Moogerfooger lowpass filter het geld waard?

Afroham

Stamgast
hey Synthforummers!

Ik heb onlangs een Moogerfooger mf-101 gekocht (nieuw).
En hoe tof hij ook klinkt (hij maakt mijn ms-20 mini enorm dik en warm klinken),

twijfel ik een beetje of hij het geld wel waard is. Zo spannend is het eigenlijk helemaal niet en ik denk van ja ik kan voor dat geld meerdere, goede en leuke effecten kopen. maar aan de andere kant hij klinkt wel heel lekker en maakt het scherpe geluid van de ms-20 enorm mellow klinken. zoals je ziet ik kom er zelf niet uit haha. van daar jullie meningen en expertise gewenst.

wat zouden jullie doen in deze positie? zijn er andere effecten die een soortgelijk resultaat hebben maar goedkoper zijn?

ik ben benieuwd!

- Afro

Elk instrument is zo goed als dat je het zelf ervaart.

Zeker, en goed is hij. maar ik vraag me af in hoeverre ik het geld er voor over heb, ik vind een moog system 55 ook hartstikke mooi maar maak er zeker geen doel van om er voor te sparen.

Ik weet ook dat het antwoord niet bij andere ligt, maar ik vraag me af hoee andere mensen er over denken!

Zo'n persoonlijk vraagstuk kan maar 1 iemand beantwoorden en dat ben je zelf.
Onze meningen doen er niet toe en aan expertise heb je in deze helemaal niets.

Mijn MF-101 is het voor mij waard want ik gebruik m om van alles wat geen filter heeft toch te kunnen filteren.
OF om een beat doorheen te gooien en wat spicy-er te maken met de overdrive..
of of of
en en en

Wat doe jij er mee? Te weinig en heb je het geld nodig? ;)
Heeft ie in jouw studio bestaansrecht?

Zo'n persoonlijk vraagstuk kan maar 1 iemand beantwoorden en dat ben je zelf.
Onze meningen doen er niet toe en aan expertise heb je in deze helemaal niets.

Mijn MF-101 is het voor mij waard want ik gebruik m om van alles wat geen filter heeft toch te kunnen filteren.
OF om een beat doorheen te gooien en wat spicy-er te maken met de overdrive..
of of of
en en en

Wat doe jij er mee? Te weinig en heb je het geld nodig? ;)
Heeft ie in jouw studio bestaansrecht?

zoals ik al een paar keer aangaf ben ik mij bewust van het feit dat de keuze bij mij ligt. maar toch kunnen mensen zoals jij mij helpen met de beslissing. want zoals je zelf al zegt waar jij hem voor gebruikt is voor mij nuttige informatie. omdat ik het wellicht nog niet op deze manier bekeken heb.

De overdrive is inderdaad enorm lekker, drums er doorheen gooien heb ik nog niet echt gedaan, dat zal ik ook maar eens proberen. het klinkt raar maar ik heb hem vooral gekocht om dingen te filteren die wel al een filter hebben, alleen vind ik deze een stuk mooier klinken dan die van de minilogue en de ms-20 (die ook mooi is maar anders mooi) Ik gooi graag alles er even doorheen maar ik vraag me af in hoeverre het bijdraagt aan het totale plaatje, voor zo'n prijs.

Nou ja, zo duur is die 101 nou toch ook weer niet (200E?). Dik, romig, overdrive, hoop ins en outs. Blijvertje hoor.

Nou ja, zo duur is die 101 nou toch ook weer niet (200E?). Dik, romig, overdrive, hoop ins en outs. Blijvertje hoor.

330 nieuw excl adapter hoor! Klinkt wel heerlijk idd. Zat ook te de ken misschien kan ik hem terug brengen of verkopen. En dan 2e hands eentje kopen voor 180. Of een minifooger drive, en een leuke delay. Misschien ook wel de minifooger delay erbij. Heerlijk!

Ik heb die moogerfooger pedalen altijd een beetje links laten liggen (met name vanwege de hoge prijs), maar ben door dit topic een beetje op youtube gaan struinen en ben eigenlijk meer dan verrast.. tering wat een vette dingen =) ik heb helaas maar 1 goeie demo gevonden met een drumsynth.. is er misschien hier iemand (of meerdere iemanden) die even snel een tweaksessie met alleen een mf101 en een drumdoosje kan maken? Ik heb (vermoedelijk) weer iets nieuws om voor te sparen vrees ik...

Back