en nu de pads

Origineel geplaatst door BigDplayboy
PRIMA SJIT!!! Vertel vertel vertel, hoe, wat, waarmee ;)

tis een absynth patch (geen preset) maar kheb er nog wat extra reverb en detune overgegooid om het nog iets breder te maken allemaal. WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Origineel geplaatst door Croaton
wat is nu eigenlijk de truc voor een vocal-pad?

Er zijn meerdere manieren om een Pad een 'vocal-karakter' te geven.

sample-based/rompler:
De meest eenvoudige is natuurlijk gewoon een sample van een Ooh of Aah waarbij de sample op e.g.m. looped. (moet ook wel want de adem van de betreffende zanger houdt een keer op natuurlijk :P )

subtractieve manier:
Een andere manier is om mbv zaagtanden-oscillatoren een vocal-patch te bouwen. Die zaagtanden gooi je dan door een aantal band-pass filters die zo afgesteld staan dat de zaagtanden een 'vocal-karakter' krijgen.

Fm-synthese:
Met FM kan je ook realistische koren verkrijgen. In het geval van FM zou je ipv die band-pass filters die de frequenties aangeven voor een Aah of Ooh, de operators zo in moeten stellen dat je een Ooh of Aah enz. krijgt. Fm is wel een pittige trouwens.

En zo zijn er nog meer natuurlijk maar dit zijn de meest voor de hand liggende

zoek maar eens op dit forum op 'choir' of 'koortjes' en dan vind je het wel

Ik heb gelezen...

Ik heb gelezen...

...dat met de komst van pads er meer koffie wordt gedronken.

Is dat nou echt zo of is dit allemaal gezwam?

Re: Ik heb gelezen...

Re: Ik heb gelezen...

Origineel geplaatst door pjeut
...dat met de komst van pads er meer koffie wordt gedronken.

Is dat nou echt zo of is dit allemaal gezwam?

Ja lijkt mij dat het gezwam is.
Daarom dan ook hier een PADdo .

Uit een JP8080, opgebouwd uit twee parts van af de basis toon.

Origineel geplaatst door metatron
Yo maar hoe maak je nou zo`n pad, wat is de basis zeg maar eenbeetje.

Ben zelf al heel lang aan het klooien maar het wil steeds maar niet lukken.

Nou dan schop ik hem lekker omhoog!

Ik ben eigenlijk al heel wat verder geholpen en snap pads maken een beetje, maar toch ben ik benieuwd naar of er een bepaalde theorie is en hoe die volgens de mensen is?

(verder een prachtige thread!)

@ Scratch
Trouwens, een hele tijd geleden was ik opzoek naar een synth waar je goeie pads uit kon halen, nu vertelde mij iemand dat de korg 01W dit wel in huis had. Iemand ervaring met deze bak?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hiero!
Klopt.Naar mijn mening heeft korg in die tijd de meest heftige padbakken gemaakt.
Ik heb de 01w/fd en de wavestation.En die gaan ook nooit meer weg.
Ze hebben gewoon een geheel eigen karakter.
De 01w,01w/pro,01w/pro x,01r/w hebben volgens mij dezelfde engine.

Ik probeer zo langzamerhand ook de card reeks compleet te krijgen,dit valt dus echt zwaar tegen.
Dit gaat nog zeker 10 jaar duren.
Maar ze zijn absoluut de moeite waard.

Ik zou je graag een paar geluiden willen laten horen maar op een of andere manier accepteert mijn computer dit niet goed.(moet ik nog even uitzoeken).
Maar als je hem ergens ziet staan,twijfel niet en probeer hem gelijk uit.
Het menu valt opzich wel mee.Vrij overzichtelijk.

vindt de arp omni erg mooie en volle pads maken , betje lfo en door de smalstone , mixen met de onboard strings .
dat is een andere dimensie dan een korg wavestation , dieper en voller
eminent 310 ook heftige ¨pads :)

een padje gemaakt, omni door smalstone , beetje smokkelen met flanger en echo van de korg ad.
geluid lijkt me een kruising tussen een eminent en een cs80:L

Attachments

• omnipad.mp3
    860,3 KB · Bekeken: 181
Origineel geplaatst door turtel
een padje gemaakt, omni door smalstone , beetje smokkelen met flanger en echo van de korg ad.
geluid lijkt me een kruising tussen een eminent en een cs80:L

de eminent haal ik er wel uit:) de cs80 iets minder, maar mooi verhalende pad.*D

@ Ramirez

Een hele poos terug zag ik bij Feedback in Rotterdam een Korg T3 staan. Het was echt liefde op het eerste gezicht! Helaas heb ik m'n hobby nu al bijna 2 jaar in de ijskast gezet, ivm m'n studie. Dit weekend heb ik alles weer aangesloten en wil ik weer opzoek gaan naar een Korg bak.

Aangezien ze al vrij oud zijn, zie je ze slechts af en toe als tweedehands voorbij komen in een muziekwinkel waar je 'm kan uit testen. Als ik er 1 koop weet ik niet of ik nou een toetsenversie of een rackversie moet nemen... De toetsenversie vind ik altijd fijner, alleen neemt dat wel ontiegelijk veel ruimte in beslag.

Is 't overigens nog gelukt met de verbinding met je pc? Want je hebt wel mijn nieuwsgierigheid gewekt! :)

Hey Scratch.

Ik ben er nog niet achter gekomen waar de fout zit(uiteraard weer eens tussen de pc en de stoel).

Anders moet je maar eens 1492 aanzetten.Daar vliegen de 01w geluiden om je oren.

Als je de t3 te gek vind ,dan ligt de 01w/fd vast ook in je straatje.
En wat treft het toeval,ik heb de mijne te koop staan voor een weggeefbedrag.
Check [rubriek te koop].

Heb laatst de module gekocht,vandaar.
Qua geluidskwaliteid zijn er geen verschillen,echter heeft de 01w/fd een sequencer aan boord.

Ik heb in de loop der tijd best veel bakken gehad,maar naar mijn mening is dit toch wel een van de betere projecten van korg geweest.
De sound is gewoon breed,vol en af.

Maar nogmaals dat is mijn mening.
Je mag ook gerust een keertje langs komen om hem uit te testen ,dan heb je iets om te vergelijken.
Het gaat er tenslotte om dat JIJ hem goed vind,over smaak valt toch niet te twisten.

p.b anders maar.

Tijd om weer eens een archiefthread omhoog te trekken.

Hierbij nog altijd m'n favoriete pad patch: "Creaturz" op de Kawai K5000s.

Attachments

• k5000-pad.mp3
    978,2 KB · Bekeken: 170
En nog een pad showcase die ik ooit een keer gemaakt heb van allerlei presets op de K5000s:

Attachments

• k5000-ambient.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 176
@ Slipperman : was ik me niet van bewust, want het was even een snelle uitvinding. Maar jouw ontdekking ivm enigma geeft me een warm gevoel, vooral die titel "beyond the invisible"! Dit nummer zoek ik ergens, ik moet horen wat voor iets dat is.:mega:

Ik geloof wavestation pad met een fluit uit de JV1080. Geloof dat de JV1080 patch Taj Mahal heet…

Back