Welke hardware standalone poly Sequencingcontroller.

Deze kaper trekt het boetekleed aan en probeert zijn zonden te maskeren: ik ben inmiddels een maand of wat eigenaar van een squarp en een midibox seq v4. De squarp past mij zeer goed, zeker sinds de laatste update. De Midibox is een different beast, maar ook zeer fijn. 16 encoders en buttons om note, velocity en controllerwaarden direct in te geven is briljant. 4 midi outs zijn dat ook. Toch gaat de midibox eruit en blijft de squarp. Het is een diepe, maar ook heel intuitieve bak en de polyritmes en metriek werkt nog 10 keer beter dan op bijvoorbeeld de octatrack. Voor de snelle input van notes, stepsequencing, wazige loops en playdirections, midifx en dat soort zaken zou ik voor de midibox of cirklon gaan. Voor het inspelen van sequences, polyritmiek, controllerdata en polyfone notes is de squarp beter geschikt. Voor mij is dat laatste belangrijker. Neemt niet weg dat ik al die draaiknoppies ga missen... ;)

Ben ik vergeven? ;)

Binaural,

Wat maakt je keuze om de midibox weg te doen zo groot? Is de midibox niet geschikt voor aparte polyrythms?
Die hoeveelheid midi outs vind ik juist aantrekkelijk..

De midibox kan dat zeker, je kan looppunten zelfs heel snel per step instellen. Maar toch is dat in de pyramid intuitiever geregeld, zeker bij polyfone tracks en langere tracklenghts.

Eerlijk is eerlijk: ik heb inmiddels meer tijd met de pyramid doorgebracht - er kwam er op het forum 1 beschikbaar en ik heb toegehapt - en de midibox had ik op dat moment nog verre van onder controle. Maar de pyramid is eigenlijk echt gemaakt voor polyritmes, polymetriek, polyfonie, een snelle workflow, etc. Alle tracks in de pyramid lopen volledig onafhankelijk en kunnen dus hun eigen lengte en maatsoort hebben. Dat laatste gebruik ik niet zo vaak als ik had gedacht, maar het kan wel. De pyramid is eigenlijk een verzameling van blokjes in ableton, zo kan je het zien, minder pattern based zoals een midibox dat is.

De squarp is wel echt minder freaky. Geen playdirections, probability, vreemde loopmodi (3 naar voren, 2 naar achter, eeuwig veranderende patroontjes, dat werk), supersnel waarden per step veranderen.

De Midibox lijkt meer "nu" met alle stepsequence grollen etc. Voor mij echter is juist het opnemen van dynamisch spel in een poly sequencer met flexibele lengtes het belangrijkst. De RS7000 is ook een prachtig alternatief. Voor meer regulier is de Electribe of MPC reeks ideaal. Tot zover mijn samenvatting :D

De Midibox lijkt meer "nu" met alle stepsequence grollen etc. Voor mij echter is juist het opnemen van dynamisch spel in een poly sequencer met flexibele lengtes het belangrijkst. De RS7000 is ook een prachtig alternatief. Voor meer regulier is de Electribe of MPC reeks ideaal. Tot zover mijn samenvatting :D

Dus de Pyramid is een optie? Want na de video's gezien te hebben op youtube ben ik bijna overtuigd dat dit mn nieuwe sequencer gaat worden. De RS is best goed maar wat de Pyramid kan qua performance mode is erg nice.

Het wordt een uitdaging voor mij(hoop hardware met specifieke midi eisen) maar ik wil hem iig graag uitproberen. De Push is fantastisch maar de drempel voor mij is te hoog om daar echt vol mee te gaan werken. Wordt ook een dagje ouder...

Midibox is ook geweldig en heb daar enkel lovende verhalen over gehoord, maar die lijkt me toch meer voor echte modulaire synth proggers stepsequencer fanaten en dat soort zaken.

Een bijkomend voordeel van de Squarp is dat hij de sequences gewoon opslaat als individuele midifiles op de SD kaart dus kan je ook relatief makkelijk sequences uitwisselen met je PC. Heb het wel nog niet zelf gedaan (of nodig gehad).

Die piramid is erg leuk maar heb ook zo mijn bedenkingen.

Er zijn wel wat dingen die ik minder vind zo op het oog.

De prijs in combinatie met een beatstep pro.

Zou je zeggen dan doe je de beatstep pro er uit.

Maar de Piramid heeft weer geen 8 triggers uit 2 cv gate uit volgens mij wel een dinsync 24 uit.

Kan er niet een "Piramid" dagje worden georganiseerd :) rond Utrecht om eens live te checken hoe dat in werkelijkheid voelt.

Ha, dat lijkt me ook wel leuk. Dan kom ik ook checken.

Dre, bij die BSP kan je daar de individuele nootlengtes aanpassen? Ik heb een BS en daar kan dat niet tot grote ergernis..

Ha, dat lijkt me ook wel leuk. Dan kom ik ook checken.

Dre, bij die BSP kan je daar de individuele nootlengtes aanpassen? Ik heb een BS en daar kan dat niet tot grote ergernis..

Een nadeel is ik heb hem niet. :D

Ja dat kan, je kan de lengte regelen.

http://youtu.be/O_3pnbTq26o

Op 8 minuten is het te zien

Kijk, dus die BSP is zo slecht helemaal niet! Ik had het idee dat dat dus allemaal niet kon en dat je weer bent aangewezen op dat simpele gekloot met korte nootjes waar je gewoon duf van wordt..

Hmm, misschien is de BSP proberen van Bax...

*edit, oh crap vergat dat ie dus monophonic is, damn.

Kijk, dus die BSP is zo slecht helemaal niet! Ik had het idee dat dat dus allemaal niet kon en dat je weer bent aangewezen op dat simpele gekloot met korte nootjes waar je gewoon duf van wordt..

Hmm, misschien is de BSP proberen van Bax...

*edit, oh crap vergat dat ie dus monophonic is, damn.

Je kan er natuurlijk 16, 32 of 64 kopen... :D

Alternatieve route: http://five12.com/hq/N4

Numerology 4 Pro + Novation Launchpad (evt cheapass laptop en een 1x4 midi interface)

Ik vind Numerology erg lekker werken. Je hebt heel veel type sequencers erin en met de launchpad kan je heel veel live en on the fly tweaken/aanpassen.

Ik gebruik numerology4 via IAC midibus in mijn macpro standalone gekoppeld aan LogicX.
Superstrak en je kan met een midikeyboardje dedicated voor numerology 4 realtime recorden etc.

Ik heb een P3 gehad, was erg gaaf, maar in de praktijk vind ik Num4 lekkerder, zeker omdat je al je sequences grafisch ziet en je heel snel noten en lengths etc kan trekken. Bovenop dit alles heeft NUM4 ook een evolve functie die helemaal programmeerbaar is endie je sequences van heel subtiel tot heel extreem per loop kan varieren.

Ik kom er voor de zoveelste keer achter dat ik eigenlijk gewoon al psies kan doen wat ik wil met mn spulletjes.

Back