Help! Motu 24io probleem, iemand eerder gehad?

Nou die limitatie en dat go with the flow is nou juist het probleem, alles is gepatched in live projects met external fx en external instruments, dus ik kan wel knooien met minder inputs maar dan mag ik ook lekker alle routings in ableton voor alle projects tijdelijk gaan aanpassen, niet zo'n zin in.

Nee. Als het goed is heb je een nieuw plan. Dat kan je gedeeltelijk lineair uitvoeren. Dus de eerste 48 ins en outs. En de rest komt later. Dus niks tijdelijk. En in de tussentijd kan je dus met de dingen die je wel hebt aangesloten alsnog muziek maken. Gelimiteerd maar dat maakt ook creatief.

En jammer dat ie het niet doet na een recap. Zat er ook een beetje in. Haastige spoed is zelden goed.

En jammer dat ie het niet doet na een recap. Zat er ook een beetje in. Haastige spoed is zelden goed.

Het is inderdaad jammer dat het recappen het probleem niet heeft verholpen. Ook ben ik het eens met dat haastige spoed zelden goed is maar dat het er een beetje in zat..?
Er zat een bolle elco in en ik heb een heel scala aan problemen opgelost door elco's uit de voeding te vervangen. De voeding is het hart van je apparaat als dit niet goed werkt...

99,9% van alle elektronische problemen heeft hun oorsprong in condensatoren en connectoren*
vergeet niet om ook tantaalcondensatoren te vervangen.

*inbegrepen alle verbindingen dus ook solderingen.

Edit:
Condensatoren op warme plaatsen, dus in de buurt van koelvinnen enz. gaan eerder kapot dan andere.

Het is inderdaad jammer dat het recappen het probleem niet heeft verholpen. Ook ben ik het eens met dat haastige spoed zelden goed is maar dat het er een beetje in zat..?
Er zat een bolle elco in en ik heb een heel scala aan problemen opgelost door elco's uit de voeding te vervangen. De voeding is het hart van je apparaat als dit niet goed werkt...

Het is gewoon de wet van Murphy. Zeker als je niet goed het probleem isoleert en gebaseerd op aannames dingen gaat vervangen. Dat is een soort van laatste redmiddel.

En bij apparaten die niet meer 'een soort van' garantie hebben wil ik zelf of een monteur naar laten kijken. Maar tot die tijd loop ik liever de gevestigde paden. Zelfde als een glas vervangen van je mobiel. Als er een externe partij aan heeft zitten kloten kan je dus vaak ook niks meer bij de leverancier. Dus dan moet je de juiste afwegingen maken.

ik heb toevallig laatst precies het zelfde probleem met één van mij 24io's. grote verschil bij mij is dat alle leds het zelfde doen als bij jou maar de unit verder wel gewoon werkt.
weet nog niet wat ik ermee ga doen. wellicht één keer goed instellen en gebruiken voor al mijn TR-X0X.

Lijkt me toch een differentiaal probleem.
De opamps baseren hun output meestal ad hand van een referentie en die gaat dus in de soep.
en de chips in kwestie zijn zelden de oorzaak... caps en knekkers des te vaker

Niemand een schema???

Geen schema nog helaas, heb me even niet bezig gehouden met de defecte unit, tijdschema kon ook niet slechter, had voordat 1 motu 24io kapot ging net een 24 io unit erbij gekocht om totaal 96 in en outputs te verkrijgen en de studio opnieuw in te richten.

Kon dus nu alsnog weer opzoek naar weer 1. Nu dus weer een werkende unit erbij gekocht voor totaal nu 96 in en outputs, de defecte ga ik opsturen of wat dan ook, had geen zin om te wachten.

Altijd spannend of alle in en outputs werken,

attachment.php

24 keer doorgelust, alle in en outputs werken, morgen de volgende checken.

Attachments

• IMG_20160316_154241136.jpg
    IMG_20160316_154241136.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 140
Back