WAREHOUSEGROOVE
Paprika expert level 10
Je omschrijft exact het dilemma Von Nahoven.
Een feedback forum is daarnaast ook weer niet zaligmakend omdat je:
a. afhankelijk bent van mensen die uberhaupt bereid zijn feedback te geven
b. nieuwe leden uberhaupt nog geen feedback hebben ontvangen (en dit zullen potentieel de fraudeurs zijn, andere leden zijn wellicht laks maar dat komt meestal gewoon goed)
c. feedback vaak negatief is, bij een positieve ervaring heeft men doorgaans minder vaak de neiging dit te delen. Resultaat: het niet aanwezig zijn van negagieve feedback kan potentieel een vals gevoel van veiligheid geven.
Het is gewoon een heel erg lastige kwestie en er bestaat denk ik geen mechanisme om fraude 100% tegen te gaan......
Ik denk wel dat mensen hier op het forum (ook vanwege de mogelijkheden die het forum biedt) juist wel een feedback systeem gaan gebruiken (hier een reactie op gaan geven)
** Juist ook om anderen te laten weten dat alles goed is verlopen (of minder goed) en dit als een early warning system/aanbeveling kan worden gebruikt.
Vijf sterren (of 10) systeem zou imo geen kwaad kunnen....
Nap gaf al aan dat sommige niet actief reageren dus de 100 post drempel zegt niet zo veel, anderen hebben na meer dan 1000 posts laten zien hoe onbetrouwbaar ze zijn.... het aantal posts zegt iets maar is niet zaligmakend.
Wat betreft de voortgang: Het lijkt mij niet handig om de dader(s) in de kaart te spelen door opsporingsmogelijkheden (wat wel en niet kan) te vermelden in het openbaar. Mocht het ooit tot een zaak komen zou het kunnen zijn dat ze deze tools kunnen gebruiken.
Succes en strekte met de voortgang iig.
probleem is dat je mensen gaat uitsluiten (zie eerdere uitleg) 

)