor de Apogee Duet geluidskaart omdat deze gewoon te gek is, zeker voor kleine homestudio.

Maar ik moet er verschillende instrumenten op aansluiten:

DSI Pro 2
Moog MiniTaur
Roland D-50
1x Vocals via Focusrite ISA-ONE

Dit wil ik op een zo goed mogelijke kwaliteit de Apogee binnen krijgen, het is geen probleem om partijen om en om op te nemen.

Dus, oftewel een klein mengpaneel van goede kwaliteit (lijkt lastig te vinden?) of een goede patchbay. Ik hecht geen waarde aan extra mogelijkheden op mixer, zo simpel mogelijk.

Wat kunnen jullie aan raden om alles zo goed mogelijk de Apogee in te krijgen? prijs is geen groot issue, al zijn de buizenmixer van TL audio wat te gortig ;)

Behringer of Neutrik pachtbay en setje patchkabels. Kan je later uitbreiden met meer synths en alsnog een mixer als de GAS weer toeslaat.

Ik zag hier laatst op SF een 2de hands Apogee Ensemble. Is dat dan geen betere optie ? Is van geluidskwaliteit kwaliteit absoluut beter dan RME of Motu.
Ik heb jaren met voornoemde merken gewerkt en moet toch zeggen dat met de overstap naar Apogee (ik spreek niet over Duet) er een andere wereld open ging.

Ik wil inderdaad echt met Apogee werken. MOTU en RME maken echt wel goede geluidskaarten maar de AD/DA Conversie van Apogee is gewoon beter.

UA meuk ga ik niet gebruiken omdat de meegeleverde plugins alleen op hun hardware werken.

Ik wil jullie bedanken voor het mee denken! Ik denk dat ik zelfs de ISA One nieteens nodig heb, de pre-amps op de Apogee zijn ook echt goed.

Ik kijk er iig naar uit eens een echt goede geluidskaart op een computer te hebben.

Al denk ik dat ik de bijgeleverde Waves Silver bundel voor het grootste deel links laat liggen, die is ondertussen ook bejaard.

Back