USB reclocking & regenerating

Eenvoudigere test: Hang een 1000 Mbit ethernet-adapter aan de usb-poort. Prik hem in je router en start een ping. Geen packet-loss, dan geen errors, op een data-rate van ±400x zo hoog als nodig voor een lossless audio stream.

HiFiMe

HiFiMe

Hallo,

Ik rapporteer hier gewoon mijn ervaring met de High-Speed HiFiMe die ik onlangs gekocht heb. Als ik die tussen mijn USB hub en mijn Yamaha mixer, dan verdwijnt alle ruis en andere geluiden die ik op mijn Mac kon maken door gewoon de muis te bewegen, of vensters te verplaatsen.

In het begin was ik ook heel sceptisch (ik ben software engineer, ik weet wat digitaal kan betekenen voor gelijkwelke lossless beweringen), maar blijkbaar zit de "audio over USB" standaard toch zo in elkaar dat ruis geintroduceerd kan worden.

Bij deze is voor mij de discussie over. Ik ga "digitale" ruis-vrij verder :-))

(PS. Al mijn ruis is niet verdwenen.. maar ik ben zeker dat de rest van mijn apparatuur zelf wel hier en daar ruis produceert)

Leuk dat je het even post, it was dit draadje al weer even vergeten... :okdan:

Kan ik hem ook ompolen om wat saturatie toe te voegen aan mijn signaal? :D

;-) Nee.. dit ding past eigenlijk totaal niet in onze typische setups waar we, control freaks dat we zijn, graag het ene of het andere aanpassen. Dit ding is gewoon een black box dat je aan een USB kabel hangt. Het heeft slechts een rode LED om te tonen dat de unit aan staat. Heb voor die doorgedreven UI toch al 85 euro moeten neertellen, dus ik denk dat meer "UI" (bvb een LCD met USB Audio info) al direct veel duurder geweest zou zijn.

Back