Ensoniq ESQ1 gezocht!

Status
Please reply by conversation.

RetrowX

Stamgast
Hoi!

Omdat de belastingdienst deze maand eindelijk een keer wat geld mijn kant op doet komen in plaats van andersom, begin ik alvast te zoeken naar een mooie Ensoniq ESQ1.

Eenmaal andermaal? :mexico:

Alvast bedankt!

Ja, staat er inderdaad één op MP.

Wel aan de prijs als je het mij vraagt. Verkoper vermeldt overigens dat die ESQ-1 een toetsenbord heeft met Aftertouch en dat is waarschijnlijk niet zo. Voor zover ik weet is er geen ESQ-1 die dat heeft. Hij kan wel Aftertouch ontvangen als controller. Ik heb er naar gevraagd en nog geen antwoord ontvangen. Ook niet op mijn vraag of het klopt dat er Eprom 2.11 in zit. De laatste versie is 3.5.

Beetje een gekke prijs, ondanks de cartridge. Ik heb de normale RAM-cartridge en ik heb net een bank vol, terwijl ik de originele presets niet aangeraakt heb nog. Ik heb hem een tijdje terug proberen te verkopen voor aardig wat geld (450 inclusief cartridge) en dat liep niet, daar ben ik achteraf blij om. Elders ook veel mensen die hem voor die prijs proberen te verkopen maar er lang mee moeten leuren of hem niet kwijt raken.

Ik denk dat je geduld moet hebben. Meer dan 450 is echt gekkenwerk.

Ik heb die op MP inderdaad al bericht gestuurd maar die reageert niet - die prijs is uiteraard belachelijk. Ik ben best bereid een aardig bedrag te betalen afhankelijk van de staat, of de batterij is vervangen etc. maar het moet wel redelijk blijven uiteraard :)

Ja, staat er inderdaad één op MP, verkoper vermeldt overigens dat die ESQ-1 een toetsenbord heeft met Aftertouch en dat is waarschijnlijk niet zo. Voor zover ik weet is er geen ESQ-1 die dat heeft.
Dat klopt, verkoper is in de war met de SQ-80, die heeft nsmelijk wel polyfonic aftertouch.

Beetje een gekke prijs, ondanks de cartridge. Ik heb de normale RAM-cartridge en ik heb net een bank vol, terwijl ik de originele presets niet aangeraakt heb nog. Ik heb hem een tijdje terug proberen te verkopen voor aardig wat geld (450 inclusief cartridge) en dat liep niet, daar ben ik achteraf blij om. Elders ook veel mensen die hem voor die prijs proberen te verkopen maar er lang mee moeten leuren of hem niet kwijt raken.

Ik denk dat je geduld moet hebben. Meer dan 450 is echt gekkenwerk.

Sorry ben ik het niet (geheel) mee eens, ten eerste is de 1280 cartridge niet te vergelijken met ern standaard waar je maar 80 sounds kunt opslaan.
Denk dat alleen deze cartridge al 150 euro waard is, een ESQ-1 moet met gemak 450 euro kunnen opbrengen, met een beetje gedult.
De ESQ-1 is (om onverklaarbare redenen) nog niet populair genoeg en daar mogen toekomstige kopers wel blij om zijn, kan maar zo zijn dat de prijzen in de toekomst richting juno 60 gaan.
Een ZWAAR onderschatte machine, met zoveel potentie, je weet niet wat je mist.
Mijne is een keeper.

Sorry ben ik het niet (geheel) mee eens, ten eerste is de 1280 cartridge niet te vergelijken met ern standaard waar je maar 80 sounds kunt opslaan.
Denk dat alleen deze cartridge al 150 euro waard is, een ESQ-1 moet met gemak 450 euro kunnen opbrengen, met een beetje gedult.
De ESQ-1 is (om onverklaarbare redenen) nog niet populair genoeg en daar mogen toekomstige kopers wel blij om zijn, kan maar zo zijn dat de prijzen in de toekomst richting juno 60 gaan.
Een ZWAAR onderschatte machine, met zoveel potentie, je weet niet wat je mist.
Mijne is een keeper.

Zoals ik al zei, die van mij kreeg ik inclusief de 2-bank RAM cartridge niet verkocht voor 450 euro. Die cartridge is al makkelijk 50 euro waard. Dat zou betekenen dat die synth op MP voor 550 aan de dure kant zou zijn voor de markt.

Ik zie wel meer ondergewaardeerde synths maar er bestaan maar één of twee bakken waar ik echt van zeg dat ik niet snap waarom ze niet wat meer geld opleveren. De ESQ1 voor 450 euro hoort daar inmiddels niet meer bij. Ik heb hem ooit van eBay gekocht inclusief cartridge voor 175 euro aangezien ik de enige bieder was en dat is zo'n vijf jaar geleden.

Ik heb mijn ESQ1 ooit van eBay gekocht inclusief cartridge voor 175 euro aangezien ik de enige bieder was en dat is zo'n vijf jaar geleden.

Heb je geluk geluk gehad, laat een ieder de ESQ-1 maar mooi links liggen en een simpele juno60 kopen :D
Ze zullen echter nooit weten hoe geweldig een ESQ1 wel niet is :engel:

Post gewoon even wat voor klote synth het is, dit helpt mensen natuurlijk niet te overtuigen dat ze er van af moeten ;)

Nee ik ga absoluut niet posten over synths die ik wel geweldig vind maar nog niet heb.

Verkoper reageert amper of heel vaag, prijs is gewoon debiel, foto's van het net, voor mij toch een flink stuk rijden - ik pas.

Geduld is een schone zaak!

Zal moeilijk voor je worden, aangeboden ESQ1'$ zijn meestal defect (of hebben achterstallig onderhoud nodig) of worden te duur bevonden, niemand heeft het echter over de absurde prijzen van tot wel 1500 euro voor een juno 60 :stupid
Het gaat erom wat jij ervoor over hebt, iedereen verklaarde mij ook voor gek om voor mijn RE-201 950 euro te vragen :?
Daarom heb ik besloten om hem niet meer hier op het SF aan de man te brengen en heb hem zojuist aan iemand verkocht die dat bedrag er wel voor over had.
Er is altijd wel ergens een liefhebber te vinden, heeft gewoon tijd nodig.

Zal wel meevallen, ben best bereid goed te betalen (Marktconform, kijk even de laatste 4/5 verkoopprijzen die gehanteerd zijn op het forum om een indicatie te krijgen, 600 komt daar niet bij in de buurt) ;) En eentje die toe is aan vervanging van batterij vind ik ook niet zo erg. Toch bedankt.

Z
Het gaat erom wat jij ervoor over hebt, iedereen verklaarde mij ook voor gek om voor mijn RE-201 950 euro te vragen :?
Daarom heb ik besloten om hem niet meer hier op het SF aan de man te brengen en heb hem zojuist aan iemand verkocht die dat bedrag er wel voor over had.

Ik heb onlangs ook 950,- betaald voor een space echo, wel in mint-mint conditie, maar dit is toch wel de prijs inmiddels voor een mooie / geservicede.

Zal moeilijk voor je worden, aangeboden ESQ1'$ zijn meestal defect (of hebben achterstallig onderhoud nodig) of worden te duur bevonden, niemand heeft het echter over de absurde prijzen van tot wel 1500 euro voor een juno 60 :stupid

Ik geef je op zich wel gelijk in je betoog maar ik heb een paar jaar geleden hier een paar keer een TR-909 gezien, perfect werkend, onder de 1000 euro en daar moest mee geleurd worden. Dan is dat op dat moment een ondergewaardeerde bak maar als je hem wil verkopen op dat moment dan is dat blijkbaar dan de prijs.

Die Juno 60 heeft ook een heel lange tijd zo'n 350 euro opgebracht. Er waren er tenslotte al een berg van en het was niet zo'n fijne bak voor techno als een 106 of een Alpha. Bovendien geen MIDI. Een 6 was al helemaal JX-3P qua prijzen.

Ik heb onlangs ook 950,- betaald voor een space echo, wel in mint-mint conditie, maar dit is toch wel de prijs inmiddels voor een mooie / geservicede.

Nou volgens sommige liefhebbers van de RE-201 niet, hoe ik het in mijn hoofd haalde om dat soort prijzen ervoor te vragen, verkopen zou ik hem voor mijn vraagprijs nooit :gaap:
650 euro was wel de limit :Z
Nou dan heb ik geluk gehad, hij is naar een studio van een geluidtechnieker gegaan die maar wat graag 950 euro wou betalen.
Hoop dat ik geen spijt van de verkoop krijg, maar zijn plekje moest hij afstaan aan de eventide space en strymon blue sky wegens riimte gebrek.
Veel in gebruik had ik hem sowieso niet en alleen maar voor de heb te houden leverde hij mij teveel geld op, heb ik de blue sky en space al bijna weer terugverdiend :eureka:

Attachments

• 20160415_172949.jpg
    20160415_172949.jpg
    56,4 KB · Bekeken: 132
Ben een gelukkig man! Heb er inmiddels eentje gevonden in Duitsland; geserviced, nieuwe batterij en 1280 preset cartridge voor €550.

Status
Please reply by conversation.
Back