Welke midi interface

demian

Ojee
Ben op zoek naar een dinges met meerdere midi aansluitingen.

Ik ben er niet heel bekend mee maar je hebt de midi express van Motu, die heeft 8x8 in en out naar ik ben, en nu zag ik toevallig de Kenton Thru 25

http://www.schneidersladen.de/en/kenton-thru-25.html

Maar die heeft geen ins voor bij de thru's, geen probleem op zich voor mij, maar in een incidenteel geval mischien toch onhandig.

Welke zou ik moeten nemen voor gebruik met een Mac mini?

8 ins en outs is wel genoeg en stabiliteit is belangrijk.

Dat Motu ding is wel goed, heb ik zelf ook jaren gehad en deed het altijd wel. De enige reden dat ik hem weg gedaan heb is omdat ik steeds minder MIDI ging gebruiken (minder hardware en meer MIDI over USB).

M8u is ook geen verkeerde. Ik heb zijn kleine broer (m4u) en die doet het altijd. En strak.

Motu, Unitor 8 van Emagic ...... wat belangrijk is imo of de drivers die je nodig heb ondersteunt worden voor je systeem/nog aanwezig zijn.

Ik ben tevreden over de Motu128.
Wat wel lastig aan deze dingen is: mocht je er meer dan 1 aan je computer hangen dan willen ze nogal eens omwisselen.
Dan wordt poort 1 dus poort 9 en poort 9 wordt poort 1.
Onhandig..

Dat Kenton ding is meer een soort van port-splitter. Heeft dus geen USB en kan je niet rechtstreeks aan Mac of PC hangen. Je hebt dan nog steeds een Midi interface nodig. Bovendien, wat heb je aan 25 poorten met hetzelfde signaal als er maar 16 midikanalen zijn? Tenzij je meerdere apparaten op hetzelfde kanaal wilt laten ontvangen. Bij een een echte midi interface is elke midi poort afzonderlijk beschikbaar in de software en kan je alle 16 kanalen per poort apart gebruiken. Geeft veel meer mogelijkheden terwijl over elke midi-poort alleen maar de signalen gaan die bedoeld zijn voor het apparaat wat daarop is aangesloten. Als je 16 apparaten via 1 poort gaat aansturen ga je geheid problemen krijgen met latency en jitter. Zeker als je ook nog midi clock of time-code gebruikt.

Ik zou voor de MOTU midi express 128 of XT kiezen als ik jou was.

Ben op zoek naar een dinges met meerdere midi aansluitingen.

Ik ben er niet heel bekend mee maar je hebt de midi express van Motu, die heeft 8x8 in en out naar ik ben, en nu zag ik toevallig de Kenton Thru 25

http://www.schneidersladen.de/en/kenton-thru-25.html

Maar die heeft geen ins voor bij de thru's, geen probleem op zich voor mij, maar in een incidenteel geval mischien toch onhandig.

Welke zou ik moeten nemen voor gebruik met een Mac mini?

8 ins en outs is wel genoeg en stabiliteit is belangrijk.
Die Kenton is geen Midi Interface. Een Midi Interface sluit je rechtstreeks aan op een computer - wat hier niet het geval is.
De Motu is een van de enige 8x8 midi interfaces die je nog nieuw kan kopen. ;)

Thanks voor de reacties, binnenkort maar even een motu halen dan. :-)

Back