Yamaha DX7 - geen geluid - waar kan ik dit laten repareren?

huntercomplex

Lars Meijer
Hallo allemaal,
Mijn DX7 maakt sinds gister geen geluid meer. Ik heb er diverse sysex pacthes ingeladen, maar geen enkele doet het, dus er is iets mis met de output.
Weten jullie bij wie ik hem het beste kan laten doorlichten?
Dank alvast!
Lars

Nee, ook niet. Zelfs als ik de Voice Init doe, zou ik een sinustoon moeten horen, maar die hoor ik ook niet.

In het Limburgse (NL) Beegden zit het officiƫle Yamaha servicecenter. Daar hebben ze mijn DX7 ook nog opgelapt :)

Jawel, mijn dx7s deed ook niks meer toen de batterij leeg was, ook niet te programmeren

"klopt, en ook moet je het bereik van het klavier opnieuw instellen, de hoogste en de laagste noot worden allebei op 0 gezet bij een lege batterij, en dan hoor je niks. "

Dat zal wel luiheid van de programmeur geweest zijn. Mijn hemel!

Haha, ja het is wel een van de meest verwarrende problemen van de DX-7. Die programmeur werkt vast niet meer bij Yamaha tegenwoordig ;).

Mocht Elst (gelderland) bereikbaar voor je zijn dan kan ik de DX-7 ook voor je in orde maken: http://www.riversynths.com. In de grote reparateurs-thread vind je eventueel nog andere adressen van mensen die mogelijk dichterbij zitten.

Groeten,

Rutger

Je kan ook een KORG Volca FM kopen.
Die kan ook DX7 patches lezen en is misschien goedkoper dan dat ouderwetse monster steeds te laten repareren... neemt ook nog eens weinig ruimte in.

korg-volca-fm-220116.jpg

Dank allen voor het meedenken. Ik heb de batterij laten vervangen bij Orgel Electronics, een van de officiƫle service centers. Maar helaas, nog steeds geen geluid. Hoe stel ik dat bereik opnieuw in? Dank!

Het bleek een relais te zijn die niet meer werkte. Morgen krijg ik 'm terug! Dank allen voor het meedenken.

Back