midisport 4*4 wel of niet kopen???

michielhemmer

Stamgast
zal ik die midisport nou wel of niet kopen??? naar aanleiding van jullie reacties op de thread van een paar dagen terug moet ik nu wel weten of ik dit product moet aanschaffen of niet??

ik werk met cubase sx (winxp) of moet ik een midex kopen of nog een andere????:confused: :confused: :confused:

ja lastig,

Bij mij werkt ie dus niet zo goed door die geweldige...NOT!:(...drivers. Heb gelezen dat een 8x8 minder problemen geeft, maar ja da's weer een duurder verhaal...Weet eigenlijk niet of er vele betere op de markt zijn in dezelfde prijsklasse...Misschien kun je 'm goed laten installeren door de winkel waar je 'm koopt. Als het niet goed gaat kun je in ieder geval terug gaan...

De 8x8 werkt hiet in ieder geval prima MITS je 'm op de seriële poort aansluit. Op USB krijg ik het ding niet aan de praat.

Ik twijfel ook, ben niet zo kapot van Midisport, maar moet binnenkort wel een goedkope 4*4 hebben.

De 8x8 doet het anders prima bij mij op USB. Moederbord-kwestie? Bios-incompatibiliteit? Dat laatste is niet zo vergezocht, na een Bios-upgrade zag de PC de 8x8 opeens niet meer. Terug naar de oude Bios en alles was weer ok. Op de M-Audio-site stond iets over een incompatibiliteit met bepaalde Bios-versies van Asus-moederborden.

Tja ik heb hier de Midisport 4x4 USB met WinXP Pro.
Geen problemen ondervonden.
Alleen als ik de de gear aanzet voor dat WinXP is opgestart, doet de Midisport het niet.
Dus ff Configuratiescherm > Hardware opstarten en nieuw apparaat word gevonden.

Origineel geplaatst door Edge D
Tja ik heb hier de Midisport 4x4 USB met WinXP Pro.
Geen problemen ondervonden.
Alleen als ik de de gear aanzet voor dat WinXP is opgestart, doet de Midisport het niet.
Dus ff Configuratiescherm > Hardware opstarten en nieuw apparaat word gevonden.

dus brakke drivers, want dit moet gewoon niet mogen.
Hij zou je midisport automatisch moeten zien.

Mijn 1x1 werkt trouwens wel perfect.

Nieuwste drivers staan erop (vorige week gedownload)
Maar kan ook wel aan mijn XP liggen, word eens tijd voor een schone installatie ;)
Verder echt nooit problemen gehad met het beesie.

Windows XP en 4x4 liggen elkaar gewoon niet zo lekker (door de slechte drivers). Ik heb mijn 4x4 altijd gebruikt icm Windows 98 en nooit problemen gehad. Toen ik een nieuw comp kocht met XP begon de ellende....:(

ik heb zelf uitstekende ervaringen met de Edirol UM-880. Ik weet dat deze er ook in een 5x5 uitvoering is (UM-550 :) ), maar heb eerlijk gezegd geen idee wat de prijs van deze is.
Hoewel ik soms het idee heb dat deze interfaces niet helemaal serieus genomen c.q ondergewaardeerd worden doet het exact wat ik wil...
misschien toch het overwegen waard.

groet

Tom

wat gewoon niet snap is......als er zoveel klachten over die drivers voor xp zijn waarom doen ze er niks aan???
maar als ik het goed begrijp is het een goed apparaat maar je moet ff doorzetten met installeren hahaha

Origineel geplaatst door michielhemmer
wat gewoon niet snap is......als er zoveel klachten over die drivers voor xp zijn waarom doen ze er niks aan???

omdat het m-audio is... die verkopen toch wel genoeg zonder customer support. na mijn ervaringen met 1 van hun midi-interfaces waarvoor ze gewoon simpelweg weigeren xp-drivers te maken koop ik iig nooit meer iets van ze... stelletje fukkers!!

steinberg is misschien ook niet de meest klantvriendelijke firma ooit, maar hun midex in combinatie met xp/sx werkt echt goed, dus mijns inziens een aanrader voor de starter van deze thread.

Ik vind de customer support van M-Audio niet slecht. Ik heb op vragen netjes antwoord gekregen en heb van de Nederlandse importeur gratis eproms gekregen om mijn Midisport 8x8 te updaten toen bleek dat die nodig waren om de laatste driver updates te kunnen draaien. Verder werkt de 8x8 prima onder XP.

Als je van een goede timing houd zoek eens op threads die over midex8 gaan.
Midisport is absoluut weinig mis mee. (op een wazig moederbord/BIOS na misschien)

Topfokkers raden een midex8 aan. :)

Heb zelf ook al enige tijd 2 stuks 4x4 in gebruik. En voldoet prima,
Nieuwste drivers van internet downloaden even de readme file LEZEN voor dat je het spul installeert en er wordt een hoop duidelijk. Ik gebruik het in combinatie met MIDIOX www.midiox.com (handig tooltje voor sysex) en Cubase.

goh... "Midisport 4x4, de meest besproken midi-interface op het Dutch Synthforum"
op die manier lijkt het nog reclame ook! :D

maargoed, ik heb zelf nooit problemen ondervonden op mijn Pentium 4 systeem met XP Pro en Midisport 4x4.
De drivers zijn niet 'signed' maar dat boeit niet.
'k-word alleen sjaggerijnig van dat stomme knipper-licht op de Midisport :bekdicht:

Back