Het 1e R & B nummer ooit zonder kick ???!

Bass

Gepokt en gemazeld
Missy Elliott...

R & B zonder kick...is dit grensverleggend ??

Attachments

• missy.mp3
    763,2 KB · Bekeken: 121
ik noem dat lage bassdrum/bas geluid toch wel een gecombineerd bas/bassdrum geluid hoor... gewoon een beetje anders als anders, maar tis laag/heeft attack van een bassdrum en het pushed...
ben trouwens een flinke missy fan, maar haar laatste album stelde me zwaaaaaaaaar teleur .... al die foute xtc house 10 jaar na dato... geef mij maar vintage timbaland!!!!

Het is niet grensverleggend - er zit nog gewoon de Diwali riddim (dat geklap) in dat al door iedere dancehall gast en Lumidee is uitgewoond :D.

Origineel geplaatst door koediman
ben trouwens een flinke missy fan, maar haar laatste album stelde me zwaaaaaaaaar teleur .... al die foute xtc house 10 jaar na dato... geef mij maar vintage timbaland!!!!

komt omdat al die USA hiphop/arrenbie gasten XTC ongeveer 10 jaar na dato hebben ontdekt ;)

missy vink ook niks
alleen die jaren 70 cover was wel wat
was geloof ik haar eerste hit ... kan alleen niet op de titel komen

met dat beep beep erin !!

geef mij maar de nieuwe Badu
'i want you' is heerlijk ... alleen maar bas en stem

Lumidee.. vinden jullie haar echt goed? Ik heb niet snel een oordeel over een artiest. Ik bedoel: iedereen maakt muziek op zijn/haar manier. Maar Lumidee.. het constante zelfde klap loopje (met hier en daar variatie on/off beat) en haar verkoude stemmetje er door heen..

Met één sample kan je tegenwoordig dus een hit scoren? Sorry dat gaat er bij mij niet in. Ik ben geen die hard metal/punk/techno freak die alle rustige muziek keihard afkraakt maar muzikaal is dit naar mijn idee niet.

Destiny's Child vidn ik bijvoorbeeld wel goed - de laatste nummers van hun vond ik zeer muzikaal en goed geproduceerd.
Een monotoon nummer wat bij mij ook wel aansloeg was dat van Aaliyah - maar dat kwam door de monobass en coole beat.

Ok misschien voegt dit weinig toe aan deze draad maar elke keer als ik Lumidee hoor dan knal ik de radio uit.

Bye,

Back