Vandaag kreeg ik telefoon van een bevriende band. Ze hebben hun cd laten masteren in Zweden, de tracks staan op de server van het masteringbedrijf. Het duplicatiebedrijf wil echter een 'hardcopy' versie. Er zit haast bij (en dat woord kent De Post niet) dus ze vroegen me een foutenvrij exemplaar te maken.
Zelf werk ik ook gewoon altijd digitaal (via server / harddisk overzetten) dus ik heb me er nog niet echt in verdiept (ben wel van plan dit te gaan doen):
Hoe kan je nu zelf (thuis) een foutenvrij exemplaar maken, van een audio-cd, dat je naar het duplicatiebedrijf kan opsturen, alwaar ze er een glasmeestertje van maken?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan:
- type writers
- schrijfsnelheid, andere opties
(best Disc-At-Once, zonder Buffer Underrun, verificatie uitvoeren na schrijven, ..)
- type cd's
- welke software
- andere speciale maatregelen (stofvrije kamer ofzo
)
De zoekfunctie heb ik reeds gebruikt, enkel wat gedateerde informatie gevonden (of helemaal geen).
Dank bij voorbaat!
Zelf werk ik ook gewoon altijd digitaal (via server / harddisk overzetten) dus ik heb me er nog niet echt in verdiept (ben wel van plan dit te gaan doen):
Hoe kan je nu zelf (thuis) een foutenvrij exemplaar maken, van een audio-cd, dat je naar het duplicatiebedrijf kan opsturen, alwaar ze er een glasmeestertje van maken?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan:
- type writers
- schrijfsnelheid, andere opties
(best Disc-At-Once, zonder Buffer Underrun, verificatie uitvoeren na schrijven, ..)
- type cd's
- welke software
- andere speciale maatregelen (stofvrije kamer ofzo
)De zoekfunctie heb ik reeds gebruikt, enkel wat gedateerde informatie gevonden (of helemaal geen).
Dank bij voorbaat!
Laatst gewijzigd: