Help! Motu 24io probleem, iemand eerder gehad?

anoniempje

hobby knooier
Lekker, druk de studio aan, start 1 motu op naar bijna alles full led.

Hij doet normaal z'n opstart procedure, (kHz lampjes blijven In een loopje lopen net als de andere units) daarna branden bijna alle vu meters voluit.

Even uitsluiten,

*Absoluut geen Audiowire kabels in FireWire poort gedrukt.
*Hangen allemaal aan de zelfde 424 kaart en worden in volgorde aangezet.
*Ook zonder Audiowire kabels ingeplugged doet alleen de ene 24 io raar.
*Tijdje power eraf gehaald, nog steeds blijft dit.
*alle jacks eruit getrokken, je weet maar nooit, helaas.
*ook de 424 kaart ziet helaas de derde unit niet :(

Baal hier een beetje van, wil binnenkort de studio opnieuw bekabelen. Heb al eerder contakt met motu gehad (vanwege een niet 100 % unit van een verkoper) en ik ben op de hoogte dat ze voor 100 dollar inwisselen voor een refurbished unit.

Helaas komt daar ook de verzend tijd heen en terug bij op dus dan ligt mijn studio misschien wel 2 maand of langer plat.

Ik hoop dus dat iemand het tegen gekomen is en dat het iets simpels is, maar ik vrees dat dat helaas niet het geval is.

Ik ga hem nog even openschoeven met de goede hoop dat de voeding zekeringen heeft die eruitliggen die het opamp circuitje beschermen, al lijkt mij dat sterk want dan zou de 424 hem nog wel herkennen en zouden alle vu meters voluit of uit moeten staan. De vu meters lijken me meer een soort van code.

attachment.php

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    27,6 KB · Bekeken: 160
Ga hier niet uitkomen, afgezien van de bolle cap weinig raars in de voedings lijn kunnen ontdekken. Het circuitje afgezien van de inputs en outputs is vrij klein.

Als je het mij vraagt is het een kleine kans dat het het firmware chippie in z'n socket is want hij start wel op, dus misschien die andere chip die hoogstwaarschijnlijk de audiowire voor zijn rekening zal nemen. Deze unit krijgt immers ook geen verbinding met de 424 kaart.

Maar goed ik heb hier totaal geen kaas van gegeten en na de voeding waar smd begint word mij te moeilijk, loopt nu een ticket met motu en hij zal helaas wel een maand of 2 de deur uit gaan.

Is Motu niet bereid je na betaling van 100 dollar eerst een refurbished unit te sturen waarna jij je defecte unit terug stuurt?

EDIT: Dat helpt je natuurlijk maar een klein beetje aangezien je nu al een defecte unit hebt. :(

2 maanden is wel max. Moet met 3 weken heen weer ook kunnen als ze snel zijn bij motu. Verder heb je er 3 dus je kan de eerste 48 in en 48 out kanalen al rewireeren. Gaat toch om een plan wat het belangrijkste is. En zie die limitatie juist als een meerwaarde. Go with the flow.

Als motu snel is kan ie vrijdag al op de post.

Oke het kan dus sneller, ja laatste optie was inderdaad een refurbished unit voor 100 dollar plus verzendkosten.

Wacht even af wat motu zegt en of het een probleem is om zelf onderdeeltjes van de voeding te vervangen. Las namelijk op het motu forum een bericht dat iemand niet meer werd geholpen na reparatie door een derde partij.

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Ik heb zelf geen 24IO meer omdat ik niet meer zo veel IO nodig had (destijds dan, zou het nu wel weer kunnen gebruiken).

Is Motu niet bereid je na betaling van 100 dollar eerst een refurbished unit te sturen waarna jij je defecte unit terug stuurt?

EDIT: Dat helpt je natuurlijk maar een klein beetje aangezien je nu al een defecte unit hebt.

Ja motu stuurt je een refurbished unit voor 100 dollar, (verzendkosten voor jezelf) mits hij niet gemodificeerd is. Als hij jonger is als 2 jaar en je kunt dat aantonen hoef je die 100 dollar niet te betalen dus ja met een oudere unit krijg je voor 100 dollar een gerefurbished unit.

Ik heb nog wat vragen gesteld omtrent of het zelf vervangen van de caps ook onder modificeren valt, het zou leuk zijn dat hij weer werkt door de lekkende cap te vervangen maar ik denk het niet. Als dat onder modificeren valt ga ik er niet aanzitten en mag hij op de post. Nog even afwachten dus.

is niet ongebruikelijk dat motu's (alle types) lekkende of bolle condensatoren hebben, 9 van de 10 keer is je probleem al opgelost als je die vervangt!

Precies
En aangezien het apparaat bol staat van de opamps die gekoppeld worden door die elko's kan er van alles gebeuren zodra zo'n ding kapot is.
In geval van de TS slaan de opamps dus gewoon op hol.
De gevolgen van kapotte elko's in de voeding zijn nog leuker (NOT)

OPM.
Elko's lekken inwendig, ze laten spanning door.
Maar elko's kunnen ook fysiek elektrolyt gaan lekken (zuur) en dat kost je je printplaat.
Dus in feite moet je zelfs een goed werkend apparaat recappen om de tien jaar.
NIET gebruiken is slechter dan wel gebruiken.

Als je echt goed met een soldeerbout overweg kunt EN een goede tinzuiger hebt is het een klusje van niets.....
Kun je dat niet ECHT goed laat het dan doen want de kans dat je de boel dan permanent naar zijn grootje helpt is nogal groot.

Ik kan me opzich wel redden met een soldeerbout zolang het maar geen smd is,

Maar, heb bericht van motu terug, als ik er zelf mee aan de gang ga dan vervalt het recht op een refurbished unit. Nou kan ik zelf wel onzichtbaar de caps verwisselen en weer terugzetten mocht het niet werken, ik heb zelfs vandaag de condensators binnen gekregen. Maar, ik wil best wel een refurbished unit hebben voor maar 100 dollar. Mag aannemen dat daar al alles in vervangen is. Het is even slikken en even geen studio meer maar in de lange termijn heb ik er gemak van toch?

Ik ga nog even nadenken.

Ja zelfde merk elco's gaat niet lukken op de grote na.

Ik had ze trouwens allemaal door gemeten, en (mijn kennis is niet al te groot) ze lopen alle vier netjes op in waardes op ohm stand dus helemaal kut zijn ze ook niet.

Ik ga morgen een gokje wagen, en flikker de nieuwe elco's er gewoon in. Maar, dat m'n 424 host kaart deze unit niet herkent blijft wel raar toch? Ik snap dat de opamps op hol slaan, dat deed mijn ex ghost destijds ook, alle meters op de meterbrug gingen voluit totdat het circuitje in werking ging en de andere rail ook uitschakelde en na het vervangen van een brugcell was het opgelost.

Maar dat verklaart toch nog niet waarom de hostkaart hem niet ziet?

2 maanden is wel max. Moet met 3 weken heen weer ook kunnen als ze snel zijn bij motu. Verder heb je er 3 dus je kan de eerste 48 in en 48 out kanalen al rewireeren. Gaat toch om een plan wat het belangrijkste is. En zie die limitatie juist als een meerwaarde. Go with the flow.

Als motu snel is kan ie vrijdag al op de post.

Nou die limitatie en dat go with the flow is nou juist het probleem, alles is gepatched in live projects met external fx en external instruments, dus ik kan wel knooien met minder inputs maar dan mag ik ook lekker alle routings in ableton voor alle projects tijdelijk gaan aanpassen, niet zo'n zin in.

Helaas, nieuwe condensators zitten erin, probleem niet weg.

attachment.php

Attachments

• IMG_20160313_211434129.jpg
    IMG_20160313_211434129.jpg
    54,3 KB · Bekeken: 148
Back