Beste audio CD-R voor master

om je muziek te leveren moet je het niet zo branden dat je het al inb een radio kan luisteren

je moet het als data schijf doen, en dan maakt het niet uit.
gelezen in internal mixing van tischemeyer

voor de master maakt het wel uit waar hij het eind resultaat op brand

zeg onrust, dit is een synthforum en geen audiofiele onzinforum. cd-r's klinken allemaal hetzelfde,
en nou back to reality.

tja ik zeg het nogmaals: DIT IS GROTE ONZIN

fuji foto CD's, hi-space carbon CD's en MAM-pro audio gold CD's klnken gewoon beter
meer laag, meer hoog, meer defenitie, ruimte en dynamiek in t geluid
dus die theoriën van 1en en 0en is gewoon bullshit (behalve dan dat het zo word gesaved)
als je dat verschil niet hoort zou ik maar een een KNO arts bezoeken om een gehoor check te doen
je hoort zeker ook t verschil niet tussen wavfile en mp3?

De enige merken die je 100% kan betrouwen zijn Taiyo Yuden, JVC (komen uit de Taiyo Yuden fabriek van Japan, de beste kwaliteit die er is) en Verbatim.
Deze geven, wanneer je de schijf na het branden op fouten analyseert, altijd de beste waarden.

wat ik heb begrepen is dat Taiyo Yuden overgenomen is door JVC...

Maar afijn,Taiyo Yuden is een standaard in de internationale mastering...al jaren...super betrouwbaar en met de minste kans op fouten...ik ben ze ooit gaan proberen omdat ik op verschillende fora altijd weer die naam Taiyo Yuden tegenkwam als pro masteraars werd gevraagd welke cd-r's ze gebruikten...

ik gebruik die JVC TY's van Cdrwinkel met volle tevredenheid...nog nooit een foute cd tegengekomen,nog nooit fouten gehad tijdens schrijven,vanuit verschillende brandprogramma's op verschillende computers...cd's worden o.a. gebruikt tijdens dj-sets en werken altijd,op verschillende merken cd-spelers,op feesten,in de auto,op hi-fi sets enz...

vroeger veel merken gebruikt,ook duurdere cd-r's maar dr zat altijd wel een fout exemplaar tussen,en dan hebben we het ook over cd-r's die duurder waren dan Taiyo Yudens...

tja ik zeg het nogmaals: DIT IS GROTE ONZIN

fuji foto CD's, hi-space carbon CD's en MAM-pro audio gold CD's klnken gewoon beter
meer laag, meer hoog, meer defenitie, ruimte en dynamiek in t geluid
dus die theoriën van 1en en 0en is gewoon bullshit (behalve dan dat het zo word gesaved)
als je dat verschil niet hoort zou ik maar een een KNO arts bezoeken om een gehoor check te doen
je hoort zeker ook t verschil niet tussen wavfile en mp3?

dat verschillende merken cd's onderling anders klinken is gewoon onzin...een cd-speler is niks anders dan een laser die digitale data leest van een schijfje...straks gaan we nog discussiëren over welke harde schijf beter klinkt :P

dat verschillende merken cd's onderling anders klinken is gewoon onzin...een cd-speler is niks anders dan een laser die digitale data leest van een schijfje...straks gaan we nog discussiëren over welke harde schijf beter klinkt :P

Verdiep je dan nog maar eens in de foutcorrectie theorie van de CD en het Redbook formaat.

Elke CD-R met Redbook Audio bevat fouten, deze fouten worden gecorrigeerd door de foutcorrectie algoritmes van de CD-speler. Als een CD-R ontzettend veel fouten bevat, wat kan komen door te branden op hoge snelheid, slechte brander, slechte CD-R's, of een combinatie ervan, dan zal de foutcorrectie meer werk moeten uitvoeren, hetgeen wel degelijk effect heeft op de geluidskwaliteit.

Dit effect is niet hoorbaar als doffer of scherper, meer of minder dynamiek, maar wel in de vorm van tikjes, lichte kraakjes, zelfs onhoorbare digitale artefacts die de luisteraar toch doen vermoeden dat de audio niet zo hoort te klinken als zou moeten...

Verdiep je dan nog maar eens in de foutcorrectie theorie van de CD en het Redbook formaat.

Elke CD-R met Redbook Audio bevat fouten, deze fouten worden gecorrigeerd door de foutcorrectie algoritmes van de CD-speler. Als een CD-R ontzettend veel fouten bevat, wat kan komen door te branden op hoge snelheid, slechte brander, slechte CD-R's, of een combinatie ervan, dan zal de foutcorrectie meer werk moeten uitvoeren, hetgeen wel degelijk effect heeft op de geluidskwaliteit.

Dit effect is niet hoorbaar als doffer of scherper, meer of minder dynamiek, maar wel in de vorm van tikjes, lichte kraakjes, zelfs onhoorbare digitale artefacts die de luisteraar toch doen vermoeden dat de audio niet zo hoort te klinken als zou moeten...

Foutcorrectie ja...geen verschil in klank...dat zei ik dus...;)

Foutcorrectie ja...geen verschil in klank...dat zei ik dus...;)

zelfs onhoorbare digitale artefacts die de luisteraar toch doen vermoeden dat de audio niet zo hoort te klinken als zou moeten...

Is dus uiteindelijk wel een verschil in klank.
Als er zodanig veel foutcorrectie moet optreden waardoor deze de audio hoorbaar aantast is dat dus wel een verschil in klank.

Is dus uiteindelijk wel een verschil in klank.
Als er zodanig veel foutcorrectie moet optreden waardoor deze de audio hoorbaar aantast is dat dus wel een verschil in klank.

Ben ik t niet mee eens. De KLANK blijft hetzelfde, netzoveel laag mid en hoog, en hetzelfde volume, alleen krijg je artifacts erbij die niet gewenst zijn. Das geen klank. Maar in feite gaat t maar om 1 ding: de toppic starter heeft een cd recorder met een volledig eigen wil, die blijkbaar zo slecht is, dat elke vorm van clipping of -0,1 db signaal op een andere manier op cd gezet word. Ik durf te wedden, dat de cd's dus ook anders gebrand worden als het bijvoorbeeld 15 graden is, ipv kamertemperatuur.

en klankverschil: zit tussen de oren, want de informatie op de schijf is niet veranderd (op foutmarge na)

alle spelers werken met een buffer, kan de buffer het niet meer opvangen, dan heb je hoorbare artifacts, is dit het geval dan is of de drager of de speler defect.

ik nodig iedereen uit om de klank verschillen eens bij mij te komen luisteren
want al die theoretiese onzin dat alle CD's hetzelfde klinken is gewoon niet waar
was het maar waar dan was dit topic ook niet nodig geweest
en was ik ook niet opzoek geweest naar goede CD's
het blijft 1en en 0en maar op een of andere manier klinkt de ene soort beter dan de andere
de merken die voor mij grote nono's zijn: verbatim, traxdata, platinum, philips
die KLINKEN gewoon k*t dus al die ze klinken hetzelfde MENINGEN slaan nergens op dat is theorie
de realiteit is anders
misschien als je met een pc alles opneemt dat iedere CD hetzelfde(k*t) klinkt maar met een tascam recorder hoor je duidelijk verschil

Die study wijst alleen uit dat er fouten komen in de glassmasters en niet in de CDr masters.

Daar gaat het niet om. Die studie wijst uit hoewel er aantoonbaar geen verschil is, mensen toch nog beweren dat ze verschil horen. Dus dat er wat anders aan de hand moet zijn. Dat kunnen fysieke oorzaken zijn (andere opdruk, hoe schoon de afspeelapparatuur is, etc) of (en dat is volgens sociologen waarschijnlijker) er speelt zoiets mee als psychologie: je denkt dat je wat anders hoort omdat je er onbewust van uit gaat dat je wat anders moet horen; dat is tenslotte het hele idee achter A-B tests. Die aanname vervuild zo'n test. Je kunt niet aantonen dat er werkelijk louter fysieke oorzaken zijn voor waargenomen verschillen. En met alle respect, maar sommige leden in dit topic zijn zo overtuigd en stellig over andere discutabele 'luisterzaken' (analoog vs digitaal, bijvoorbeeld) dat hun oordeel alleen maar subjectief kan zijn.

als je een duidelijk verschil hoort, is je brander defect

ook een leuke theorie alleen 3 defecte recorders met hetzelfde kwaaltje daar geloof ik niet zo in.
we hadden eerst een philips CD recorder(7 jaar geleden) en nu 2 19" tascam recorders
duss geen speed problemen want die appaaten nemen alleen enkelspeed op

hifi CD recorders hebben nooit goed gewerkt, daar moet je sowieso geen CD op branden
Die Tascam dingen slikken bijna niks en bij de "verkeerde" CDR krijg je artifacts.

bij verbatim krijg je idd allerlei artifacts maar bij andere CD gewoon minder kwaliteit
de CD's die ik hiervoor opnoemde hadden een super kwaliteit

Back