Ableton Push storing

supahgrass

Stamgast
Hallo

Als ik gewoon geluiden bespeel met de Push hoor ik die perfect via de hoofdtelefoon aangesloten op mijn laptop, maar als ik iets later opneem dan hoor ik al vanaf de eerste aanslag dat de noten er niet volledig doorkomen en maar vaag klinken.

Weet iemand wat er concreet scheelt en hoe dit kan opgelost worden?

thx!

Push doet niks anders dan een MIDI-nootje doorsturen, dus dat het aan Push ligt lijkt me heel sterk.

Heb je ook een gewoon MIDI-keyboard? Probeer het daar eens mee, kijk of je hetzelfde resultaat krijgt.

Aangezien de Push alleen maar MIDI noten verzend lijkt het me eerder ergens een probleem in je opnameinstellingen dan een probleem met de Push zelf.

Wat probeer je op te nemen? MIDI noten of audio?

Maar als je bijvoorbeeld MIDI noten op de pianorol tekent en af speelt, gaat dat wel goed? En als je dat dan als audio probeert op te nemen? De beste manier om dit soort dingen op te lossen is door steeds een stuk te testen en elimineren totdat je de boosdoener over houdt. Op basis van de informatie die je geeft zou ik niet zo 1-2-3 kunnen verzinnen wat het is, maar ik vermoed iets met dubbel afgespeelde MIDI noten of iets dergelijks.

Back