MPC2500 loopt helemaal niet strak

spdk

ech wel
Hallo,

Ik heb een MPC 2500, met JJOS2XL met 128mb geheugen

Ik heb ongeveer 60 mb aan sequences en samples ingeladen, verdeeld over 6 programs en 6 sequences.

Als ik nu een bassdrum met hihat afspeel, trekt de mpc het niet. Er zitten wel wat effecten overheen en ik heb wat filters gebruikt, maar ik gebruik niet erg veel voices tegelijk. Ik heb alle opgenomen midi controllerdata en realtime data verwijderd.

Verder gebruik ik nog de input, met een effect eroverheen.

Herkent iemand dit? Ik dacht dat ik een beest van een machine gekocht had, vooralsnog komt dat niet uit de verf.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Dat zou hij wel moeten kunnen ja. Er zijn wel eens problemen wanneer de ram niet helemaal goed vast zit.

En als hij het niet helemaal trekt kan je proberen mono samples te gebruiken.

Hij geeft 128mb aan.

Van die mono samples is wel een goed idee, misschien dat het wat lucht geeft. Mijn drumkits zijn allemaal stereo, maar of bijvoorbeeld een stereo 909 clap veel nut heeft is maar de vraag.

Bedankt!

Lol een mpc die nie strak loopt.

Stereo clap heeft nie echt nut ofzo, beter een losse output geven en beetje pannen op je mixer. Rest van je drums ook en zo een stereo beeld maken.

Ik doe alles mono in mn mpc, scheeelt veel ruimte :)

Stereo is gewoon 2 voices. Dus ga maar rekenen. Hoeveel voices heeft zo'n bak? 32?

En je gebruikt de input met een realtime fx? Kost je volgens mij ook 2 voices. Hoeveel fx kanalen moet tegelijk kunnen? 4?

Verder moet ie gewoon 2 stereo samples af kunnen spelen zonder enige moeite. Dus er is iets raars aan de hand ja.

Het beste is om het probleem te isoleren. Dus alleen die 2 samples in laden en de rest alles hetzelfde.

En als ik het goed begrijp zou je dus je ram er eens uit kunnen halen en weer opnieuw erin.

Back